https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

اعلام شرایط سفر اربعین

تاریخ ثبت : 27 مرداد 1398 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  اعلام شرایط سفر اربعین
اعلام شرایط سفر اربعین اعلام شرایط سفر اربعین

با اعلام سازمان حج و زیارت، ثبت‌نام سفر اربعین از یکم شهریورماه سالجاری آغاز می گردد؛ لذا با توجه به لغو روادید کشور عراق برای ایرانی‌ها، ثبت نام در سامانه سماح به منظور خروج از کشور برای سفر اربعین الزامی است.
همچنین وزارت کشور نیز اعلام کرده است: زائران اربعین از تاریخ 19 شهریور 98 مصادف با دهم محرم الحرام، فقط در صورت ثبت‌نام قبلی، مجوز خروج از کشور را خواهند داشت.
به دلیل حذف ویزای ایران و عراق زائران باید به منظور خروج از کشور، اطلاعات خود را در سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir وارد نمایند. همچنین در صورتی که دسترسی به این سایت امکان‌پذیر نباشد، متقاضیان می توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی در این سامانه ثبت‌نام کنند.
طبق اعلام سازمان حج و زیارت؛ فرآیند ثبت نام در سامانه سیاح، که از اول شهریور شروع می شود، بدین شرح می باشد: زائران اربعین پس از ثبت نام در سامانه سماح، باید به همراه گذرنامه معتبر با حداقل شش ماه اعتبار و دو قطعه عکس 4*3 زمینه سفید به دفتر خدمات زیارتی که در سایت انتخاب کرده اند، مراجعه نمایند.
سازمان حج، کنترل جمعیت در مرزهای کشور را مهم‌ترین ضرورت ثبت‌نام در این سامانه دانست و عنوان کرد: تأمین ارز مورد نیاز و همچنین بیمه این سفر از دیگر دلایل این ضرورت می باشد.
لازم به ذکر است: بر اساس اعلام قبلی رییس ستاد مرکزی اربعین، سهم ارزی هر زائر، 100 هزار دینار عراق خواهد بود.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi