https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی در مجلس با مخالفت روبرو شد

تاریخ ثبت : 16 اردیبهشت 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی در مجلس با مخالفت روبرو شد
کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی در مجلس با مخالفت روبرو شد کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی در مجلس با مخالفت روبرو شد

امروز نمایندگان مجلس در نشست علنی، طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی را بررسی کرده و آن را به رای گذاشتند که در پایان این رای گیری با توجه به 63 رای مخالف، 139 رای موافق و 14 رای ممتنع، طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزرات خانه منتفی شد.

آقای دکتر لاریجانی با مغایر دانستن این طرح و خواسته با برنامه ششم توسعه بیان کرد که آراء مورد نیاز برای موافقت با این طرح، دو سوم رأی می باشد. همچنین آقای علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران، در جلسه علنی امروز با تکیه بر اصل 110 قانون اساسی تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی را خلاف سیاست های کلی اعلام کرد. ایشان با استناد به بند 10 سیاست های کلی نظام اداری و بند 16 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بر مغایر بودن این طرح با سیاست های کلی نظام تأکید نمود؛ در ادامه نماینده مردم تهران این طرح را دارای بار مالی دانست که راه تأمین هزینه های آن مشخص و پیش بینی نشده است.

دکتر لاریجانی با عدم پذیرش اخطار آقای علیرضا رحیمی مبنی بر مغایرت این طرح با سیاست های کلی نظام، اخطار نماینده تهران در مورد بار مالی را صحیح دانست. اما موافقان این طرح، تشکیل وزارت میراث فرهنگی را موجب محرومیت زدایی، حذف فقر و توسعه عادلانه بیان کردند نه مسئله ای که باعث تحمیل بار مالی بر دولت شود.

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi