https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

لغو گردشگری مذهبی ایام محرم در یزد

تاریخ ثبت : 23 مرداد 1399 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  لغو گردشگری مذهبی ایام محرم در یزد
لغو گردشگری مذهبی ایام محرم در یزد لغو گردشگری مذهبی ایام محرم در یزد

طبق نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، امسال با توجه به شیوع موج دوم ویروس کرونا، امکان برگزاری حضوری مراسم عزاداری محرم وجود ندارد.

در همین راستا، مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی این اداره با اشاره به اهمیت معرفی فرهنگ عاشورایی و مراسم محرم به مردم سایر کشورها گفت: هر ساله گردشگران خارجی بسیاری برای تماشای عزاداری خاص یزدی ها در ایام محرم به این استان سفر می کردند ولی امسال با برگزاری غیر حضوری این مراسم توسط هیئت ها، پذیرش گردشگران خارجی و داخلی نیز منتفی شده است؛ اما با توجه به استقبال مردم طبق سالیان گذشته، امسال نیز تلاش می شود تا همکاری های گسترده ای در زمینه کمک به مستضعفان و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد صورت گیرد.

محمد مهدی رجایی فرد، ضمن اشاره به لزوم مقابله با ایران هراسی رسانه های بیگانه، عنوان کرد: زمینه سازی جهت شرکت افراد مختلف در مراسم دهه محرم، همواره فرصت مناسبی برای اشاعه فرهنگ بی نظیر ایرانی_اسلامی در خارج از مرزهای کشور به شمار می رفت؛ چرا که گردشگران خارجی با مشاهده این ویژگی های فرهنگی و مذهبی ناب در طول عزاداری ها، در نقش سفیران بین المللی ایران در کشورهای خود به رفع این تناقض ها برای هموطنان خود می پرداختند. به همین دلیل، امسال نیز با تولید محتواهای متنوعی به کمک آرشیو عزاداری سال های گذشته و همچنین طرح ارتباط مجازی با گردشگران خارجی سال های قبل، قرار است تا روند معرفی فرهنگ عاشورایی به مردم سراسر ایران و سایر ملل، ادامه یابد و تجارب و بازخوردهای مثبت آنان از مراسم محرم، در فضای مجازی منتشر گردد.

وی در ادامه، به داستان سرایی وقایع محرم با همکاری کمیته های تولید محتوا، کودک و خوراک، گردشگری الکترونیک، راهنمایان و طلاب اشاره کرد و گفت: این محتواها با هشتگ «محرم را مجازی ببینیم»، در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر می شود و همچنین جهت برپایی کمپین ۱ تا ۱۳ محرم نیز، تعداد ۱۳ محله با آداب و رسوم مختلف شناسایی شده ‌و معرفی می گردد. همچنین نهادهای مختلفی همچون صدا و سیما، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اداره اوقاف و نیز مسئولین هیئت ها و حسینیه ها نیز با یکدیگر همکاری می کنند تا محتوای شایسته ای را به مخاطبان ایرانی و خارجی عرضه نمایند و همچنان موجب حفظ فرهنگ ارزشمند عاشورایی شوند.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi