https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

آغاز طرح «همیار گردشگر»، در مدارس استان یزد

تاریخ ثبت : 07 آذر 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  آغاز طرح «همیار گردشگر»، در مدارس استان یزد
آغاز طرح «همیار گردشگر»، در مدارس استان یزد آغاز طرح «همیار گردشگر»، در مدارس استان یزد

علی سرداری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ حفظ و نگهداری از بافت تاریخی شهر، اظهار کرد:‌ طرح «همیار گردشگر»، به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان مقاطع سه گانه تحصیلی با ماهیت فنی و معماری شهر تاریخی یزد، در استان آغاز شده است. این طرح آموزشی و فرهنگی گردشگری، سه شنبه هر هفته، با حضور ۱۲۰ نفر از دانش آموزان استان یزد و با عنوان طرح همیار گردشگر اجرا خواهد شد.

وی از دلیل ضرورت این طرح سخن گفت و افزود: با توجه به ثبت جهانی شدن آثار تاریخی و اصیل یزد، برای آشنایی دانش آموزان استان با این آثار گرانبها و همچنین، موضوع فرهنگ ‌سازی در جهت تلاش برای حفظ و نگهداری ظرفیت های گردشگری، این طرح تدوین و اجرایی شده است که در این برنامه همیاری، دانش‌آموزان علاوه بر آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، نحوه برخورد با گردشگران داخلی و خارجی، حفظ محیط زیست و بهداشت بافت تاریخی را فرا خواهند گرفت. 

در ادامه، سرداری تصریح کرد: اثر ارزشمند مسجد جامع کبیر یزد، به عنوان مبدا آغازین این طرح در نظر گرفته شده و سپس دانش‌آموزان از جاذبه‌هایی همچون: محلات قدیمی، کوچه‌های آشتی کنان، زندان اسکندر، خانه لاری‌ها و آسیاب آبی کوشک نو بازدید خواهند کرد.

گفتنی است که طرح «همیار گردشگر»، با هماهنگی و مشارکت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد و معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برگزار خواهد شد.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi