https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

راه‌اندازی تاکسی هوایی در ایران

تاریخ ثبت : 06 مرداد 1398 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  راه‌اندازی تاکسی هوایی در ایران
راه‌اندازی تاکسی هوایی در ایران راه‌اندازی تاکسی هوایی در ایران

منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به برنامه راه اندازی تاکسی هوایی در ایران اظهار داشت: تمامی استان ها و شهرستان هایی که دارای فرودگاه های کم فعال و یا غیر فعال هستند، می توانند برای استفاده از این طرح اقدام کنند.
منطقی گفت: تاکسی های هواپیمایی صرفاً برای ثروتمندان و افراد مرفه نیستند بلکه این هواپیماها خدمات عمومی بسیاری همچون جابجایی فوری محصولات حیاتی و افرادی که اهدای عضو می کنند را نیز ارائه می دهند. علاوه بر این، تاکسی های هوایی به عنوان یک کسب و کار محسوب می شوند و مهارت های عمومی کشور را در زمینه صنعت و همچنین خدمات هوانوردی ارتقای چشمگیری خواهند داد.
وی بیان کرد: تاکنون در کشور ما برخلاف سایر کشورها توجه کمی به حوزه تاکسی های هوایی شده است؛ لذا به منظور رونق این موضوع، کمیته ای از شرکت فرودگاه ها، سازمان هواپیمایی کشوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ناوبری زیر نظر معاونت وزارت راه تشکیل گردیده و در همین مدت زمان اندک، کارهای اداری با سرعت بیشتری انجام شده است. این کمیته همچنین برای آموزش، ایجاد ساختار و تأمین هواپیما راهکارهایی را ارائه کرده است.
منطقی در پایان خاطرنشان کرد: معمولاً تاکسی های هوایی برای بین شهرها به کار می روند و استفاده از آن ها برای فاصله ای در حدود 200 کیلومتر به صرفه است.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi