https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

زیلوی میبد دارنده نشان جغرافیایی بین المللی صنایع دستی

تاریخ ثبت : 09 اردیبهشت 1398 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  زیلوی میبد دارنده نشان جغرافیایی بین المللی صنایع دستی
زیلوی میبد دارنده نشان جغرافیایی بین المللی صنایع دستی زیلوی میبد دارنده نشان جغرافیایی بین المللی صنایع دستی

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد؛ طی مراسمی با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی و رئیس مرکز مالکیت معنوی کشور و همچنین مشاور خارجی دفتر وایپو (سازمان جهانی مالکیت معنوی)، نشان جغرافیایی بین المللی صنایع دستی زیلوی میبد به معاون صنایع دستی استان اهدا گردید.

معاون صنایع دستی یزد ضمن ابراز خرسندی از دریافت این نشان گفت: از جمله مزایای این نشان جغرافیایی ملی عبارتند از: حفظ و مراقبت از محصولات بومی منطقه، ایجاد همبستگی بین اعضای تشکل در چگونگی تولید، تلاش برای برند سازی و آشنایی با بازار و نیز ارتقاء سطح کیفی محصولات بومی در هر منطقه جغرافیایی.

باید یادآور شد که منظور از نشان جغرافیایی، نشانه ای می باشد که مبدأ کالایی را به قلمرو و یا ناحیه ای از کشور نسبت می دهد و فقط مشروط بر این است که کیفیت و یا دیگر خصوصیات کالا قابل انتساب به مبدأ جغرافیایی آن باشد.

گفتنی است: در این مراسم آبگینه تهران، مینای اصفهان، گلیم هرسین، ورنی مغان، نازک کاری چوب سنندج و منبت آباده نیز نشان جغرافیایی بین المللی دریافت کردند.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi