https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

غذاهای محلی پر طرفدار کیش را بشناسید

تاریخ ثبت : 01 آذر 1399 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  غذاهای محلی پر طرفدار کیش را بشناسید
غذاهای محلی پر طرفدار کیش را بشناسید غذاهای محلی پر طرفدار کیش را بشناسید

غذاهای محلی کیش یکی از نکته های مهم در سفر به جزیره کیش، برای افراد شکم پرست است. شاید با خود بگویید: غذاهای محلی کیش مگر متنوع هستند؟ یا با ذائقه ما جور در می آید؟ در ادامه این مطلب تمامی پرسش های خود را درخواهید یافت، پس همراه ما باشید.

غذاهای محلی کیش شامل غذاهای دریایی و گوشتی می شود که با توجه به اقلیم آب و هوایی، چنین طبع غذایی معقول می باشد. بیشتر غذاهای دریایی کیش از مواد تازه تهیه می شوند که راز خوشمزه بودن غذاهای محلی کیش همین دلیل است. صید ماهی تازه و ادویه های مخصوص از دیگر دلایل لذیذ بودن غذاهای بومیان کیش می باشد.

غذاهای محلی کیش شامل هریسه، مجبوس الحم، مرگوگ یا مرقوق، سمک مشوی، مضروبه و ... می شود. تمامی این غذاها با بهترین مواد اولیه ماهی، مرغ و گوشت طبخ می شوند که همین امر سبب کیفیت بالای غذاها می شود. در ادامه به شرح مختصری از غذاهای محلی کیش پرداخته ایم. برای مشاهده ارزان ترین تور کیش به لینک قبل مراجعه کنید.

خرچنگ

معرفی غذاهای دریایی کیش

غذاهای دریایی کیش که از جمله غذاهای محلی کیش هم باشند بسیار اندک است. به عنوان مثال قلیه ماهی، سمک مشوی و مضروبه از ماهی تهیه می شوند که از غذاهای اصیل دریایی کیش به شمار می روند. هرچند که غذاهای دیگری مانند صدف، میگو و ... از جمله غذاهای مدرن دریایی می باشند.

مضروبه : یکی از غذاهای خوشمزه و اصیل دریایی کیش است که با تبحر و ادویه های خاصی، توسط بانوان بوم جزیره کیش تهیه می شود. اصولاً ماهی این غذا از ماهی بومی خلیج فارس همچون شیر ماهی، ماهی هوور، ماهی کولی، ماهی شوریده و ... استفاده می گردد. ماهی های ذکر شده از نظر کیفیت و طعم فوق العاده می باشند. طرز تهیه این غذا به این شکل است که ماهی را با ادویه مخصوص و پیاز طعم دار کرده و پس از سرخ کردن با برنج یا نان سرو می گردد. برای اطلاع از قیمت تور هتل ایران کیش به لینک قبل مراجعه کنید.

سمک مشوی : یکی دیگر از غذاهای خوششمزه و بسیار معروف در جزیره کیش سمک مشوی است. این غذای محلی کیش از اصلی ترین غذاها بوده و برای میهمانی ها و دورهمی ها طبخ می گردد. این نوع غذا از ماهی، ادویه مخصوص و سبزی های معطر تهیه می شود. دستور پخت به این شکل است که اول ماهی را باز کرده و داخل آن را تمیز کنید. سپس با رب انار، سبزیجات و ادویه های مخصوص گوشت ماهی را آغشته نمایید. بعد از گذشت چند ساعت، می توانید این ماهی را در روغن سرخ کرده و با پلو سرو نمایید.

دیگر غذاهای محلی کیش

هریسه : یکی دیگر از غذاهای خوشمزه و معروف جزیره کیش، هریسه است. هریسه در واقع همان حلیم خودمان است که به شیوه ی دیگری توسط بانوان بومی کیش طبخ می شود. طرز تهیه هریسه به طور مختصر شرح داده شده تا شما با این غذای محلی گوشتی جزیره کیش آشنا شوید.

اول روغن را در قابلمه ریخته و پس از داغ شدن روغن، گوشت را به آن اضافه کنید. پس از سرخ شدن 2 طرف گوشت، دارچین و زردچوبه را به مخلوط گوشت و روغت اضافه نمایید. تقریباً 3 دقیقه با همان ادویه ها گوشت ها را تفت دهید تا عطر و طعم ادویه ها به خوبی وارد گوشت شود. هتل لیلیوم کیش از جمله هتل های زیبا کیش میباشد.

هریسه؛ غذای محلی کیش

پس از این موارد، آب جوشیده شده را بر روی گوشت بریزید و بگذارید چند جوش بزند. بلغور خیس شده را با نمک و کمی کنجد به همراه شکر، داخل قابلمه قابلمه ریخته و شعله را کم کنید. پس از پخته شدن گوشت و بلغور بگذارید اب آن غلیظ شود؛ پس از تمام شدن مراحل ذکر شده با گوشتکوب دستی یا برقی تمامی مواد را مخلوط و سرو نمایید.

مرقوق یا مرگوگ: از دیگر غذاهای محلی کیش می توان به مرگوگ اشاره کرد. این غذا نوعی خورشت به شمار می رود که در میهمانی ها و وعده های نهار و شام تهیه و طبخ می شود. این غذا که در کشور کویت هم تهیه شده و طرفداران بسیاری دارد. مواد تشکیل دهنده مرقوق سیب زمینی، گوجه فرنگی له شده، گوشت ریز شده، فلفل سبز، بادمجان و ... می باشد. پودر لیمو عمانی، زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین و زیره ادویه های مخصوص این غذا هستند.

مجبوس الحم: از دیگر غذاهای محلی کیش است که فوق العاده خوشمزه، لذیذ و البته گران است. زیرا ا گوشت گوسفندی همراه با ادویه های مخصوص و برنج سرو می گردد. به دلیل گران بودن این غذا، فقط در مجالس عروسی یا دیگر مراسم مهم از آن استفاده می شود که طعم تند آن، سبب می شود مزه مجبوس الحم از زیر دندان شما نرود.

البته این غذا با ماهی و مرغ هم تهیه می شود که بسته به وضعیت معیشتی بومیان دارد. حال که با غذاهای محلی کیش، غذاهای دریایی کیش و غذاهای گوشتی کیش اشنا شده اید می توانید برای صرف یک وعده غذای مفصل تصمیم گیری کنید. رضایت شما، هدف سایت ما می باشد.

 

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi