https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

رشد آمار گردشگران ورودی به کشور

تاریخ ثبت : 23 مهر 1398 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  رشد آمار گردشگران ورودی به کشور
رشد آمار گردشگران ورودی به کشور رشد آمار گردشگران ورودی به کشور

ولی تیموری، معاون گردشگری کشور از افزایش 26 درصدی آمار گردشگران ورودی به کشور، در نیمه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: این آمار ورودی نشان دهنده این است که تراز گردشگری کشور همچنان مثبت می باشد.
تیموری اظهار داشت: در شش ماهه اول سال 98 ، تعداد 4 میلیون و 258 هزار و 944 نفر به خارج از کشور سفر کردند که افزایش 15.95 درصدی گردشگران خروجی را به دنبال داشته است؛ از این رو رونق اقتصادی در کشور و همچنین عبور از شوک اقتصادی سال قبل از عوامل مؤثر در این امر می باشد. معاون گردشگری کشور همچنین یادآور شد: در مدت مشابه سال 97، این آمار 3 میلیون و 673 هزار و 92 نفر بود.
او گفت: تراز گردشگری کشور با وجود رشد آمار گردشگران خروجی، همچنان مثبت باقی مانده و طبق آمار موجود، سفر گردشگران خارجی به ایران نیز رشد 26 درصدی داشته است.
وی ادامه داد: تعداد 4 میلیون و 998 هزار و 215 گردشگر خارجی در شش ماهه اول سالجاری، به کشورمان سفر کرده‌اند که این آمار نسبت به سال 97 که 3 میلیون و 956 هزار و 71 نفر بود، افزایش داشته است؛ لذا با توجه به تجربیات سال های قبل، پیش‌بینی می‌شود که این روند رو به‌ رشد ادامه یابد.
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: بالاترین آمار ورودی گردشگران تمامی کشورهای جهان مربوط به توریست های کشورهای همسایه می باشد و طبیعتاً کشور ایران نیز مستثنا از این قاعده نیست. لازم به ذکر است: کشورهای هدف گردشگری مطابق با ظرفیت‌های موجود در حوزه های گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شناسایی شده‌اند و برنامه‌ریزی‌ها در جهت جذب توریست از این کشورها ادامه دارد.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi