https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

بهترین انتخاب برای مهاجرت تحصیلی چه کشوری است؟

تاریخ ثبت : 01 اردیبهشت 1400 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  بهترین انتخاب برای مهاجرت تحصیلی چه کشوری است؟
بهترین انتخاب برای مهاجرت تحصیلی چه کشوری است؟ بهترین انتخاب برای مهاجرت تحصیلی چه کشوری است؟

معیارهایی جهت بهترین انتخاب برای مهاجرت تحصیلی وجود دارد. یکی از این معیارها، هدفی است که افراد از ادامه تحصیل در خارج از کشور دنبال می کنند. اگر تصمیم دارید پس از فارغ التحصیلی در همان کشور مشغول به کار شوید و ادامه زندگی را در آنجا سپری کنید، باید کشور مقصد دارای سطح رفاه اجتماعی بالا و نرخ بیکاری پایین باشد. در واقع بهترین انتخاب برای مهاجرت تحصیلی، کشوری است که ارزش هزینه و زمانی که برای آن گذاشته اید را داشته باشد. همچنین در صورتی که بخواهید برای کار به کشور دیگری بروید، مدرک تان از اعتبار کافی برخوردار باشد. 

به طور حتم افرادی که در فکر مهاجرت تحصیلی هستند، می خواهند زندگی بهتری را تجربه کنند. بنابراین کشور انتخابی آن ها باید از نظر اعتبار مدرک تحصیلی، سطح زندگی، فرهنگ و امنیت از جایگاه مناسب و مطلوبی برخوردار باشد. ممکن است کشورهایی مثل بلاروس، روسیه، فیلیپین و مالزی، هزینه تحصیل کمتری از دانشجو دریافت کنند، اما آیا سطح زندگی در آن کشورها مطلوب است؟ آیا فرصت شغلی مناسبی برای افراد خارجی وجود دارد؟ یا اینکه به راحتی به فرد اقامت داده می شود؟ اما کشورهایی مانند دانمارک، هلند، سوئد، آلمان، فنلاند و کانادا که جزو کشورهای پیشرفته محسوب می شوند، دارای نظام آموزشی باکیفیت هستند و فرصت های شغلی مناسبی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور وجود دارد. بنابراین بهترین انتخاب برای مهاجرت تحصیلی، کشوری است که آینده درخشانی برای شما رقم بزند. 

بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، به دنبال بهترین انتخاب برای مهاجرت تحصیلی می گردند. برای رسیدن به این هدف باید کشوری را انتخاب کنید که شرایط تحصیل و زندگی ایده آلی برای دانشجویان بین المللی فراهم نموده اند. همچنین دانشجویان در حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی به راحتی بتوانند شغلی مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کنند. با توجه به این نکات، بهترین انتخاب برای مهاجرت تحصیلی، کشورهایی نظیر فنلاند، کانادا و هلند می باشند. در ادامه به بررسی شرایط کار و تحصیل در این چهار کشور می پردازیم.

تحصیل در فنلاند

کشورهایی که پذیرش می گیرند


فنلاند

یکی از گزینه های مطلوب و پرطرفدار در بین متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، فنلاند است. این کشور، پذیرش و ویزای تحصیلی را بدون در نظر گرفتن شرایط سنی، به فرد اعطا می کند. همچنین شرایط برای حضور همسر و فرزندان متقاضی نیز وجود دارد، به صورتی که فرزندان می توانند در این کشور ادامه تحصیل دهند و همسر فرد اجازه کار در فنلاند را دارد. برای تحصیل در فنلاند داشتن مدرک زبان ضروری نیست و برای متقاضیانی که دانش زبان کافی ندارند، در سال اول تحصیل، کلاس های آموزش زبان برگزار می شود. دانشجویانی که بتوانند زبان فنلاندی را به خوبی یاد بگیرند، می توانند از بورسیه های تحصیلی متنوع بهره مند شوند. با توجه به این شرایط، فنلاند می تواند بهترین انتخاب برای مهاجرت تحصیلی باشد.

کانادا

یکی از کشورهایی که هرساله مهاجران زیادی را از سراسر دنیا پذیرش می کند، کاناداست. می توان گفت بهترین انتخاب برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان این کشور است. اما نکته ای که برای اخذ پذیرش دانشگاه های کانادا وجود دارد، انگیزه نامه و گپ تحصیلی می باشد. افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی در این کشور تحصیل کنند، نباید بیشتر از ۲۴ سال سن داشته باشند. همچنین برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، سن مجاز ۳۰ سال است. به فارغ التحصیلان خارجی دانشگاه های کانادا فرصت کافی داده می شود تا با پیدا کردن شغل، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و از این طریق بتوانند اقامت کانادا را دریافت نمایند. 

تحصیل در کانادا

هلند

هلند کشوری است که اعتبار مدرک دانشگاهی آن در سطح بالایی قرار دارد و دانشگاه های این کشور شهریه پایینی از دانشجویان بین المللی دریافت می نمایند. همچنین دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند به راحتی شغل مناسب خود را در هلند پیدا کنند و مشغول کار شوند. نگران یادگیری زبان هلندی نباشید، زیرا زبان انگلیسی در این کشور رایج است، اما اگر می خواهید موقعیت بهتری در این کشور داشته باشید بهتر است، یادگیری زبان هلندی را در برنامه مهاجرتی خود قرار دهید. هلند می تواند بهترین انتخاب برای مهاجرت تحصیلی باشد، زیرا تحصیل در مقطع کارشناسی تا سن ۳۰ سالگی در این کشور امکان پذیر است. همچنین افراد با داشتن حداکثر ۳۹ سال سن می توانند در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه های هلند ثبت نام کنند. در دانشگاه هاى این کشور، بخشی تحت عنوان مشاوره کاریابی وجود دارد که به فارغ التحصیلان کمک می کند تا شغل مناسبی پیدا کنند. 

مقایسه کشورهای پذیرش کننده

به نظر میرسد هر سه کشوری که معرفی شدند، می توانند بهترین انتخاب برای مهاجرت تحصیلی باشند. زیرا هر کدام مزایا و معایب مختص خود را دارند. به عنوان مثال شرایط سنی پذیرش در فنلاند نسبت به کانادا بسیار آسان تر است و متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، در هر سنی می توانند از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرند. البته برای زندگی در فنلاند باید زبان مردم این کشور را فرا گرفت که در مقایسه با کانادا ممکن است کمی دشوارتر باشد. همچنین تحصیل در هلند با توجه به اینکه شرایط سنی سخت گیرانه ای برای تحصیل وجود ندارد، بسیار جذاب است. همچنین مردم این کشور علاوه بر زبان هلندی با زبان انگلیسی نیز آشنایی کافی دارند. البته به شما پیشنهاد میکنم درباره تحصیل در چین هم اطلاعاتی را کسب کنید . زیرا یکی دیگر از انتخابات دانشجویان ، کشور چین می باشد.

خلاصه نکات مقاله

در این مقاله نکاتی درباره نحوه انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی بیان شد. افرادی که در پی ادامه تحصیل در یک کشور خارجی هستند، باید ابتدا علایق و شرایط خود را در نظر بگیرند و سپس با تحقیقات و بررسی های جامع، دانشگاه و کشور مناسب را برگزینند. در این مقاله سه کشور فنلاند، هلند و کانادا به عنوان بهترین انتخاب برای مهاجرت تحصیلی معرفی شدند.

 

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi