https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

برپایی بزرگترین سفره هفت سین ایرانی در یزد

تاریخ ثبت : 28 اسفند 1395 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  برپایی بزرگترین سفره هفت سین ایرانی در یزد
برپایی بزرگترین سفره هفت سین ایرانی در یزد برپایی بزرگترین سفره هفت سین ایرانی در یزد

بزرگترین سفره هفت سین ایرانی کشور در مجموعه امیر چقماق و در جوار مزار شهدای گمنام پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی است .

به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، "فاطمه دانش یزدی" مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: با توجه به برگزاری آیین بزرگداشت نوروز درکشورهای همسایه و ثبت آن به صورت میراث ناملموس و معنوی مشترک میان چند کشور در فهرست آثار یونسکو ، مقرر شد در شهر تاریخی یزد که مقدمات ثبت جهانی آن نیز درحال پیگیری است نماد شاخص آیین نوروز یعنی سفره هفت سین در مرکز بافت تاریخی بر پا گردد. 
 
این مقام مسئول در ادامه افزود: این سفره که در نوع خود بزرگترین سفره هفت سین کشور نام گرفته با الهام از هفت سین های باستانی طراحی و اجرا شده و می تواند به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در کنار انبوه جاذبه های گردشگری استان یزد ،‌مسافران را به بازدید از این سفره دعوت نماید.

دانش یزدی از دلایل برپایی این سفره در کنار مجموعه امیرچخماق را واقع شدن این بنا در بافت تاریخی شهر ، وجود مزار هشت شهید گمنام دفاع مقدس در این مجموعه و همچنین دسترسی آسان مسافران و گردشگران برای بازدید عنوان کرد.

 لازم به ذکر است بزرگترین سفره هفت سین ایرانی توسط اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و با همکاری سپاه الغدیر اجرا شده است.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi