https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

اتمام مرمت بافت میبد، پیرامون شارستان تا مسجد جامع

تاریخ ثبت : 21 آبان 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  اتمام مرمت بافت میبد، پیرامون شارستان تا مسجد جامع
اتمام مرمت بافت میبد، پیرامون شارستان تا مسجد جامع اتمام مرمت بافت میبد، پیرامون شارستان تا مسجد جامع

مدیر پایگاه پژوهشی میبد، از اتمام عملیات اجرایی مرمت و ساماندهی بخش مهمی از بافت تاریخی شهر میبد خبر داد و گفت: شهریت به معنی حكومتی، اداری و مدنی آن، در شارستان تاریخی میبد معنا پیدا می کند. این شارستان دقیقا بر لبۀ افتادگی زمین قرار داشته که شیب زمین، عامل تعیین كننده در شكل‌پذیری و شكل‌یابی آن محسوب می شده است.

وی درباره عملیات گسترده مرمت این بافت تاریخی در میبد چنین اشاره کرد که: سال گذشته، پژوهش و طرح ساماندهی بافت تاریخی پیرامون شارستان میبد از محدوده دروازه غربی (کثنوا) تا دروازه شمالی (سید قنبر)، توسط پایگاه پژوهشی میبد تهیه شده و هم اکنون فاز اول عملیات اجرایی آن بر اساس طرح مصوب به اتمام رسیده است. این فاز، با هدف مرمت بافت تاریخی، احیای محورهای فرهنگی و حفاظت از بافت شارستان _از محور دروازه غربی تا مسجد جامع که در مرکز هسته تاریخی شارستان قرار دارد_ انجام شده است.

ساشا ریاحی مقدم افزود: در صورت مشارکت شهرداری میبد و جامعه محلی و همچنین تخصیص اعتبار و بودجۀ لازم، این عملیات اجرایی می تواند در سایر محلات این شهر تاریخی توسعه پیدا کرده و در محورهای اصلی و شاهراه های چهارگانه شارستان تداوم یابد.

 

اتمام مرمت بافت میبد، پیرامون شارستان تا مسجد جامع


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi