https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

ایران ؛ برنده اسکار موزه های جهان

تاریخ ثبت : 25 اسفند 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  ایران ؛ برنده اسکار موزه های جهان
ایران ؛ برنده اسکار موزه های جهان ایران ؛ برنده اسکار موزه های جهان

نمایشگاه « ایران مهد تمدن » که در موزه درنتس شهر آسن هلند برگزار شد، توانست جایزه اول موزه های برتر دنیا در نیویورک را از آن خود کند.
جایزه بین المللی هنرهای زیبا، یکی از مهمترین جوایز جهانی موزه ها در نیویورک با محوریت تمدن و فرهنگ موزه ای کشورهای جهان است که امسال آثار موزه ای نمایشگاه ایران مهد تمدن را حائز رتبه نخست جهان برشمرده است.
این جایزه بین المللی برای نمایشگاه های موقت بین المللی به حدی دارای اهمیت است که به عنوان اسکار جوایز موزه ای جهان شناخته می شود.
هری توپان، رئیس موزه درنتس شهر آسن در هلند نیز در همین رابطه عنوان کرد: نمایشگاه ایران مهد تمدن، در هلند این جایزه را در رقابت با 94 موزه دنیا کسب کرده است. همچنین وی افزود: در همکاری متقابل دو کشور ایران و هلند، موزه ای از آثار هلند نیز بعد از برگزاری این نمایشگاه، در موزه ملی ایران برپا گردید.
جبرئیل نوکنده، مدیر کل موزه ملی ایران ضمن تشریح اهمیت این جایزه بین المللی اظهار داشت: خوشبختانه کشور ما داشته های بسیاری دارد که مشابه آن در دنیا به ندرت یافت میشود؛ با این وجود در مواقعی هم نتوانستیم آن طور که شایسته است از این داشته های تمدنی و فرهنگی بهره مند گردیم.
لازم به ذکر است که نمایشگاه ایران مهد تمدن ، بعد از برگزاری در کشور هلند، از تاریخ 23 اسفندماه در موزه آلیکانته کشور اسپانیا نیز آغاز به کار کرده است.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi