https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

سفر هزاران ایرانی به «وان ترکیه»، تا پایان امسال

تاریخ ثبت : 30 آبان 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  سفر هزاران ایرانی به «وان ترکیه»، تا پایان امسال
سفر هزاران ایرانی به «وان ترکیه»، تا پایان امسال سفر هزاران ایرانی به «وان ترکیه»، تا پایان امسال

یک رسانه ترکیه‌ای، با اشاره به استقبال گسترده ایرانیان از «وان ترکیه»، شمار اتباع ایرانی بازدید کننده از این کشور را در نه ماه و نیم گذشته (در سال 2017 میلادی)، افزایش یافته اعلام کرد و از رکوردی بی‌سابقه در این زمینه خبر داد.

بنا بر گزارش روزنامه دنیای اقتصاد ینی‌شفق، «وان»، در حال تجربه کردن عصر طلایی گردشگری خود است و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی، تعداد گردشگران ایرانی از این منطقه، به بیش از ۴۵۰ هزار نفر برسد. همچنین این رسانه، وان را دریچه ای تجاری بین ایران و ترکیه عنوان کرد و یکی از مهم ترین دلایل رشد فزاینده توریسم در وان را فعالیت هایی دانست که برای بهبود روابط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بین ترکیه و ایران انجام شده است.

در این راستا، نجدت تکوا، رئیس اتاق صنعت و بازرگانی وان، تصریح کرد که بازار ایرانیان، نقش مهمی در توسعه این منطقه از سال ۲۰۱۳ و از زمان بهبود روابط تجاری با ایران داشته است و برای توسعه بخش اقامت، باید پروژه‌هایی به صورت مشترک اجرا شوند؛ همانگونه که جشنواره خرید وان که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد، با استقبال خوبی از سوی ایرانیان روبه‌ رو گردید و در توسعه تجارت و مراکز اقامتی آن،نقش خوبی را ایفا کردند.

مظفر آتلوق، رئیس توریسم و فرهنگ استان وان، معتقد است: از جمله دلایلی که مردم ایران، وان را برای مسافرت ترجیح می دهند، فاصله نزدیک 45 دقیقه‌ای این استان تا مرز ایران، وجود مراکز خرید و فروشگاه‌های فراوان و نیز، وجود آژانس‌های گردشگری مختلف است که گردشگران را در «هفته توریسم»، از خوی، ارومیه و تبریز به استان وان دعوت می‌کنند.

 

سفر هزاران ایرانی ، وان ، ترکیه ، پایان امسال


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi