https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

همکاری گردشگری ایران ، افغانستان و عراق

تاریخ ثبت : 09 شهریور 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  همکاری گردشگری ایران ، افغانستان و عراق
همکاری گردشگری ایران ، افغانستان و عراق همکاری گردشگری ایران ، افغانستان و عراق

در حاشیه کنفرانس بین‌المللی « همدان ‌۲۰۱۸ »، برنامه اجرایی همکاری های گردشگری بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان به امضا رسید.
بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، قرار است این برنامه اجرایی که در ۱۳ بند مدون شده و بین سه کشور ایران ، عراق و افعانستان است، از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ به اجرا برسد.
در بندهای این تفاهم نامه به زمینه های همکاری برای ارتقای عرصه محصولات گردشگری سلامت، زیارتی، تفریحی و حلال اشاره شده که در این راستا در حوزه گردشگری سلامت مواردی نظیر: اسامی بیمارستان های مجهز به دپارتمان بیماران بین المللی (IPD) سه کشور به تفکیک تخصص در هر رشته پزشکی، رایزنی با وزارت امور خارجه در جهت تغییر تعرفه و تسهیل روادید گردشگری سلامت و نیز برگزاری تورهای آشناسازی با پزشکان انجام خواهد پذیرفت. همچنین در گردشگری زیارتی و تفریحی مواردی از قبیل: حوزه های هزینه دار حمل و نقل بین المللی، غذا، اقامت و رفع مشکل سفرهای زیارتی بین ایران ، افغانستان و عراق مطرح شده است.
شایان ذکر است که در بندهای دیگر این تفاهم نامه، به زمینه های شرکت در نمایشگاه ها و جشنواره های گردشگری، تبادل تقویم سالانه این رویدادها، تعرفه های ترجیحی در حیطه صنایع دستی و برنامه ریزی برای تعامل با تشکل های غیردولتی مخصوص بانوان اشاره شده است.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi