https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

برگزاری 3 نمایشگاه در کاخ گلستان

تاریخ ثبت : 05 خرداد 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  برگزاری 3 نمایشگاه در کاخ گلستان
برگزاری 3 نمایشگاه در کاخ گلستان برگزاری 3 نمایشگاه در کاخ گلستان

سه نمایشگاه بزرگ « گزیده نامه نگاری های عهد قاجار در کاخ گلستان »، « فرش های کاشان در کاخ و تأثیر آن در مناطق دیگر » و « عکس باسمه ای آلبوم خانه کاخ گلستان » در مجموعه کاخ موزه گلستان در حال برگزاری است.
مسعود نصرتی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، از برگزاری این سه نمایشگاه در این مجموعه خبر داد. وی درباره نمایشگاه «گزیده نامه نگاری های قاجار » بیان کرد: در این نمایشگاه، بیش از صد پاکت نامه، انواع سربرگ های مصور و غیر مصور، نامه ها، برچسب پاکت ها، تلگراف و برخی دیگر از اشیایی که در نامه نگاری استفاده می شده و به دوران قاجار مربوط بوده، در معرض نمایش قرار داده شده است که قدیمی ترین اثر، پاکت و سر برگ مظفرالدین شاه و برچسبی از دوران ناصر الدین شاه است؛ همچنین نصرتی در این خصوص تصریح کرد: ایناولین باری است که سربرگ های مصور قاجار به نمایش گذاشته می شود.
وی افزود: در نمایشگاه فرش ، ۱۳ قطعه قالیچه و قالی به نمایش گذاشته شده که یکی از شاخص ترین این آثار، قالیچه بافت محتشم می باشد.
نمایشگاه «عکس باسمه‌ای آلبوم خانه کاخ گلستان»، سومین نمایشگاه مد نظر در کاخ موزه گلستان است که ۳۰ قطعه عکس با تکنیک باسمه و گراور و چاپ لیتوگرافی در معرض نمایش درآمده است و موضوعات این تصاویر، عکس هایی از ناپلئون بناپارت و دیگر شاهزادگان، دختر فرانسوی، زن عثمانی، یگان پیاده نظام، اقوام مختلف، جشن روستایی و... است.
البته لازم به ذکر است که این نمایشگاه ها از تاریخ دوم خرداد ماه، به مدت دو هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ پذیرای بازدیدکنندگان خواهند بود.

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi