https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

پیشتازی یزد در زمینه گردشگری خوراک

تاریخ ثبت : 22 آبان 1399 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  پیشتازی یزد در زمینه گردشگری خوراک
پیشتازی یزد در زمینه گردشگری خوراک پیشتازی یزد در زمینه گردشگری خوراک

به گفته معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی استان یزد، این استان توانسته با برداشتن گام‌هایی جدید و مؤثر در زمینه پذیرش گردشگران مرتبط با حوزه صنایع غذایی، در زمره نخستین فعالان شاخه جذاب گردشگری خوراک قرار گیرد.

هما خورشیدی با اعلام این خبر، یزد را دارای ظرفیتی قابل قبول دانست و گفت: چنین پدیده‌ای حتی با وجود رکود ناشی از بیماری کرونا در ماه‌های اخیر، پیشروی بسیار خوبی طی ۸ سال گذشته داشته که ناشی از وجود کارگاه‌های شیرنی‌پزی معتبر و متعدد (خلیفه‌های یزدی)، رستوران‌های ییلاقی، رستوران‌های سنتی و همچنین اقامتگاه‌های بومگردی می‌باشد.

خورشیدی با اشاره به‌وجود بیش از ۲۰ رویداد مهم گردشگری خوراک در تقویم سالانه استان یزد، درصد بسیاری از ورود گردشگران به استان را در این بازه‌های زمانی دانست و گفت: رویدادهایی نظیر برداشت محصول انار، زردآلو، زعفران، آلبالو و بادمجان و همچنین جشنواره‌های آشپزی و پخت شیرینی و آش‌های سنتی تاکنون از استقبال خوب توریست‌ها و گردشگران بهره‌مند شده است.

معاون گردشگری یزد ضمن بیان فعالیت‌های صورت‌گرفته برای ثبت میراث ملموس استان همچون قطاب، پشمک و قهوه یزدی، خبر از تشکیل کمیته گردشگری خوراک طی یک سال اخیر داد و گفت: این کمیته تاکنون نشست‌ها و وبینارهای متعددی را با حضور اساتید بین‌المللی برگزار کرده و از دیگر برنامه‌های آن نیز باید به سلسله برنامه‌های «جمعه‌های حال خوب» در زمینه گردشگری خوراک، همکاری در تدوین اطلس ملی گردشگری، تهیه تیزر و فیلم یا مستندات، همکاری جهت برگزاری نشست ملی خوراک‌های سنتی، برگزاری شب‌های فرهنگی و... اشاره کرد.

پیشتازی یزد در زمینه گردشگری خوراک

خورشیدی، برنامه‌هایی نظیر دوره‌های آموزشی، تعریف مسیرهای گردشگری خوراک و تدوین مقالات مرتبط را نیز در زمره فعالیت‌های پیش‌بینی‌شده کمیته طی ماه‌های آینده دانست و ادامه داد: کمیته گردشگری خوراک یزد با آموزش راهنمایان ویژه این حوزه، برای ایام بعد از همه‌گیری کرونا برنامه‌ریزی کرده و اهداف خود را در راستای بهبود گردشگری استان و کشور قرار داده است.

باید اشاره کرد که گردشگری خوراک، طیف وسیعی از فعالیت‌های مرتبط همچون گردشگری غذاهای بومی و سنتی، خوراک‌شناسی و نیز هنر آشپزی را شامل می‌شود و به علت تفاوت غذاها و شیوه‌های آشپزی مناطق گوناگون، به نوعی گردشگری فرهنگی را در بر می‌گیرد.

شرکت رادینا نیز با برگزاری تورهای گردشگری غذا، فرصت بی‌نظیری را برای بهره‌مندی از خوراکی‌های معروف استان یزد به ویژه غذاهای سنتی و شیرینی‌ها، برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند که در صورت تمایل می‌توانید در این تورهای جذاب و کوتاه‌مدت شرکت نمایید.

پیشتازی یزد در زمینه گردشگری خوراک


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi