https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

موارد ضروری که باید مسافران درباره کرونا بدانند

تاریخ ثبت : 04 اسفند 1398 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  ساعات ورودی اماکن  »  موارد ضروری که باید مسافران درباره کرونا بدانند
موارد ضروری که باید مسافران درباره کرونا بدانند موارد ضروری که باید مسافران درباره کرونا بدانند

ویروس کرونا که از ماه دسامبر 2019 و از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرده، تا به امروز در بیش از 30 کشور جهان گسترش یافته است. با وجود اعمال محدودیت‌هایی برای سفرهای ورودی و خروجی به چین و سایر کشورهای درگیر، نهادهای بهداشتی و پزشکی این کشورها و سازمان جهانی بهداشت توصیه‌هایی را به مردم، به‌ویژه مسافران ارائه داده‌اند که می‌تواند کمک زیادی به کنترل و پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس داشته باشد. سازمان هلال‌احمر ایران نیز با توجه به اعلام مشاهده موارد مبتلابه کرونا ویروس جدید در کشور، چند راه ساده پیشگیری و کنترل این بیماری را اعلام کرده است؛ ازجمله:

کرونا ویروس جدید که یکی از هفت نوع کرونا ویروس انسانی شناخته‌شده ازجمله سارس (SARS) و مرس (MERS)  می‌باشد، اغلب از طریق عطسه یا سرفه منتقل شده و موجب بیماری‌های تنفسی مانند ذات‌الریه و برونشیت می‌گردد. این ویروس که با نام رسمی nCoV-2019 شناخته می‌شود، بیشترین احتمال ابتلا را بین افراد با سیستم ایمنی ضعیف مانند افراد مسن و مبتلایان به بیماری‌های قلبی – ریوی و... دارد. بااین‌حال افراد با سیستم ایمنی قوی در صورت رعایت نکات بهداشتی می‌توانند احتمال ابتلا به این بیماری را تا حد زیادی کاهش دهند. همچنین شستشوی مرتب دست‌ها پس از برخورد با وسایل نقلیه عمومی یا دستگیره درها برای مسافران و افرادی که تردد زیادی در مکان‌های عمومی دارند می‌تواند مانع شیوع ویروس و ابتلا به آن گردد.

ویروس کرونای جدید در حالی از شهر ووهان استان چین شروع شده که گفته می‌شود ابتدا از بازار حیوانات زنده به انسان‌ها منتقل گردیده و سپس در مدت کوتاهی بین جمعیت زیادی از شهروندان چینی شیوع پیدا کرده است. از علائم ابتلا به کرونا ویروس می‌توان به تب، سرفه و تنگی نفس اشاره کرد؛ این در حالی است که هنوز درمانی برای بیماری کرونا یافت نشده اما بسیاری از مبتلایان با تلاش‌های پزشکی، تحت کنترل قرار گرفته‌اند.

لازم به ذکر است رفت‌وآمد در سطح شهر و مسافرت در صورت رعایت نکات بهداشت شخصی و عدم تماس با موارد مشکوک، مشکلی به وجود نخواهد آورد و در این زمینه استفاده از دستکش‌های ساده یا ماسک و تعویض آن‌ها می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi