https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

آموزش پر کردن فرم DS-260

تاریخ ثبت : 14 تیر 1399 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  آموزش پر کردن فرم DS-260
آموزش پر کردن فرم DS-260 آموزش پر کردن فرم DS-260

فرم DS – 260  برای چه کسانی میباشد ؟

کسانی که در لاتاری گرین کارت برنده شده اند برای ادامه فرایند اخذ گرین کارت باید این فرم را پر کنند و این فرم حساسیت بالایی دارد لذا مجموعه برترمهاجر یک بسته آموزشی تهیه کرده که شما میتوانید خریداری کنید.

راهنمای جامع تکمیل فرم DS-260 همراه با ویدیو و تصویر

 260,000 تومان

 برای خرید پکیج آموزش DS 260  کلیک کنید

نمونه آموزش فرم DS 260

روند ویزای مهاجرت به صورت زیر انجام می پذیرد. به این معنا که بایستی برای این روند، مراحل زیر را طی نمایید.

مرحله 1: ارسال یک دادخواست

مرحله 2: پردازش NVC

مرحله 3: پرداخت هزینه ها

مرحله 4: حمایت از پشتیبانی

مرحله 5: اسناد مالی

مرحله ششم: برنامه آنلاین و پر کردن فرم

مرحله 7: اسناد مدنی

مرحله 8: اسناد را اسکن کنید

مرحله 9: ارسال اسناد

مرحله 10: تهیه مصاحبه

مرحله 11: مصاحبه متقاضی

مرحله 12: بعد از مصاحبه

 

مرحله ششم: درخواست ویزا کامل (پر کردن فرم DS-260)

پس از پرداخت هزینه های خود و به روزرسانی وضعیت "CEAC" به "پرداخت"، شما و هر یک از اعضای خانواده واجد شرایط مهاجرت با شما باید درخواست ثبت نام ویزا مهاجر را انجام دهید. به عبارت دیگر باید

نحوه ی پر کردن فرم DS-260 را به خوبی یاد داشته باشید تا بتوانید به راحتی این مرحله را نیز پشت سر بگذارید.

در این مقاله ما آموزش پر کردن فرم DS-260 را برای شما شرح داده ایم تا بتوانید به راحتی پر کردن فرم DS-260 را انجام دهید.

برای تکمیل درخواست خود برای مهاجرت ویزا و ثبت نام مهاجرین، پرونده خود را در CEAC وارد کنید و "صفحه شروع (START NOW)" تحت برنامه IV را در صفحه خلاصه خود کلیک کنید. ارسال فرم  DS-260 به طور رسمی درخواست ویزا را اجرا نمی کند. درخواست ویزا به طور رسمی تا زمان مصاحبه با متقاضی ویزا توسط یک افسر کنسولی ایالات متحده انجام می شود و کامل انجام می گیرد.

پس از ارسال فرم  DS-260 به صورت آنلاین، باید صفحه تایید را چاپ کرده و آن را به مصاحبه خود برسانید. می توانید پس از تکمیل فرم  DS-260 خود، این فرم کامل شده را از CEAC چاپ کنید.

 

سوالات متداول در خصوص پر کردن فرم DS-260:

در این خصوص سوالاتی ممکن است برای شما رخ دهد که ما اینجاییم تا با طرح سوال شما به آن ها به درستی پاسخ دهیم. در نتیجه در ادامه سوال خود را جستجو کنید و بهترین در عین حال خلاصه ترین پاسخ را دریابید.

  1. فرم DS-260 چه نوع فرمی است؟

هرکسی که متقاضی دریافت گرین کارت وابسته به ازدواج از خارج از ایالات متحده است، باید فرم  DS-260را که از طریق مرکز ملی ویزا (NVC) و سفارتخانه یا کنسولگری محلی شما اداره می شود، ثبت کند.

فرم  DS-260 از لحاظ فنی "برنامه ویزای مهاجرت (immigrant visa application)" خوانده می شود ("در حالی که" مهاجر (immigrant)"به معنای اقامت دائم است، نه یک توریست یا شخص دیگری که فقط به طور موقت به ایالات متحده سفر می کند).

 

متقاضی دریافت گرین کارت وابسته به ازدواج از خارج از ایالات متحده

  1. فرم DS-260 چه کاری انجام می دهد؟

فرم  DS-260 یک فرم آنلاین نسبتاً ساده است که به وزارت امور خارجه می گوید که چگونه در طی مراحل درخواست کارت سبز خود با شما ارتباط برقرار کند.

  1. مرکز ملی ویزا (National Visa Center) چیست؟

مرکز ملی ویزا (NVC) یک دفتر دولتی ایالات متحده در پورتسموث، نیوهمپشایر است که کلیه برنامه های گرین کارت را برای افرادی که در خارج از ایالات متحده زندگی می کنند و از طریق سفارتخانه یا کنسولگری محلی آمریکا درخواست می کند را پردازش می کند.

هنگامی که خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) فرم حمایت مالی خانواده (I-130) را تایید کنید، آنها این مدارک تایید شده را به مرکز ملی ویزا ارسال می کنند. در این مرحله، پرونده گرین کارت ها مبتنی بر ازدواج شما از  USCIS(که بخشی از وزارت امنیت داخلی ایالات متحده است) به NVC  (که بخشی از وزارت امور خارجه ایالات متحده است) منتقل می شود.

  1. مطمئن نیستید که واجد شرایط دریافت کارت سبز مبتنی بر ازدواج هستید؟

شما می توانید صلاحیت خود را از طریق Boundless و بدون ارائه اطلاعات شخصی یا مالی بررسی کنید. هنگامی که شما آماده درخواست هستید، Boundless  می تواند شما را از طریق هر نقطه عطف از پروسه گرین کارت مبتنی بر ازدواج راهنمایی کند، از فرم I-130 خود تا تمام مراحل شروع می شود.

 

نحوه ی پر کردن فرم DS-260:

اولین قدم در این فرایند، تشکیل فرم حمایت مالی خانواده (I-130) توسطUSCIS ، همراه با اسناد پشتیبان است. همسر حامی به طور کلی ظرف دو هفته اعلامیه رسید را از طریق نامه از USCIS دریافت خواهد کرد. با فرض اینکه USCIS تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در اختیار دارد، بسته به وضعیت شما، معمولاً طی 7-15 ماه این طومار حمایت را تایید یا رد می کنند. پس از تایید، USCIS  مدارک شما را به مرکز ملی ویزا ارسال می کند.

در مرحله ی بعد، NVC پرونده را می گیرد.

 

پس از تایید، USCIS  مدارک شما را به مرکز ملی ویزا ارسال می کند.

هنگامی که مرکز ملی ویزا (NVC) مدارک مورد تایید شما را از USCIS دریافت کند، بسته به اینکه کدام روش اطلاع رسانی را انتخاب کنید، از طریق پست یا ایمیل به شما یک اعلامیه خوش آمدگویی ارسال می کند. این اعلامیه شامل شماره پرونده شما، شماره شناسنامه ذینفع و شماره فاکتور خواهد بود. شماره شناسنامه ذینفع یک شماره منحصر به فرد است که NVC در هر مورد به همه ذینفعان اختصاص می دهد (به عنوان مثال همسر در جستجوی گرین کارت). برای ارسال فرم و هزینه آنلاین شرح داده شده در زیر در مرکز برنامه الکترونیکی کنسولی NVC  به همه این شماره ها نیاز دارید (پس در حفظ و نگه داری از این فرم تکمیل نهایی بکوشید).

برای همسران شهروندان ایالات متحده، NVC  بلافاصله پس از دریافت آن از USCIS رسیدگی به پرونده شما را آغاز می کند. برای همسران دارندگان گرین کارت های ایالات متحده، NVC  پرونده را تا زمانی که "تاریخ اولویت (priority date)" این پرونده در دفترچه ویزای وزارت امور خارجه (معمولاً 8-10 ماه بعد) ظاهر شود، برگزار می کند. در این سناریو، NVC  یک اعلامیه (از طریق پست یا ایمیل) برای شما ارسال می کند که بیان می کند "ویزا در حال حاضر برای گروه ویزای شما در دسترس نیست (visas are not currently available for your visa category)" و برای نظارت بر پیشرفت پروسه ی این مرحله، باید ویزیت ویزا را چک کنید.

 

پر کردن فرم  DS-260 و هزینه های مورد نظر:

مرحله بعدی تهیه فرم  DS-260است (از نظر فنی "انتخاب آنلاین آدرس و نماینده (Online Choice of Address and Agent)"). این یک شکل نسبتاً ساده است که به وزارت امور خارجه می گوید که چگونه با شما ارتباط برقرار کند و هیچ هزینه ای برای ثبت آن وجود ندارد. پردازش NS-DS-261 تا سه هفته ممکن است طول بکشد.

هنگامی که NVC، فرم  DS-260شما را پردازش کرد، باید دو هزینه مورد نیاز خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید، برای کل 445 دلار: به عبارت دیگر هزینه پردازش درخواست وزارت امور خارجه (325 دلار) و هزینه فرم پشتیبانی مالی (120 دلار) را باید برای پر کردن فرم DS-260 بپردازید.

همان طور که می دانید که پر کردن فرم DS-260 با دسترسی فاکتورهای هزینه در مرکز کاربردهای الکترونیکی کنسولی NVC پردازش شده است.به عبارت دیگر NVC  می تواند پرداخت شما را برای پر کردن فرم DS-260 پردازش کند.

پس از پردازش پرداخت شما، می توانید آنلاین فرم  DS-260 (برنامه ویزای مهاجرت ) را کامل کنید. این برنامه اصلی گرین کارت برای همسرانی است که در خارج از کشور زندگی می کنند و توسط وزارت امور خارجه اداره می شود.

 

نکات مربوط به پر کردن فرم DS-260:

برای شروع، به شماره پرونده، شماره شناسنامه ذینفع و شماره فاکتور از اعلامیه استقبال اولیه که NVC برای شما ارسال کرده است، نیاز دارید.

کل فرم  DS-260باید به زبان انگلیسی پر شود. اگر آدرس یا نام هایی که در فرم لازم است را می خواهید ارسال می کنید، باید آنها را ترجمه کنید.

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مربوط به همه فرزندانتان (از جمله نوه های فرزند، فرزندان فرزند خوانده و فرزندان بیولوژیکی) را شامل می شود، مهم نیست که چند ساله باشند و اینکه آیا با شما در حال مهاجرت به ایالات متحده هستند یا خیر.

 

تمام اطلاعات مورد نظر برای کردن فرم را به درستی وارد نمایید.

حتماً تمام آدرس هایی را که از 16 سالگی در آن محل ها زندگی کرده اید را ذکر کنید. به عبارت دیگر نه تنها آدرس هایی را که از آنها به عنوان یک آدرس دائمی رسمی استفاده کرده اید. به عنوان مثال، اگر هنگام تحصیل در دانشگاه، از آدرس والدین خود به عنوان آدرس دائمی خود استفاده می کردید، حتی اگر در آنجا زندگی نمی کردید، باید آدرس هایی را که در واقع زندگی می کردید را در لیست آدرس ها ثبت کنید.

گرین کارت می تواند چندین ماه طول بکشد تا در واقع به آدرس شما در ایالات متحده برسد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که آدرس پستی ارائه شده در تمام مدت آن معتبر خواهد بود.

بعد از ارسال آنلاین، نمی توانید فرم  DS-260 را تصحیح کنید. در حالت ایده آل، باید اطمینان داشته باشید که تمام اطلاعات شما صحیح است. اما اگر بعد از ارسال و پر کردن فرم DS-260 خطایی را متوجه شدید، می توانید در مصاحبه خود به سادگی افسر کنسولگری را در مورد این اشتباه مطلع کرده و از آن بخواهید که در آن زمان اصلاح کنید.

پس از ارسال آنلاین فرم  DS-260 باید صفحه تایید را چاپ کنید تا بتوانید آن را در مصاحبه ویزا خود در کنسولگری ایالات متحده، همراه داشته باشید.

 

اسناد پشتیبانی:

اسناد لازم برای پر کردن فرم DS-260 به شرح زیر است:

  1. اثبات تابعیت شما (کپی شناسنامه و صفحه عکس گذرنامه)،
  2. کپی گواهی ازدواج خود،
  1. اگر خدمت کرده اید، سوابق نظامی خود شما لازم است،
  2. کپی گواهی نامه های پلیس که هرگونه نقض تخلفات گذشته یا عدم وجود آن را نشان می دهد. این گواهینامه ها، "نامه های ترخیص پلیس" نیز خوانده می شوند،
  3. هر مکانی در کشور خود که حداقل شش ماه پس از سن 16 سالگی در آن زندگی کرده باشید،

 

ارتباط با برتر مهاجر

 تهران ، خیابان شریعتی، پایین تر از طالقانی، کوچه صدیق، پلاک 3 ، واحد 402

 021-77500359

09123458035

info@bartarmohajer.com

 

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi