https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

یزد؛ شهر چهار ستاره مقصد گردشگری شد

تاریخ ثبت : 09 بهمن 1399 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  یزد؛ شهر چهار ستاره مقصد گردشگری شد
یزد؛ شهر چهار ستاره مقصد گردشگری شد یزد؛ شهر چهار ستاره مقصد گردشگری شد

با ارزیابی‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و در مقایسه با دیگر شهرهای توریستی ایران، یزد بالاترین امتیاز را كسب كرد و به‌عنوان شهر چهارستاره مقصد گردشگری كشور معرفی شد. گواهی‌نامه مربوط به این عنوان كه در راستای اجرای دستورالعمل میراث فرهنگی جهت اعتبارسنجی، ارزیابی و رتبه‌بندی شهرهای توریستی ایران تهیه شده، طی مراسمی با حضور علی‌اصغر مونسان _وزیر میراث فرهنگی و گردشگری_ به استاندار یزد اعطا گردید.

در این مراسم كه با حضور مسئولانی همچون محمدعلی طالبی استاندار یزد، جمال‌الدین عزیزی شهردار یزد، محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان و رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و همچنین محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر و بخش ندوشن شهرستان میبد برگزار شد، گزارشی درخصوص نحوه امتیازدهی شهرها جهت كسب نشان یک‌ستاره تا پنج‌ستاره ارائه شد و بدین ترتیب یزد با چهار ستاره، رتبه اول كشور را از آن خود كرد.

به گزارش دفتر مطالعات و آموزش گردشگری، تعیین صلاحیت‌ها و ظرفیت‌های هر شهر با گذر از ۶ مرحله صورت گرفته و یزد با کسب ۶۸.۹۸ امتیاز، رتبه نخست ایران را به دست آورده است. این شهر با 38 اقامتگاه سنتی، 146 بوم‌گردی و ظرفیت شبانه‌روزی 11 هزار و 510 نفر در تمامی اقامتگاه‌های خود، ظرفیت چشمگیری را ارائه داده و قبل از شیوع ویروس كرونا نیز به‌عنوان جزئی از مثلث طلایی گردشگری مرکز ایران _در كنار استان های فارس و اصفهان_، مقصد اول گردشگران خارجی و به‌ویژه اروپایی بوده است.

باید گفت كه شهر یزد به‌عنوان اولین شهر ساخته‌ شده از خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان، بافت سنتی ارزشمندی به مساحت ۷۵۰ هکتار دارد كه 200 هكتار از آن در سال 1396، در فهرست میراث جهانی یونسكو به ثبت رسیده است.

لازم به ذكر می‌باشد كه در حاشیه سفر مونسان به یزد، اقدامات دیگری نظیر افتتاح گرمخانه مسجدجامع کبیر، بازدید از بافت تاریخی یزد، افتتاح چند طرح گردشگری مختلف، بازدید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی یزد و سفر به اردکان نیز توسط وزیر گردشگری و همراه وی صورت گرفته است.

متن گواهی‌نامه اعطایی به استانداری یزد به شرح زیر می‌باشد:
«ضمن تشکر از اهتمام مقامات و مسئولین استانی و شهری نسبت به ارتقای کیفی خدمات گردشگری شهرستان یزد، بدین وسیله در اجرای دستورالعمل اعتبارسنجی، ارزیابی و رتبه‌بندی شهر گردشگری و براساس ارزیابی به‌عمل‌آمده، یزد با کسب 68.98 امتیاز، به عنوان (شهر مقصد گردشگری با چهار ستاره) معرفی می‌گردد.»


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi