https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

مرمت و بازسازی آب انبار کلار میبد

تاریخ ثبت : 07 بهمن 1395 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  مرمت و بازسازی آب انبار کلار میبد
مرمت و بازسازی آب انبار کلار میبد مرمت و بازسازی آب انبار کلار میبد

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد،  مرمت آب انبار کلار که در مجموعه کاروانی شهرستان میبد می باشد با مشارکت بنیاد میبدی از اوایل آذر ماه سال 1395 در حال انجام است. 
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد در این باره گفت:
"عملیات مرمت این آب انبار شامل لایروبی، مرمت قسمت های فرسوده طاق، اجرای نما و ازاره چینی، تعمیرات نورپردازی و... می باشد.
یکی از ورودی های این بنا که در قسمت فوقانی قرار دارد با اتمام مرمت های در حال انجام قابل رویت خواهد شد و برای بازدید گردشگران مورد استفاده قرار می گیرد."
وی تصریح کرد:" در مرمت این قسمت از بنا سعی شده تا ضمن ایمن سازی شرایطی مهیا گردد که گردشگران بتوانند داخل تنوره آب انبار و سازه های آبی آن را از قسمت فوقانی مشاهده کنند."
هم چنین مشتاقیان درباره زمان بهره برداری از این بنای تاریخی گفت: "مرمت آب انبار کلار شهرستان میبد یزد از 10 تیرماه سال جاری آغاز شده و امیدواریم در ایام دهه فجر به بهره برداری برسد."
لازم به ذکر است که آب انبار چهار بادگیری کلار، رو به روی ورودی کاروانسرای شاه عباسی میبد قرار دارد. تاریخ کتیبه آن حاکی از ساخت این آب انبار در قرن 11 هجری است که گفته می شود همزمان با ساخت کاروانسرای شاه عباسی، این آب انبار ساخته شده است. با مرمت آب انبار کلار و باز شدن آن،  گردشگران علاوه بر بازدید از کاروانسرا و چاپارخانه، می توانند از این بنای تاریخی نیز دیدن کنند.

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi