https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

یزد؛ اثر منتخب سایت یونسکو

تاریخ ثبت : 10 اردیبهشت 1399 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  یزد؛ اثر منتخب سایت یونسکو
یزد؛ اثر منتخب سایت یونسکو یزد؛ اثر منتخب سایت یونسکو

شهر یزد در زمینه معرفی اقدامات صورت گرفته در زمان همه گیری ویروس کرونا، به عنوان تنها شهر ایران از میان ۲۴ اثر جهانی یونسکو انتخاب شد.

محسن عباسی هرفته، مدیر پایگاه پژوهشی شهر تاریخی یزد با اعلام این خبر، یزد را یکی از ۲۴ اثر منتخب یونسکو و تنها شهر ایران دانست که تحت رصد این سازمان بین‌المللی، فرصت ارائه گزارشی از عملکرد خود در مقابله با بیماری کرونا را به دست آورده است.

وی با اشاره به فعالیت های اخیر شهر جهانی یزد و اقدامات قابل قبول آن در مبارزه با کرونا بیان کرد: بر اساس پیشنهاد سازمان جهانی یونسکو، کلیپی تهیه شد که در آن به معرفی شهر یزد و اقداماتی که مردم برای مقابله با ویروس کرونا انجام داده بودند، پرداخته شد. این کلیپ به یونسکو ارسال گردید و در سایت یونسکو مورد بازدید میلیونی توسط تمام کشورهای جهان قرار گرفت.

عباسی ضمن بیان اهمیت این فرصت ویژه و کم نظیر برای معرفی جایگاه ارزشمند شهر یزد به جهانیان، موضوعات کلیپ را حول دو محور «معرفی شهر و ویژگی های شاخص آن» و «اقداماتی که در شرایط شیوع بیماری کرونا انجام شده است» عنوان کرد.

مدیر پایگاه پژوهشی شهر تاریخی یزد، راه اندازی فروشگاه های اینترنتی هنرهای سنتی و صنایع دستی یزد را در کنار فعال شدن پویشی با حضور فعالان، علاقه مندان و خبرنگاران حیطه گردشگری یزد، از دلایلی دانست که منجر به استقبال رسانه ها، شبکه های اجتماعی و همچنین جلب توجه سازمان جهانی یونسکو نسبت به ظرفیت های عظیم این شهر شد.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi