https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

هشدار در خصوص تورهای غیرمجاز

تاریخ ثبت : 18 خرداد 1399 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  هشدار در خصوص تورهای غیرمجاز
هشدار در خصوص تورهای غیرمجاز هشدار در خصوص تورهای غیرمجاز

با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی موقت اکثر کسب و کارهای حوزه گردشگری و توریسم، اخباری مبنی بر افزایش فعالیت تورهای غیرمجاز به گوش می رسد که هشدار انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافر استان یزد را در پی داشته است.

مهدی رجایی فرد، نایب رئیس این انجمن، با اشاره به کرونا و تحت الشعاع قرار گرفتن فعالیت آژانس های معتبر به علت فعالیت های غیرمجاز برخی آژانس ها، بیان کرد: دریافت مبلغ کمتر توسط دفاتر غیرمجاز به دلیل نداشتن هزینه های حقوق پرسنل دفتری، اجاره، مالیات و بیمه مسافران، منجر به برگزاری تورهایی با کمترین ضمانت و تعهد نسبت به مشکلات احتمالی شده و معضل بزرگی را در زمینه گردشگری ایجاد کرده است.

وی گفت: امروزه علاوه بر دفاتر غیرمجاز، بسیاری از ارگان ها مانند ادارات، مدارس، دانشگاه ها و... اقدام به برگزاری تورهایی می نمایند که هرچند عضو سازمان گردشگری می باشند ولی چون مجوز بند «ب» مصوب هیئت وزیران را ندارند، تورهای آنان مجاز نمی باشد.

نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافر یزد در خصوص برخورد با تورهای غیر مجاز گردشگری به ویژه در این ایام عنوان کرد: اگرچه آژانس های مسافرتی معتبر با ارائه ضمانت نامه هایی تحت نظارت قرار می گیرند و امکان برخورد با تخلفات آن ها وجود دارد؛ اما با توجه به هماهنگی های انجام گرفته با قوه قضاییه و طبق دستور دادستان یزد، با تورهای غیرمجاز پس از شناسایی برخورد قاطعی صورت می گیرد و خط تلفن آن ها نیز قطع می شود.

وی در پایان اشاره کرد که آژانس های مسافرتی مختلف می توانند با برگزاری تورهای باکیفیت و به کارگیری تورلیدرهای مجرب، ضمن اجرای کامل پروتکل های بهداشتی و حفاظتی، به نهادینه کردن فرهنگ استفاده از تورهای مجاز کمک شایانی نمایند. همچنین شهروندان می توانند با مراجعه به وبسایت اداره کل میراث فرهنگی یزد به آدرس yazdcity.ir ، با دفاتر مجاز گردشگری یزد آشنا شوند.

لازم به ذکر است که با اعلام وضعیت سفید در بخش های مختلف کشور، آژانس گردشگری سفرهای رادینا نیز فعالیت خود را مجدداً آغاز نموده و در حال ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و محافظتی به علاقه مندان می باشد.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi