https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

اولین جشنواره ملی پارچه فجر در یزد

تاریخ ثبت : 22 تیر 1398 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  اولین جشنواره ملی پارچه فجر در یزد
اولین جشنواره ملی پارچه فجر در یزد اولین جشنواره ملی پارچه فجر در یزد

مرحله نخست اولین جشنواره ملی پارچه فجر با حضور مسئولین استان یزد در کوچه گذر فرهنگ و هنر مازاری ها برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی یزد، این جشنواره ملی با شعار ضیافت رنگ ، نقش و اندیشه در سه مرحله برگزار می گردد؛ مرحله نخست آن رویداد گالری شهری است و هدف از آن ارتقای زیباسازی شهر و همچنین هویت دادن به منسوجات سنتی و معاصر یزد می باشد که در همین راستا تعدادی تابلوی پارچه ای بر روی برخی از دیوارهای شهر چیدمان شده است.
تعداد 40 کارگاه آموزشی با موضوع تخصصی جشنواره و مباحث مرتبط با پارچه، از تیر لغایت آبان ماه 98 برگزار می شود و مرحله دوم نمایشگاه و همچنین اختتامیه جشنواره از تاریخ ۶ تا ۸ آذر ماه امسال خواهد بود.
از جمله مهم ترین اهداف این رویداد فرهنگی و هنری عبارتند از: شناسایی صنعتگران و طراحان هنری، معرفی پیشینه یزد در صنعت پارچه و لباس، ایجاد گفتمان در زمینه پارچه های بومی و ایرانی _ اسلامی، گردآوری طرح های ابداعی و پرفروش، تجلیل از پیشکسوتان طراحی پارچه، فرهنگ سازی و معرفی پارچه های سنتی.
گفتنی است: نخستین جشنواره ملی پارچه فجر با مساعدت اداره کل میراث فرهنگی یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، صدا و سیما، ، دانشگاه هنر و معماری  و دانشگاه آزاد اسلامی یزد در حال برگزاری می باشد.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi