https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

شرایط جدید پرداخت ارز مسافرتی

تاریخ ثبت : 18 اردیبهشت 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  شرایط جدید پرداخت ارز مسافرتی
شرایط جدید پرداخت ارز مسافرتی شرایط جدید پرداخت ارز مسافرتی

طبق اعلام بانک مرکزی، دو بانک دیگر نیز به بانک‌های ارائه دهنده خدمات ارز مسافرتی به مسافران خارج از کشور افزوده شد.
بر اساس اعلام بانک مرکزی، در حال حاضر تأمین و پرداخت ارز مسافرتی (اسکناس) از طریق پنج بانک از قبیل: بانک ملی، سامان، ملت، تجارت و پارسیان امکان‌پذیر می باشد که تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به زائران عتبات عالیات فقط از طریق دو بانک پارسیان و تجارت انجام خواهد شد. از این رو در راستای اجرای تصمیمات گرفته شده از طرف ستاد اقتصادی دولت مبنی بر تبیین سیاست‌های جدید ارزی، ترتیبات پرداخت  و تأمین ارز مسافرتی بدین شرح است:
1. تأمین و پرداخت ارز مسافرتی (اسکناس) یکبار در سال امکان پذیر است.
2. تأمین و پرداخت ارز مسافرتی (اسکناس) برای مسافران هوایی به مقصد ارمنستان، آذربایجان، لتونی، لیتوانی، بلاروس، استونی، گرجستان، قزاقستان، روسیه، تاجیکستان، قرقیزستان، مولداوی، ترکمنستان، اوکراین، ازبکستان، قطر، کویت، پاکستان، عمان، ترکیه، افغانستان، بحرین، قبرس و امارات متحده عربی به مبلغ ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها و همچنین برای سایر کشورها (به جز عراق) به مبلغ ۱۰۰۰ یورو یا معادل آن‌ به سایر ارزها به نرخ روز اعلامی از طرف این بانک و نیز با احتساب کارمزدهای متعلقه درباره پرداخت ارز مذکور امکان‌پذیر می باشد.
3. تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به مسافران با سن قانونی کمتر از ۱۲ سال امکان‌پذیر نخواهد بود.
4. مدارک‌ مورد نیاز هنگام ارائه درخواست خرید ارز به بانک عبارتند از: گذرنامه‌ معتبر جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، ویزای کشور مقصد (در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند) و بلیط‌ مسافرت هوایی اعم از یکسره‌ یا دو سره‌ (کاغذی یا الکترونیکی‏).
5. بانک‌های عامل می بایست پس از دریافت معادل ریالی مربوطه، به جای پرداخت ارز به متقاضی، نسبت به صدور سند حسابداری‏‏‏‏‏‏/ رسید اقدام نمایند. همچنین شعبه‏‏‏‏‏‏ یا باجه‌ بانک عامل مستقر در مبادی خروجی (پس از باجه کنترل گذرنامه)، باید در برابر دریافت سند حسابداری‏‏‏‏‏‏/ رسید مزبور، نسبت به پرداخت ارز مسافرتی مربوطه اقدام نمایند.
6. تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به ایرانیان مقیم خارج کشور مجاز نمی باشد و درباره مصادیق ایرانیان مقیم خارج از کشور، بانک ها می توانند مراتب را از وزارت امور خارجه استعلام نمایند.
7. درباره استفاده از سایر ابزارهای پرداخت (حواله، کارت و...)، انجام این امر مجاز و مورد تأکید این بانک می باشد.
8. بر حسب هماهنگی ها با سازمان حج و زیارت و برای تسهیل شرایط مسافرت هموطنان ایرانی به عتبات عالیات، پرداخت و تأمین ارز مسافرتی به زائران عتبات اعلامی از سوی سازمان حج و زیارت (اعم از زمینی یا هوایی)، ۲۵۰ هزار دینار عراق، از طریق تمام شعب ارزی منتخب بانک‌های تجارت و پارسیان در سطح شهر و همچنین با ارائه فهرست مشخصات زائران که از طریق دفاتر سازمان مورد اشاره تأیید شده باشد، بدون ارائه بلیط و گذرنامه با رعایت بندهای 1، 3، 6 و 7 فوق (حسب مورد) بلامانع می باشد. مقتضی است که می بایست بانک‌های مدنظر، هماهنگی های لازم را با سازمان حج و زیارت به عمل آورند.
همچنین لازم به ذکر است که بر اساس اعلام بانک مرکزی، بر حسب توافق به عمل آمده، تأمین اسکناس دینار عراق به عهده بانک‌های تجارت و پارسیان است.

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi