https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

افتتاح نخستین نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی ابرکوه

تاریخ ثبت : 26 بهمن 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  افتتاح نخستین نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی ابرکوه
افتتاح نخستین نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی ابرکوه افتتاح نخستین نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی ابرکوه

در ابرکوه، نخستین نمایشگاه و مرکز آموزش دائمی صنایع‌ دستی، با همکاری بخش خصوصی، در خانه تاریخی قیومی واقع در محله «درب‌ قلعه» افتتاح شد.
در افتتاحیه این نمایشگاه که مدیران، بخشداران، فرماندار ابرکوه، مسئولان محلی و مردم حضور داشتند؛ مجاهد کرباسی، سرپرست میراث فرهنگی ابرکوه، ضمن اشاره به اینکه هنرهای چنته بافی، قفل‌سازی، گیوه‌دوزی، عاروسک جلی و گلیم بافی به ثبت ملی رسیده اند، تصریح کرد: علاوه بر این رشته های برجسته، نمدمالی، قالی بافی، رویه چینی و سفره خمیر نیز از با اهمیت ترین صنایع‌ دستی فعال ابرکوه می باشند که تعدادی از این آثار در این نمایشگاه ارائه می شوند.
همچنین کرباسی بیان کرد: از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه، توسعه و معرفی ظرفیت ‌های صنایع‌دستی و گردشگری است که نقش مؤثری در گردشگری و اشتغال خواهد داشت.
لازم به ذکر است که در مجاورت نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی ابرکوه ، دوره ‌های آموزشی نمدمالی، بافت سفره خمیر، عاروسک جلی، چنته بافی و معرق چوب و چرم نیز با حضور استادانی برجسته و مجرب برگزار می گردد که علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به محل نمایشگاه، برای شرکت در این دوره ‌ها ثبت ‌نام نمایند.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi