https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

موافقت بانک مرکزی با اولویت ارزی گردشگری

تاریخ ثبت : 23 اردیبهشت 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  موافقت بانک مرکزی با اولویت ارزی گردشگری
موافقت بانک مرکزی با اولویت ارزی گردشگری موافقت بانک مرکزی با اولویت ارزی گردشگری

در حالی بانک مرکزی کشور ۳۳ اولویت ارزی را تعیین نموده که گردشگری را با وجود تعاملات ارزی در بازار جهانی، از فهرست جا انداخته است. از این رو پس از رایزنی‌های سازمان میراث فرهنگی با این بانک، پذیرفته شد که گردشگری نیز در اولویت ارزی قرار بگیرد.
بانک مرکزی در طی یکسان‌سازی نرخ ارز که ارزش دلار را ۴۲۰۰ تومان تعیین کرد، ۱۱ اطلاعیه برای روشن شدن جزییات نحوه توزیع ارز برای گروه‌های مختلف صادر کرده که در یکی از مصوبات، ۳۳ اولویت تخصیص ارز تعیین شده، که به جز ارز مسافرتی و فروش ارز به شرکت‌های منتخب برای اعزام زائران به عمره و عتبات عالیات (عراق)، به موضوعات دیگر گردشگری و نحوه تأمین ارز این بخش اشاره ای نشده است.
در این راستا اعتراضاتی از سوی بخش خصوصی گردشگری بوجود آمد و نامه‌هایی خطاب به رییس بانک مرکزی و سازمان میراث فرهنگی کشور نوشته شد.
علی ‌اصغر مونسان از دستور معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکلات ارزی گردشگری خبر داد و تصریح نمود که قرار است در جلسه‌ای با حضور معاون گردشگری این سازمان و نیز معاون بانک مرکزی موضوع مذکور به‌طور ویژه بررسی شود.
اینک پس از رایزنی‌های انجام شده، حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، از موافقت بانک مرکزی با اولویت ارزی گردشگری خبر داد و اظهار کرد: بنابر اعلام آقای عراقچی، معاون ارزی بانک مرکزی، مشکلی در پرداخت کردن ارز از طریق حواله به دفاتر خدمات مسافرتی که معاملات ارزی در آن ها انجام می‌ شود وجود ندارد و ردیف اعتباری به این منظور مشخص شده است؛ اما لازم است که این دفاتر همانند سایر اصناف و بخش‌هایی که در اولویت پرداخت ارز قرار دارند، از سازمان میراث فرهنگی تأییدیه داشته باشند. البته وی خاطر نشان کرد که این موضوع هنوز بخشنامه نشده ولی بر اساس آنچه تاکنون اعلام گردیده، بانک مرکزی مشکلات ارزی گردشگری را پذیرفته و با سازمان میراث فرهنگی موافقت‌هایی شده است.

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi