https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

جشنواره تابستانه شهر فیروزه ای در یزد

تاریخ ثبت : 04 خرداد 1398 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  جشنواره تابستانه شهر فیروزه ای در یزد
جشنواره تابستانه شهر فیروزه ای در یزد جشنواره تابستانه شهر فیروزه ای در یزد

تابستان سال جاری برنامه های متنوع و شاد گردشگری در راستای توزیع زمانی سفر، با رویکرد فرهنگ بومی ‏در استان یزد اجرا می شود.
سید مصطفی فاطمی، مدیر کل میراث فرهنگی استان به برنامه ریزی برای بیش از ۲۰ جشنواره تابستانه در یزد اشاره کرد و گفت: بر این اساس از نیمه خرداد تا نیمه شهریور امسال هزینه ‌های سفر به یزد کاهش خواهد یافت.
فاطمی در همین راستا افزود: این جشنواره های فرهنگی، هنری و گردشگری در سراسر استان یزد به صورت هفتگی در تابستان برگزار خواهد شد که برای کاهش هزینه سفر به یزد در این بازه زمانی مراکز اقامتی و گردشگری، مراکز خرید و کمپ های کویرنوردی خدمات خود را در قالب این جشنواره با تخفیف‌ به گردشگران ارائه خواهند کرد.
وی  ادامه داد: این جشنواره‌ های تابستانه شامل: جشنواره های «محصولات لبنی» در ندوشن، «گل انار» در تفت، «زردآلو فراغه» در ابرکوه و همچنین «رویدادهای فرهنگی ایران و مجارستان»، «رویدادهای فرهنگی بم و یزد» و جشنواره «پارچه و دست ‌بافت ‌های سنتی فجر» در یزد می باشد که خرداد امسال برگزار خواهد شد.
همچنین جشنواره های تیرماه نیز بدین شرح است: «جشنواره گونه‌ های نادر جانوری»، «پایتخت کتاب»، «جشن ثبت جهانی»، «موسیقی کویرنشینان» و «نصرآباد بهشت میوه ‌ها» که در تفت، مهریز و یزد برگزار می گردد.
فاطمی در ادامه به برگزاری جشنواره های «کبوتر و پرندگان زینتی اردکان»، «شب‌های مهریز»، «باز بافت و هفته گردشگری میبد» و «آلبالو طزرجان» در شهرستان‌های اردکان، مهریز، تفت و میبد که مربوط به مردادماه می باشد و نیز جشنواره ‌های بین‌المللی آئینی تئاتر ایران، رالی کویر و صنعت چاپ در یزد و جشنواره های مجسمه های شنی، مسابقات موتور کراس، لوک برتر و خرما در بافق که به شهریورماه مرتبط است هم اشاره کرد.
این مقام مسئول در پایان با تأکید بر تأثیر مثبت برگزاری جشنواره ها در رشد گردشگری داخلی یادآور شد: سال گذشته به موجب برگزاری جشنواره ‌های متنوع در شهرستان های یزد، این استان توانست رتبه نخست را در برگزاری رویدادهای گردشگری بر اساس تقویم رویدادهای سال ۹۷ کسب نماید.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi