https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

انهدام باند قاچاق اشیاء عتیقه در خراسان رضوی

تاریخ ثبت : 01 آذر 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  انهدام باند قاچاق اشیاء عتیقه در خراسان رضوی
انهدام باند قاچاق اشیاء عتیقه در خراسان رضوی انهدام باند قاچاق اشیاء عتیقه در خراسان رضوی

رئیس میراث فرهنگی شهرستان خلیل آباد بیان کرد: باند قاچاق اشیاء عتیقه در خلیل آباد، واقع در خراسان رضوی، که متشکل از گروهی ۷ نفره بوده، منهدم شده است.

حمیدرضا محمودی، به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افراد ناشناس در زمینه حفاری‌ غیرمجاز، استخراج و نیز فروش اشیاء عتیقه و تاریخی در خلیل آباد، بلافاصله این مسئله در دستور کار پلیس آگاهی، یگان ویژه میراث فرهنگی و اطلاعات شهرستان قرار گرفت و ماموران نیروی انتظامی با همکاری یگان ویژه و با حضور یافتن در محل، 5 نفر از متهمانی را که در حال حفاری بودند، در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند و همچنین، در بازرسی هایی که از محل صورت گرفت، 3 عدد کوزه سفالی و 2 عدد خشت، که بر اساس نظریه کارشناسان اداره میراث فرهنگی دارای ۱۶۰۰ سال قدمت و متعلق به دوره ساسانیان بوده، کشف شده است.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان خلیل آباد، با اشاره به این که دو نفر دیگر از حامیان مالی و واسطه‌های اصلی این باند با تلاش های پلیس، شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه بطور جداگانه ای دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان این باند قاچاق، به انضمام پرونده متشکله و اشیاء مکشوفه، برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی استان تحویل داده شدند. وی در آخر، بر همکاری مردم با نیروی انتظامی برای مقابله با حفاران و غارتگران آثار عتیقه تاکید کرد.

 

انهدام باند قاچاق اشیای عتیقه ، خراسان رضوی


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi