https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

از کویر تا شمال

تاریخ ثبت : 30 فروردین 1400 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  از کویر تا شمال
از کویر تا شمال از کویر تا شمال

ایران یکی از کشورهای چهارفصل و زیبای جهان است. آب و هوای ایران بسیار متنوع است و برای همه سلایق تحفه ای در بر دارد. از جنوب ایران گرفته که آب و هوای گرم و مرطوب دارد و مرکز که آب و هوای گرم و خشک دارد تا شمال که با آب و هوای معتدل دلبری می کند و غرب که آب و هوای سرد و کوهستانی آن زبانزد است. ایران یک گوهر چهارفصل است و هر نگین آن به رنگی درخشان است.

زیباترین شهر کوهستانی ایران

در مناطق کوهستانی بدون شک شهرها و روستاهای زیبای بی‌شماری وجود دارد. از رشته کوه البرز گرفته تا رشته کوه زاگرس و مناطق غربی کشور همگی دارای شهرهای زیبایی هستند که می توانند در فصول گرم و حتی سرد میزبان شما باشند.

اما روستایی در منطقه غرب کشور وجود دارد که با سفر به آن بدون شک خاطراتی در ذهن شما نقش می بندند که هیچ‌گاه پاک نخواهند شد. روستای اورامان واقع در استان کردستان را می توان زیباترین روستای ایران در منطقه سرد و کوهستانی به شمار آورد.

رودخانه سیروان از میان دهکده می گذرد و معماری خاص و طبقاتی این روستا همه چیز را متفاوت کرده است. همچنین اگر به روستای اورامان سفر کردید، چشمه بل را فراموش نکنید که پمپاژ آب آن در حد یک آبشار بزرگ است و از عجایب زیبای این روستا است. اهالی این روستا کرد زبان هستند.

شمالی که بدون ماسوله و رامسر شمال نیست

اجاره ویلا شمال در اوقات تعطیل کار ساده ای نیست. شمال ایران به حدی زیبا و رؤیایی است که بخش زیادی از مردم ترجیح می دهند روزهای تعطیل خود را در شمال بگذرانند.

ماسوله یکی از زیباترین شهرهای شمال است. ماسوله که در استان گیلان واقع شده است، به دلیل معماری منحصر به فرد خود یکی از زیباترین شهرهای ایران است. معماری ماسوله و اورامات تخت بسیار شبیه هم است. حیاط یک خانه پشت بام خانه پایین دست است.

قله شاه معلم که بلندترین قله استان گیلان است، در این شهر قرار دارد. آب و هوای ماسوله بسیار زیبا و رؤیایی است. اگر قصد سفر به شمال ایران را دارید، ماسوله را از قلم نیندازید.

رامسر نیز از دسته زیباترین شهرهای شمالی کشور است. اجاره ویلا شمال در شهر رامسر شاید ساده تر باشد. هتل و مسافرخانه های زیادی در رامسر وجود دارند و افراد زیادی هنگام تعطیلات به مقصد رامسر حرکت می کنند. طولانی ترین تلکابین کشور که در رامسر واقع شده است و افراد را از ساحل به دل جنگل خواهد برد.

ماسوله

آب‌وهوای شمالی در باغ بهادران

افراد زیادی به قصد بافت تاریخی به استان زیبای اصفهان سفر می کنند. شکی در این نیست که اصفهان به دلیل وجود سایت های تاریخی متعدد به این شهرت رسیده است، اما در این استان شهری وجود دارد که به دلیل آب و هوای معتدل و خنک آن همیشه میزبان مسافران فراوانی بوده است. باغ بهادران که در حاشیه زاینده رود قرار گرفته است، آب و هوای شمال کشور را برای شما تداعی می کند.

اگر گذارتان به اصفهان رسید، با اجاره یک سوئیت ۸۰ متری در اصفهان و باغ بهادران یک سفر رؤیایی به این استان داشته باشید. بیشتر شهرهای استان اصفهان از جمله شهر اصفهان معتدل و خشک است، اما باغ بهادران از این قاعده مستثنا است.

محبوب‌ترین شهر توریستی در مناطق خشک

بهترین و زیباترین کویرهای ایران در استان های خراسان جنوبی، اصفهان، کرمان، یزد و سمنان قرار دارند. باز هم اصفهان یکی از بهترین استان های ایران است که هم بخشی از آن در کویر واقع شده و هم به کویرهای زیبای ایران نزدیک است.

کویر وزنه و کویر مصر هردو در این استان قرار دارند. کویر وزنه در ۱۰۰ کیلومتری شرق اصفهان یکی از زیباترین کویرهای ایران است.

کویر کاراکال در شهر بافق استان یزد نیز از کویرهای بسیار زیبای ایران است. اگر به آب و هوای زیبا و آرام کویر علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم حتماً سری به این کویر بزنید. روستای صادق آباد بافق بهترین گزینه برای دیدن از این کویر است.

کویر

یاقوت شهرهای جنوبی

شاید بتوان دزفول، کیش، قشم، شوش و چابهار را بهترین شهرهای جنوب کشور به شمار آورد. جزیره کیش به دلیل توریستی بودن آن و بازارهای گسترده از شهرت زیادی برخوردار است.

یکی از اماکن تاریخی و زیبای جنوب کشور، زیگورات چغازنبیل است که در شهر شوش واقع شده است.

یک شرق و یک مشهد

مشهد به دلیل سایت های تاریخی و مذهبی باعث شده که هر ساله افراد زیادی به این شهر و شهرهای دیگر استان مشهد سفر کنند. علاوه بر اماکن مذهبی، شهر طرقبه را می توان زیباترین شهرهای استان مشهد به شمار آورد. طرقبه هر ساله میزبان تعداد زیادی از میهمانان ایرانی و خارجی است.

 

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi