https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

سفر به یزد در پاییز

تاریخ ثبت : 11 مهر 1398 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  سفر به یزد  »  سفر به یزد در پاییز
سفر به یزد در پاییز سفر به یزد در پاییز

پاییز فصل عاشقانه‌هایی است که میشه با انتخاب یه مقصد عالی برای سفر، لذت از این فصل را چندین برابر کرد. ازاین‌رو یکی از بهترین جاهای دیدنی در فصل پاییز، یزد هست که قابی زیبا از ترکیب رنگ خزان و بافت تاریخی، چشم همگان را خیره می‌کند؛ از گردشگران داخلی گرفته تا توریست‌هایی که مایل‌ها طی کردند تا به دیار کهن شهر یزد برسند.

در فصل طلایی برگ‌ریزان، هم‌زمان با ورود به یزد رد پای پاییز را میشه به‌وضوح دید؛ تغییراتی دلنواز که هم در شهرستان‌های اطراف و هم در شهر یزد کاملاً مشهوده. در یک‌کلام میشه گفت که «سفر به یزد در پاییز» انتخابی عالی برای سفره؛ چراکه نه‌تنها در این زمان هوای دل‌نشین پاییزی یزد نشونه‌ای از گرمای سوزان تابستان و سرمای خشک زمستان نداره؛ بلکه محصولات ویژه‌ای نظیر انار، پسته، زعفران، به و... که همگی زبانزد عام و خاص‌اند در این فصل قابل‌دسترسی‌اند. همچنین به دلیل هوای متعادل و نسیم ملایمی که به‌ویژه در شب‌ها وزیدن می‌گیره، پیاده‌روی در بافت تاریخی شهر، شب‌نشینی دور آتیش در کویر، دورهمی‌های دوستانه در کافه بام‌ها و فضاهای باز و... خیلی می‌چسبه. البته یه چیز دیگه‌ای هم که باید بهش توجه داشت، خلوتی جاده‌ها در پاییزه که سفری دل‌نشین‌تر و کم‌دغدغه‌تر را به وجود میاره و لذت طول مسیر را دوچندان می‌کنه...

سفر به یزد در پاییز

دیدنی های یزد در پاییز

قدم زدن در بافت تاریخی یزد

یکی از بهترین جاهای دیدنی شهر یزد در پاییز، بافت تاریخی شهر هست که با قدم زدن در دل شهر خشت و خاطره، می‌توان بهترین لحظات ناب را تجربه کرد. یکی از خوبی‌های بافت تاریخی یزد برای قدم زدن در فصل پاییز، نزدیک بودن تمامی مجموعه‌های مهم و دیدنی شهر در کنار هم است که واقعاً بی‌نظیره.

ازجمله مکان‌هایی که برای سر زدن در این پیاده‌روی عالیه، مسجدجامع یزد، زندان اسکندر، خانه هنر، کافه ناردون و خانه لاری‌ها هست. همچنین اگر بخواین در این قسمت زیبای شهر اقامت هم داشته باشین، بهترین هتل‌ها و بوم‌گردی‌ها در اینجا قرار دارند؛ مراکزی نظیر: هتل ترنج، هتل شاه ابوالقاسم، بوم‌گردی شهداد، بوم‌گردی باران و... .

پس این فرصت عالی رو از دست ندین؛ فصل چشم‌نواز پاییز بهترین و زیباترین زمان برای گشت‌وگذار در یزده. سرزمینی که مملو از زیبایی طبیعی و تاریخی هست و با نم‌نم بارون و بلند شدن بوی کاه‌گل در کوچه‌پس‌کوچه‌ها، حس وصف‌نشدنی را به رهگذران هدیه می‌ده.

سفربه یزد در پاییز

پاییز و شب نشینی به دور آتش در کویر

یکی از جاذبه‌های آرامش‌بخش موجود در یزد، کویرهای زیبا و شن‌های روانی هست که دورتادور یزد را فراگرفته و واسه کسایی که به دنبال آرامش هستن یه پیشنهاد عالیه. مخصوصاً شب‌های کویر که علاوه بر رصد ستاره‌ها میشه با روشن کردن آتیش، خوردن شولی یزدی، سیب‌زمینی کلوخک و چای آتیشی، یه شب‌نشینی باحال را با دوستان گذروند. علاوه بر همه این‌ها، کویر یه سری تفریحات جذاب و هیجان‌انگیز دیگه‌ای هم داره که از شترسواری، موتورسواری و سافاری گرفته تا پرواز با پاراگلایدر بر فراز آسمون صاف و زیبای کویر، تجربه‌ای وصف‌نشدنی و محشریه.

همچنین یه حس ناب دیگه هم هست که به یک‌بار امتحان کردنش می ارزه؛ تجربه اقامت در کویر که واقعاً فوق‌العادست...

در یزد کمپ‌های کویری زیادی نظیر: کمپ‌های سندباد، شن و شادن، فهرج، کمپینگ باران یزد، مجموعه گردشگری و اکو کمپ ریگ زرین اردکان و... وجود داره که همه‌روزه پذیرای مشتاقان کویر نوردی هستند و با خدماتی عالی و پرسنلی خوش‌برخورد بهترین لحظات خاطره‌انگیز رو برای کویردوستان رقم می‌زنند.
زیبایی‌های کویر آن‌قدر زیاده که بعضی افراد برای تجربه تمام این حس‌های فوق‌العاده، تورهای کویرنوردی را انتخاب می‌کنند و این‌گونه با برنامه‌ریزی از شگفتی‌های کویر لذت می‌برند.

سفر به یزد در پاییز

صدای پاییز در باغ های یزد

طبیعت همیشه جذابه، مخصوصاً اگر رنگ طلایی و نارنجی برگ‌ها زمین را فرش کرده باشه و بوی نم بارون در فضا پخش‌شده باشه. یزد با باغ‌های زیادی که در خود جای داده، چشم‌نوازترین حالات پاییز را به دوستداران طبیعت نشون می‌ده. یکی از جذابیت‌های یزد، تجربه ۴ فصل در یک‌روزه که با میوه‌های رنگارنگ پاییزی منظره‌ای منحصربه‌فرد و دیدنی خلق میشه.

در سفر به یزد می‌تونین با سر زدن به باغ‌هایی از قبیل: باغ دولت‌آباد یزد، باغ پهلوان‌ پور مهریز، باغ حافظی طزرجان، باغ صدری تفت، باغ آهو سریزد و... بهترین لحظات سفر رو برای همیشه در خاطرتون ماندگار کنین؛ این باغ‌های بی نظیر یزد، تلفیقی از طبیعت و تاریخ‌اند که در پاییز همانند قصری طلایی در دل کویر می‌درخشند.

سفر به یزد در پاییز

در پاییز به کدام شهرستان های یزد سفر کنیم؟

هرچند که جای‌جای یزد در فصل طلایی پاییز دیدنی هست اما شهرستان‌های تفت، عقدا و همچنین مهریز فوق‌العاده جذاب و دیدنی‌اند. این شهرستان‌ها علاوه بر باغ‌های معروف و تاریخی، دارای روستاهایی خوش آب‌وهوا هستند که واقعاً چنین روستاهایی در دل کویر تعجب برانگیزه...

مثلاً شهرستان تفت به باغ شهر ایران معروفه؛ پس با انتخاب تفت یه سفر به دل زیبایی رو انتخاب کردین. منطقه‌ای که باغ‌هایی مملو از درختان سر به فلک کشیده و درهم‌تنیده داره که از میوه‌های رنگارنگ پربار شدند و کوچه‌باغ‌هایی که شاید مثل اون‌ها رو در جای دیگه‌ای نشه پیدا کرد. مثلاً باغ صدری (باغ نمیر) در تفت هست که نمونه‌ای از یک باغ زیبای ایرانیست که حتماً باید برای یک‌بار هم که شده این باغ رو از نزدیک در پاییز دید؛ چراکه از قدیم گفتن «شنیدن کی بود مانند دیدن»!

سفر به یزد در پاییز

ازجمله باغ‌های دیگه‌ای که میشه نام برد، باغ پهلوان پور مهریز علاوه بر معماری فوق‌العاده‌ای که داره، با جوی آب روان داخل باغ، حس خوشایند روزگاران قدیم را برای گردشگران تداعی می‌کنه و سوژه‌های ناب و ویژه‌ای را برای عکاسی در دل طبیعت در اختیار هنردوستان قرار می‌ده.

از همه این توصیفات که بگذریم، نوبت به معروف‌ترین شهر انار در یزد می‌رسه؛ عقدا در شهرستان اردکان هم به انارهای آبدار و خوشمزش معروفه و هم به بوم‌گردی‌هایی که حس نوستالژیک را برای آدم زنده می کنن...

یکی از این اقامتگاه‌ها، بوم‌گردی انار عقدا هست که از سراسر کشور و حتی گردشگرانی خارجی میهمان این اقامتگاه زیبا و خاص هستند. این بوم‌گردی علاوه بر ارائه خدمات شایسته، با فراهم نمودن رستورانی ایده‌آل برای پذیرایی از مهمانان در پشت‌بام، مکانی راحت و دنج را برای میزبانی در نظر گرفته است.

با انتخاب فصل پاییز که بهترین زمان سفر به یزد هست، تصورتون درباره یزد، این شهر خشک و گرم کویری کاملاً عوض میشه؛ پس تا دیر نشده به این دیار سفر کنین و این فرصت طلایی را از دست ندین.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi