https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

آماده سازی قنات اردکان برای همایش ملی قنات، میراث ماندگار و آب

تاریخ ثبت : 13 بهمن 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  آماده سازی قنات اردکان برای همایش ملی قنات، میراث ماندگار و آب
آماده سازی قنات اردکان برای همایش ملی قنات، میراث ماندگار و آب آماده سازی قنات اردکان برای همایش ملی قنات، میراث ماندگار و آب

حمید مشتاقیان، رئیس اداره میراث فرهنگی اردکان اظهار داشت: با توجه به برگزاری همایش ملی " قنات، میراث ماندگار و آب " در روزهای یکم و دوم اسفندماه 97 در شهرستان اردکان، در حال تلاش برای آماده سازی گنجینه قنات اردکان هستیم تا بتوانیم به شایستگی از محققان و اساتیدی که در این همایش حضور خواهند داشت، استقبال نماییم.
مشتاقیان ضمن اشاره به اینکه سال گذشته از مجموعه گنجینه قنات در مرحله نخست به طول ٢٠٠ متر بهره برداری شده، افزود: امسال نیز تا آخر بهمن ماه ، حدود 300 متر دیگر با تکمیل مراحل نورپردازی به این قنات اضافه می گردد.
وی در ادامه گفت: از تعداد 250 رشته قنات شهرستان، آب در هشت رشته قنات جاری است و این سازه آبی به عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی ایران باستان به شمار می رود. در این راستا شهرستان اردکان  یکی از قطب های گردشگری قنات ایران می باشد که خوشبختانه مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی واقع گردیده است.
رئیس میراث فرهنگی اردکان در پایان خاطر نشان کرد: مسیر محور گردشگری زیرزمینی قنات اردکان در آثار تاریخی محله تیران شهرستان شامل: خانه های تقدیریان ، تقدیری و طبایی و آب انبارهای آخوند و حاجی نوت و همچنین خانه مظلوم قرار گرفته که این محور از بخش های مختلفی همچون ایستگاه های استراحت، مسیر قنات، گنجینه قنات، پایاب ها و پاکنه های دسترسی، سردخانه های زیرزمینی و آب انبارها تشکیل شده است.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi