https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

مسجد ایاصوفیه ترکیه

تاریخ ثبت : 04 اسفند 1399 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  مسجد ایاصوفیه ترکیه
مسجد ایاصوفیه ترکیه مسجد ایاصوفیه ترکیه

قصد سفر به ترکیه را دارید؟ باید بگوییم که جای خوبی آمده‌اید. قصد ما همراهی با شما در این سفر هیجان انگیز است. نه نه قرار نیست همراه شما به سفر بیاییم اما اطلاعات خوب و مورد نیازی که به شما در مورد ترکیه منتقل می‌کنیم کم از همراهی در سفر نخواهد داشت. خوب قبل از هرچیز باید بدانیم که هدف شما از سفر چیست؟ این مقاله برای همه‌ی شما مفید خواهد بود چرا که جاذبه‌ای که قصد معرفی آن را داریم بیخ گوشتان خواهد بود و حتی اگر فرصت کمی در سفر خود دارید مسجد ایاصوفیه را از قلم نخواهید انداخت.

مسجد ایاصوفیه

موقعیت قرارگیری مسجد ایاصوفیه ترکیه

اگر با محله‌ها و مناطق مختلف استانبول ترکیه آشنا باشید قطعا می‌دانید که این مسجد در منطقه‌ی فاتح و در مرکز شهر قرار دارد. مناطق مرکزی استانبول که در مجاورت تنگه‌ی بسفر قرار دارند را می‌توان جز قدیمی‌ترین نقاط شهر دانست که بعد از آن به مرور شهر گسترش پیدا کرده است. پس اگر به دنبال بافت تاریخی استانبول هستید و دیدن چنین مناظری شما را هم به وجد می‌آورد کافی است در این محله قدم بزنید.

تاریخچه ایاصوفیه ترکیه

قدمت مسجد ایاصوفیه به خیلی قبل‌تر از فتح استانبول توسط نیروهای عثمانی بازمی‌گردد، زمانی که استانبول شهری زیبا و مهم در امپراتوری بیزانس بود این بنا به عنوان یکی از کلیساهای مهم شهر به نام کلیسای حاجیا صوفیا ساخته شد. هنوز هم برخی از نقاشی‌ها و تزئینات مربوط به زمان امپراتوری بیزانس بر سر و روی این مسجد شگفت انگیز برای گردشگران شهر استانبول جلب توجه می‌کند چرا که با روی کار آمدن آتاتورک در ترکیه و رسمیت جمهوری ترکیه مسجد به یکی از موزه‌های مهم شهر تبدیل شد.

تصویر قدیمی از مسجد ایاصوفیه

بازدید از مسجد ایاصوفیه ترکیه

پیدا کردن ایاصوفیه در شهر بزرگ استانبول اصلا کار سختی نیست چون از پیر و جوان و بزرگ و کوچک که بپرسید، ایاصوفیه را از نمادهای با اهمیت شهر می‌دانند و به راحتی می‌توانند مسافران مشتاق این مسجد را برای بازدید راهنمایی کنند. اما به طور کلی اگر شما نیز با پرسیدن آدرس مشکل دارید بهتر است که ماهیگیری را یاد بگیرید.

تنوع بالای وسایل نقلیه‌ی عمومی و خصوصی در استانبول کار را برای مسافران و افراد نا آشنا آسان کرده است. این افراد به راحتی می‌توانند با انتخاب یکی از وسایل نقلیه بین جاذبه‌های دیدنی مورد نظرشان در کل شهر جابجا شوند.

تراموا: گسترش خطوط تراموا در کل شهر باعث شده که انتخاب اول افراد برای جابجایی در کل شهر باشد. البته که سرعت مطلوب آن به شما اجازه خوهد داد شهر استانبول را به صورت اجمالی مشاهده کنید و در نقاط مد نظر خود پیاده شوید.

مترو: مترو شهر استانبول با سرعت زیادش از زیر زمین به راحتی مسافرار را از نقطه‌ی به نقطه‌ی دیگر جابجا خواهد کرد. در نزدیکی ایاصوفیه چند ایستگاه مترو به کمک شما خواهد آمد.

اتوبوس خطی: اگر وقت و حوصله‌ی کافی دارید استفاده از اتوبوس‌های شهری نیز پیشنهاد مطلوبی برای گردش در شهر خواهد بود که علاوه بر رساندن شما به مقصد مورد نظر می‌توانید کمی در بین مردم باشید و با فرهنگ‌ آن‌ها آشنا شوید.

حمل و نقل عمومی در ترکیه

مجاورت مسجد ایاصوفیه ترکیه

انتخاب جاذبه‌ی دیدنی مسجد ایاصوفیه برای شروع گردش در شهر استانبول یکی از بهترین پیشنهادات ما به مسافران خواهد بود چرا که با انتخاب آن با یک تیر نه دو نشان بلکه چندین نشان خواهد زد. دلیل آن واضح است چرا که قرارگیری ایاصوفیه در محله‌ی قدیمی فاتح و در قلب بافت تاریخی استانبول مزایای متعددی دربردارد که از مهم‌ترین آن‌ها نزدیکی به جاذبه‌های دیدنی دیگر استانبول مثل مسجد بزرگ سلطان احمد یا مسجد مشهور آبی، کاخ و موزه‌ی بزرگ توپکاپی، حرم خرم سلطان، آب انبار باسیلیکا و مخزن ریحانا است.

مسجد آبی ترکیه

به جز جاذبه‌های دیدنی مهمی که پیشتر توضیح دادیم فراموش نکنید که حتما در بافت تاریخی استانبول قدم بزنید، آنجاست که کوچه‌های پر پیچ و خم و خانه‌های خوش چهره‌ی استانبول شما را جذب خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری در این منطقه‌ی زیبا خواهد کرد.

نکات الزامی بازدید از ایاصوفیه

و در انتها به نکات مهمی که هر مسافری هنگام بازدید از مسجد ایاصوفیه ترکیه باید بداند اشاره می‌کنیم.

مسجد ایاصوفیه

سالیانه مسافران زیادی برای سفرهای نوروزی و یا سفرهای تابستانی خود کشور ترکیه و شهرهای زیبای آن را انتخاب می‌کنند که یکی از دلایل این انتخاب را می‌توان عدم نیاز به تهیه‌ی ویزا و پرداخت هزینه‌های گزاف برای مسافران دانست. سفر زیاد هموطنان ایرانی و دوستان و آشنایان باعث شده همواره افراد بیشتری به بازدید از این کشور زیبا جذب شوند و برای دیدن سواحل و شهرهای رنگارنگ آن لحظه شماری کنند. علاقه‌ی ایرانیان به این کشور زیبا به حدی است که عده‌ی زیادی پس از سفر تصمیم به خرید ملک در در ترکیه و سرمایه گذاری موفق در این کشور همسایه می‌گیرند.

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi