https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی ایران

تاریخ ثبت : 15 تیر 1398 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی ایران
ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی ایران ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی ایران

در چهل‌وسومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو که هم اکنون در شهر باکو پایتخت آذربایجان در حال برگزاری است، جنگل‌های هیرکانی به عنوان دومین اثر بزرگ طبیعی ایران در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسید.
کشور ایران تا کنون یک اثر طبیعی و 22 اثر تاریخی به ثبت رسیده در فهرست میراث جهانی یونسکو دارد که اکنون این تعداد با جهانی شدن پرونده جنگل های هیرکانی به عدد 24 رسیده است.
محمد حسن طالبیان، معاون میراث‌فرهنگی کشور و یکی از شرکت کنندگان در این اجلاس ضمن اشاره به اینکه جهانی شدن این اثر طبیعی، افتخاری برای کشور عزیزمان محسوب می شود، گفت: جنگل های هیرکانی استان های گلستان، سمنان، خراسان شمالی، مازندران و گیلان را در بر گرفته است، لذا با این ثبت جهانی، استان های مذکور به یکی از مقاصد مهم گردشگری جهانی تبدیل خواهند شد.
لازم به ذکر است: چهل‌و‌سومین اجلاس کمیته میراث جهانی سازمان ملل متحد (یونسکو) از تاریخ 10 تیرماه با حضور 180 کشور جهان از جمله ایران آغاز شده است و پرونده جنگل‌های هیرکانی ارائه شده توسط جمهوری اسلامی ایران، در روز 14 تیرماه پس از بررسی در این اجلاس با موافقت اعضای کمیته یونسکو، ثبت جهانی شد.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi