https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

خاطرات سفر به کاشان با سفرهای رادینا

تاریخ ثبت : 02 خرداد 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  ساعات ورودی اماکن  »  خاطرات سفر به کاشان با سفرهای رادینا
خاطرات سفر به کاشان با سفرهای رادینا خاطرات سفر به کاشان با سفرهای رادینا

مسافرت ما از نیمه‌شب پنجشنبه آغاز شد. از میدان امام حسین یزد به‌طرف کاشان! چون اتوبوس vip  بود به‌راحتی خوابیدیم. راننده اتوبوس بهترین راننده‌ای بود که تا حالا دیده بودم خیلی آروم و خوب رانندگی می‌کرد که خدایی نکرده خواب مسافرین به هم نخوره. وقتی رسیدیم نزدیک کاشان ساعت حدود 6 صبح جمعه بود. تو کاشان هیچ جایی باز نبود برای نماز صبح که خیلی برای همه جالب بود که شهری مثل کاشان یک مسجد باز هم نداشت. خلاصه برای صبحانه رفتیم به رستوران فرهنگیان در آران و بیدگل. جای خوب و تمیزی بود و با نون داغ و چایی و مخلفات صبحانه ازمون پذیرایی کردند. بعد از صرف صبحانه راهی خانه طباطبایی‌ها در کاشان شدیم.

این خونه 18 سال طول کشیده تا ساخته شده به خاطر اینکه خونه‌ای باشه در شأن دختر خانواده بروجردی‌ها (بروجردی‌ها خونه‌ای که بعد از اینجا قرار بود بریم). در این خونه به روایت تورلیدر عزیزمون بیش از 100 تا خدمه کار می‌کردند. گچ‌بری‌ها و تزیینات نمای بیرونی خونه بی‌نظیر بود. جالب این بود که اصطبل اسب‌ها در طبقه بالایی خونه بود (چون‌که این خونه در یک قسمت گودالی شکل ساخته شده بود) .

بعد از کلی عکس زیبا و دسته‌جمعی که گرفتیم راهی خونه بروجردی‌ها شدیم که در فاصله کمی از خونه طباطبایی‌ها قرار گرفته. این خونه قدیمی‌تر از خونه طباطبایی‌ها بود؛ ولی به وسعت آن نبود اما از زیبایی و تزیینات هیچی کم نداشت. داخل اتاق‌ها نقاشی‌های بسیار زیبایی خودنمایی می‌کرد. بادگیر خونه بروجردی‌ها هم به مهمانان خوشامد می‌گفت. جالبه که بدونید طراح هر دو این خانه‌ها نقاش معروف ایرانی کمال‌الملک بوده.

حدود ساعت 10 ونیم بود که به باغ فین رسیدیم. تو باغ فین جای سوزن انداختن نبود. یک صف طولانی برای بازید از حمام بود که من ترجیح دادم از خود فضای باغ لذت ببرم. طراح سیستم آب‌رسانی این باغ ریاضی‌دان شهیر ایرانی غیاث‌الدین جمشید کاشانی بوده. در این باغ حوضی قرار داره که 40 حفره داره. 20 تا از اون‌ها آب روبه‌داخل خودشون می‌برند و 20 تا از اون‌ها آب رو بیرون میدن. در قدیم کاشی‌های این حوض به‌صورت یک فرش ایرانی بوده و به خاطر موجی بودن آب، حوض مثل یک قالی در حال پرواز خودنمایی می‌کرده. حدود 2 ساعت در باغ فین بودیم. بعد از اون در همون نزدیکی باغ فین با خوردن یک بستنی حالمون جا اومد و راهی مقصد بعدی شدیم.

مقصد بعدی باغ پرندگان قمصر بود.  باغی که انواع حیوانات رو داشت از کانگورو گرفته تا انواع پرندگان و حتی شتر دوکوهان! فضای باغ خیلی دل‌نشین بود؛ اما راستش هوا کمی سرد بود. بعد از اون حدود ساعت سه و نیم بود که رسیدیم به رستوران برای ناهار. بعد از ناهار رفتیم به اقامتگاه برای استراحت تا خستگی درکنیم و آماده بشیم برای بعدازظهر. اقامتگاه ما در حد معمولی بود. حدود ساعت 6 و نیم دوباره راه افتادیم. رفتیم به شهر زیرزمینی نوش‌آباد. خیلی جای عجیبی بود. یک معماری دقیق و عجیب‌وغریب حدود 20 متر زیرزمین. این شهر زیرزمینی برای در امان بودن از جنگ و غارت ساخته شده بوده و پر از تله و ترفند برای به زمین زدن دشمن. بعد از بیرون اومدن از شهر زیرزمینی تعدادی از هم‌سفری هامون مشغول خرید سوغات شدند. بعد از خرید سوغات به کاشان برگشتیم و به یک فست‌فودی رفتیم و شام خوردیم و کلی گفتیم و خندیدیم. شب به اقامتگاهمون برگشتیم تا بخوابیم و خستگی یک روز پرماجرا رو از تن به درکنیم.

شنبه صبح زود بلند شدیم و رفتیم به رستوران برای صبحانه که نیمرو هم برامون درست کرده بود. بعد از خوردن صبحانه سریع راهی مشهد اردهال شده تا به یک باغ گل محمدی بریم. کشاورزان مشغول چیدن گل‌های محمدی بودند. کشاورز باغ موردنظر اجازه داد که هرکس هر چه قدر که دوست داره گل محمدی بچینه. جاتون خالی که بهترین عطر دنیا اونجا به مشام می‌رسید. کلی عکس کنار هم و کنار گل‌ها گرفتیم. بعد از باغ گل راهی امامزاده سلطان‌علی مشهد اردهال شدیم.

این امامزاده پسر امام محمدباقر هستن که مانند امام حسین به شهادت رسیدن. گویا در دوم هرماه مراسم قالی‌شویان در اینجا برگزار میشه که به نشانه عزاداری و خون‌خواهی برای این امامزاده هست. بعد از یک زیارت کوتاه اما دل‌نشین راهی آبشار نیاسر شدیم. برای دیدن آبشار نیاسر یک پیاده‌روی حسابی کردیم و کلی پله رو پایین اومدیم که البته ارزشش رو داشت. خیلی آبشار تماشایی و زیبایی بود. کنار هم عکس گرفتیم و بستنی خوردیم. برای صرف ناهار راهی رستوران شدیم و بعد از اون به ابیانه روستای سرخ ایران رفتیم.

هوا یه کم سرد بود و نم بارون میومد. کلی هم توریست داخلی و خارجی اومده بودن به دیدن ابیانه و مردمش. پس از گشتن در این روستا و خوردن یک چایی داغ و گرفتن کلی عکس قشنگ سوار اتوبوس شدیم و راهی یزد شدیم. تو اتوبوس از ابیانه تا یزد کلی جک گفتیم و مسابقه شرکت کردیم. گفتیم و خندیدیم تا اینکه حدود ساعت 12 شب رسیدیم به یزد. یزد هم داشت بارون دل‌چسبی میومد تا یک پایان عالی باشه برای یک سفر خاطره‌انگیز.

 

خاطرات سفر به کاشان با سفرهای رادینا

خاطرات سفر به کاشان با سفرهای رادینا


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi