https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

یزد میزبان گردشگران خارجی در عاشورای حسینی

تاریخ ثبت : 20 شهریور 1398 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  یزد میزبان گردشگران خارجی در عاشورای حسینی
یزد میزبان گردشگران خارجی در عاشورای حسینی یزد میزبان گردشگران خارجی در عاشورای حسینی

گردشگران خارجی در روز عاشورا با حضور در مراسم عزاداری مردمان دارالعباده یزد، لحظات ناب عشق و دلدادگی عزاداران یزدی را در قاب دوربین‌های خود ثبت کردند.
محمد مهدی رجائی فرد، مسئول کمیته گردشگری مذهبی معنوی اداره کل میراث فرهنگی یزد؛ ضمن اشاره به خاص بودن عزاداری مردم یزد، نحوه طبخ غذا و نوع نذری در این دیار افزود: همزمان با عاشورای حسینی امسال، ۷۰ نفر توریست در مراسم عزاداری مسجد روضه محمدیه (حظیره)، ۲۰۰ نفر در مراسم حسینیه سفید اشکذر، ۵۲ نفر در عزاداری کوشک نو اردکان، ۵۰ نفر در نخل برداری شاه ولی تفت و همچنین ۳۰ نفر در مراسم مزویرآباد مهریز حضور پیدا کردند.
رجائی فرد خاطر نشان کرد: این گردشگران از کشور‌هایی نظیر: فرانسه، اسپانیا، سوئیس، ترکیه، دانمارک، ایتالیا، هلند، انگلیس، الجزایر، برزیل، چین، مراکش و استونی بودند و در مراسم شام غریبان هم که در میدان امیرچخماق برگزار شد، حضور یافتند.
وی گفت: این کمیته گردشگری مذهبی معنوی، چهارسال است که رسماً به معرفی برنامه‌های مذهبی استان می‌پردازد و در این راستا قبل از مراسم، گردشگران را با واقعه عاشورا، قیام امام حسین (ع)، هدف و چگونگی برگزاری مراسم مذهبی مردم یزد آشنا می‌سازد.
لازم به ذکر است که سال گذشته، تعداد 1235 گردشگر از ۲۳ کشور برای شرکت در مراسم عزاداری یزد به این استان سفر کردند.

 

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi