https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

دکتر عباس افلاطونیان؛ سلطان درمان ناباروری ایران

تاریخ ثبت : 16 تیر 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  سفر به یزد  »  دکتر عباس افلاطونیان؛ سلطان درمان ناباروری ایران
دکتر عباس افلاطونیان؛ سلطان درمان ناباروری ایران دکتر عباس افلاطونیان؛ سلطان درمان ناباروری ایران

شرح حال دکتر عباس افلاطونیان

پروفسور عباس افلاطونیان؛ مؤسس بزرگ‌ترین مرکز ناباروری خاورمیانه، دکتر متخصص زنان و زایمان و بنیان‌گذار بیمارستان افلاطونیان بم می‌باشد.

عباس افلاطونیان در سال ۱۳۲۹ در شهرستان بم به دنیا آمد اما خانواده او اصالتاً یزدی بودند. وی تحصیلات ابتدایی را در بم به پایان رساند و در سال ۱۳۴۷ با دریافت رتبه اول استان کرمان در رشته طبیعی از دبیرستان فردوسی بم فارغ‌التحصیل شد. دکتر افلاطونیان بعد از اتمام دوره متوسطه در سن ۱۹ ‌سالگی با دختردایی ۱۷ ساله خود ازدواج کرد. ازآنجایی‌که همسرش در طول تحصیل و کار با او همراه و همگام بود، به پیشنهاد وی تصمیم به ادامه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه تهران گرفت. در همان سال ۱۳۴۷ نیز وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران گردید و در سال ۱۳۵۴ با رتبه عالی، مدرک پزشکی خود را دریافت نمود. وی از سال ۱۳۵۹ با خدمت‌رسانی به مردم شهرستان بم، فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد.

دکتر عباس افلاطونیان ؛ سلطان درمان ناباروری ایران

دکتر عباس افلاطونیان؛ سلطان درمان ناباروری ایران

دکتر عباس افلاطونیان در سال ‌۱۳۶۲ به یزد آمد و در کنار تأسیس بیمارستان شهید صدوقی یزد و انجام سِمت استاد دانشگاهی، در بیمارستان دکتر مجیبیان یزد نیز به فعالیت پرداخت. دو سال بعد یعنی سال ‌۱۳۶۴ هم به‌عنوان عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید صدوقی یزد انتخاب شد و در سال ۱۳۷۱ موفق به کسب درجه علمی فلوشیپ نازایی از دانشگاه علوم پزشکی یزد شد.

دکتر افلاطونیان در سال ۱۳۷۳، بیمارستان زنان و زایمان و درمان ناباروری مادر یزد را با همکاری دکتر کریم ‌زاده در شهر یزد راه‌اندازی کرد که هرساله بیش از ۸ هزار بیمار از خدمات این بیمارستان مجهز، بهره‌مند ‌می‌شوند.

دکتر افلاطونیان چند سال بعد، زایشگاه مهدیه را و سپس در سال ۱۳۷۷، بیمارستان افلاطونیان بم را به یاد پدر مرحومش و برای خدمت به بیماران شهرستان بم تأسیس نمود. این بیمارستان به‌ویژه در حادثه زلزله دی‌ماه ۱۳۸۲ بم، نقشی بسیار حیاتی در کمک به مردم مصیبت‌دیده بم داشت، خود دکتر افلاطونیان نیز حدود ۱۶۰ نفر از اقوامش را در این فاجعه از دست داد. اما هیچ‌وقت ناامید نشد و بالعکس با علم و تخصصش، بیش از ده هزار کودک را به خانواده‌ها هدیه داده است.

درمان ناباروری در یزد

بیمارستان های محل خدمت پروفسور عباس افلاطونیان

پروفسور عباس افلاطونیان در حال حاضر در کلینیک ناباروری و بیمارستان مادر در یزد در حال فعالیت هستند و زوج‌های نابارور از سراسر ایران و بعضاً کشورهای همسایه برای درمان ناباروری به این مراکز مراجعه می‌کنند. همچنین لازم به ذکر است پروفسور افلاطونیان به‌صورت دوره‌ای در بیمارستان لاله تهران نیز حضور یافته و زوج‌های نابارور را ویزیت می‌کنند.

کلینیک ناباروری یزد؛ قطب درمان ناباروری کشور

مرکز درمانی ناباروری یزد در سال ۱۳۶۸ با سرپرستی دکتر افلاطونیان و اجلاس عده‌ای از متخصصان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تأسیس گردید. این مرکز در سال ۱۳۷۹ از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در زمینه ناباروری و تولیدمثل به قطب علمی کشور تبدیل شد و جوایز ارزنده‌ای ازجمله عنوان مرکز تحقیقاتی نمونه را در جشنواره پژوهشی رازی در سال ۱۳۸۰ دریافت نموده است.

کلینیک ناباروری یزد شامل کلینیک‌های زنان، مشاوره ژنتیک، اورولوژی و روان‌پزشکی می‌باشد که زوج‌های نابارور پس از پذیرش در این مرکز، تحت معاینه متخصصان مربوطه قرار گرفته و علت بچه‌دار نشدن‌شان مشخص می‌شود سپس پروسه درمان و مراحل آن آغاز می‌گردد.

یکی از مزایای این مرکز، پایین بودن نسبی هزینه‌های درمانی ناباروری آن می‌باشد که باعث جذب زوج‌های نابارور زیادی از تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، فارس، کرمان،‌ هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، عراق، عربستان، پاکستان، ترکیه و برخی از کشورهای اروپایی به این مرکز شده است.

دکتر عباس افلاطونیان ؛ سلطان درمان ناباروری ایران

اولین های کلینیک ناباروری یزد

کلینیک ناباروری یزد صاحب افتخارات و اولین‌های زیادی می‌باشد که عبارت‌اند از: در سال ۱۳۶۹ اولین نوزاد حاصل از تکنیک در ایران، در سال ۱۳۷۹ اولین نوزاد حاصل از IUI، اولین نوزاد حاصل از میکرو اینجکشن، اولین نوزاد حاصل از اسپرم‌های اپیدیدیم و میکرو اینجکشن ایران، IVM (بالغ کردن تخمک در محیط خارج از بدن و بارور کردن آن)، انجام روش درمانی IVF در کلینیک ناباروری یزد با قدمتی طولانی و... .

روش های درمان ناباروری در یزد

با توجه به علل بروز درمان ناباروری در زوج‌ها نابارور، برای درمان ناباروری روش‌های مختلفی وجود دارد. اغلب درمان‌ها از روش‌های کم تهاجمی شروع شده و در صورت عدم حصول نتیجه از روش‌های دیگر درمان ناباروری استفاده می‌شود؛ به‌عبارتی‌دیگر، پزشک با بررسی آزمایش‌های ناباروری زوج روش درمان مناسب را پیشنهاد می‌دهد. 

درمان‌های دارویی: در برخی از موارد ناباروری به علت عدم تعادل هورمونی رخ می‌دهد، در این موارد پزشک از درمان دارویی استفاده می‌کند.

تلقیح داخل رحمی اسپرم iui: در مواردی که اسپرم برای رسیدن به لوله‌های فالوپ و تخمک دچار مشکل باشد، با تزریق نمونه اسپرم از طریق واژن زن درون رحم در زمان مناسب، شانس بارداری را افزایش می‌دهند. این روش، تلقیح داخل رحمی اسپرم یا IUI می‌باشد. 

جراحی: گاهی ناباروری به عللی نظیر انسداد لوله‌های فالوپ یا عارضه‌هایی نظیر آندومتریوز، فیبروئید، مشکلات آناتومیک اندام‌های تناسلی یا کیست تخمدان رخ می‌دهد. در این موارد پزشک با انجام عمل لاپاراسکوپی یا سایر عمل‌های مربوطه مشکل را برطرف می‌کند.

روش‌های کمک باروری: درصورتی‌که سایر درمان‌های ناباروری برای فرد مثمر ثمر واقع نشود، پزشک استفاده از روش‌های کمک باروری را تجویز می‌کند. در این روش‌ها، پزشک تخمک و  اسپرم دریافت شده از زوج نابارور را در محیط آزمایشگاه لقاح داده و سپس رویان تشکیل‌شده را به رحم زن منتقل می‌کند. ازجمله متداول‌ترین روش‌های کمک باروری، لقاح خارج از رحم یا ivf و میکرو اینجکشن یا icsi می‌باشد. در بخش درمان ناباروری سایت رادینا سلامت می‌توانید در مورد روش‌های درمان ناباروری اطلاعات کاملی کسب نمایید.

درمان ناباروری در یزد

هزینه های درمان ناباروری در یزد

هزینه‌های درمان ناباروری ازجمله  فاکتورهای مهم در بحث درمان ناباروری می‌باشد. ازآنجایی‌که روش‌های درمان ناباروری اغلب هزینه‌بر بوده و این درمان تحت پوشش بیمه قرار ندارد، هزینه درمان ناباروری بسیار حائز اهمیت می‌باشد. لازم به ذکر است هزینه درمان ناباروری در مراکز و کلینیک‌های مختلف، متفاوت می‌باشد. خوشبختانه این هزینه‌ها در شهر یزد به نسبت سایر شهرها بسیار کمتر است. مطلب هزینه های درمان ناباروری شاید بتواند راهنمای مناسبی در این زمینه باشد.

رزرو نوبت دکتر افلاطونیان

اگر تمایل دارید که برای درمان ناباروری به یزد سفر کنید و تحت مداوای دکتر افلاطونیان قرار بگیرید، می‌توانید به صفحه رزرو نوبت دکتر افلاطونیان مراجعه کنید.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
توسط رضا در تاریخ 08 مرداد 1399
سلام خسته نباشید کل هزینه ivf از 0تا100 چقدرمیشهپاسخ رادینا : سلام دوست عزیز. وقت به خیر
هزینه ivf بستگی به علت ناباروری دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن 03537283090 بخش گردشگری سلامت تماس بگیرید.
با تشکر
توسط رضا در تاریخ 08 مرداد 1399
باسلام من از خوزستان هستم یک بار آمدم کلینیک صدوقی گفتن من ازمایشم خوبه خانومم توخمکاش یه کم تنبلن قرص دادن اومدیم اهواز ازمایش دادیم من تعداد اسپرم ۶۴ حرکت خوبه تعداد هم خوبه ولی خانمم تخمکاش ۱۲ ولی نمدونم ۱۲چیه الان میخایم ivfانجام بدیم چقدر میشه کل هزینش پیش شما ممنونپاسخ رادینا : سلام دوست عزیز. وقت به خیر
شما میتوانید با شماره تلفن 03537283090 بخش گردشگری سلامت تماس بگیرید. با تشکر
توسط میثم بیگدلو در تاریخ 19 تیر 1399
سلام خسته نباشید من در اوایل 89عمل واکروسل انجام دادم دوطرف حالا سه ساله ازدواج کردم یه ساله برای بچه دارشدن تلاش میکنیم ولی نمیشه رفتم دکتر آزمایش دادم گفتن اسپرم هات خیلی ضعیفه میشه با این وجود بچه دار شویمپاسخ رادینا : سلام دوست عزیز. وقت به خیر
شما میتوانید با شماره تلفن 03537283090 بخش گردشگری سلامت تماس بگیرید. با تشکر
توسط akbar در تاریخ 12 اسفند 1398
سلام ببخشید من از ارومیه مزاحم میشم میخاستم بدونم عمل آی وی اف چقدر زمان میبره و چندبار باید بیاییم یزدپاسخ رادینا : سلام دوست عزیز. وقت به خیر
بطور کلی انجام ای وی اف بین 4 تا 6 هفته زمان میبرد. اول باید برای ویزیت اولیه به یزد بیاید تا توسط پزشک معاینه شده و یکسری ازمایشات بدهید. برای ویزیت اولیه 2 تا 3 روز باید در یزد اقامت داشته باشید.
توسط ابوبکر سندکزهی در تاریخ 05 مهر 1398
سلام اگه اسپرم صفرباشه راهی هست برای باروری؟پاسخ رادینا : سلام دوست عزیز. وقت به خیر
شما می توانید سوالات مربوط به ناباروری را در چت آنلاین سایت رادینا سلامت مطرح کنید.
https://bit.ly/2nsf5zF
لینک بالا هم می تواند به شما کمک کند.
با تشکر
توسط اسما در تاریخ 30 خرداد 1398
سلام . من روز سیزدهم ای وی اف ابتدا چند قطره خون و روز چهاردهم بیشتر شد . روزی سه مرتبه شیاف هم می،داشتم چکار کنم داره؟ خیلی نگران شدمپاسخ رادینا : سلام دوست عزیز. وقت به خیر
بهتر است سریعتر به پزشک زنان و زایمان مراجعه کنید تا سونوگرافی بشوید.
با تشکر
توسط م. محمدی در تاریخ 06 اردیبهشت 1398
سلام آیا مشکل عدم تولید اسپرم (صفر بودن اسپرم ) درمان داره ؟پاسخ رادینا : سلام. وقت به خیر
یک سری روش ها مثل بیوپسی و میکرو تست هست. لطفا برای اطلاعات بیشتر با تلفن 03537283090 تماس بگیرید و عدد 4 را وارد کنید.
با تشکر
توسط محمد رضا علی نژاد در تاریخ 26 فروردین 1398
سلام آیا مشکل انسداد و تولید اسپرم قابل درمان است یا خیرپاسخ رادینا : سلام دوست عزیز. وقت به خیر
برای درمان ناباروری و گردشگری سلامت لطفا با شماره تلفن 03537283090 تماس بگیرید عدد 4 را وارد کنید.
با تشکر
توسط mohsen minaee در تاریخ 21 اسفند 1397
سلام ، میخواستم بدونم هزینه درمان عمل micro tese توی این مرکز چقدر هست ؟پاسخ رادینا : سلام دوست عزیز. وقت به خیر
سوالات پزشکی خود را به شماره تلفن 09223401365 تلگرام کنید یا از طریق چت آنلاین سایت سوالات خود را مطرح کنید.
باتشکر
توسط ژوان در تاریخ 26 دی 1397
سلام.ببخشید آدرس کلینیک ناباروری یزد که دولتی باشه چیه و هزینه آی وی اف تقریبا چقدر میشهپاسخ رادینا : سلام دوست عزیز. وقت به خیر
ما میتوانیم کارهای هماهنگی رزرو نوبت و اقامت در شهر یزد را در طول دوره درمان برای شما فراهم کنیم.
هزینه IVF بین دو تا پنج میلیون هست.
برای اطلاعات بیشتر لطفا با شماره تلفن 03537283090 تماس بگیرید و عدد 4 را وارد کنید.
با آرزوی سلامتی و بهروزی
توسط Kami در تاریخ 15 دی 1397
سلام دكتر كجا معاینه می كنه ادرس و شماره تلفنش می خواستمپاسخ رادینا : سلام دوست عزیز. وقت به خیر
لطفا با شماره تلفن 03537283090 داخلی 310 تماس بگیرید.
با تشکر


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi