https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

راجع به خودمراقبتی بیشتر بدانید

تاریخ ثبت : 01 اردیبهشت 1400 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  راجع به خودمراقبتی بیشتر بدانید
راجع به خودمراقبتی بیشتر بدانید راجع به خودمراقبتی بیشتر بدانید

تصور کنید در دفتر کارتان نشسته اید، هفته شلوغی دارید و وقتتان کاملا پر است. یک کلاس زبان خصوصی دارید، کلاس فتوشاپ تان دیر شده و از طرف دیگر باید برای یک جلسه کاری مهم آماده شوید، کمپین مربوط به شغلتان را در رسانه های اجتماعی هدایت کنید و تقویم کاری تان پر از قرارهای کاری است و حتی جای سوزن انداختن هم ندارد!

خب، در چنین شرایطی چه کار می کنید؟ چطور زمانتان را برای این همه مسولیت و کار تنظیم می کنید؟ ممکن است تمام وقتتان را صرف کار کردن کنید، از تفریحاتتان بگذرید، قرارهای دوستانه ها و خانوادگی را لغو کنید و حتی وعده های غذایی تان را هم کنار بگذارید تا به کارتان برسید.

معمولا در چنین شرایطی ما فراموش می کنیم که باید مراقب خودمان باشیم. هر چه بیشتر این سبک زندگی را ادامه بدهیم، آثار و عواقب منفی آن هم بیشتر دامنگیرمان می شود. مهم نیست چقدر این حرفها شعارگونه یا فانتزی به نظر برسند؛ به هر حال باید بدانید که خودمراقبتی برای سلامتی جسمی، عاطفی و ذهنی شما بسیار مهم و ضروری است. به هیچ وجه نباید از مراقبت کردن از خودتان غافل شوید و دلیل این مساله هم مواردی هستند که در ادامه به آنها می پردازیم.

چرا خود مراقبتی اهمیت دارد؟

داشتن مهارت خود مراقبتی منافع زیادی برایتان دارد که برخی از آنها عبارتند از:

حالا که متوجه شدید چرا باید مراقب خودتان باشید و این کار چه فوایدی دارد وقت آن رسیده روش های خود مراقبتی را هم یاد بگیرید.

ما اینجا به 10 عادت کوچک و ساده اما پر فایده برای مراقبت از خودتان اشاره می کنیم:

یادتان باشد هیچ وقت خود مراقبتی را به آینده موکول نکنید. از همین الان شروع کنید و گام های کوچکی در جهت مراقب از خودتان بردارید.

چرا ما اغلب اوقات در مراقبت از خودمان کوتاهی می کنیم؟

خود مراقبتی کردن همیشه کار آسان و ساده ای نیست. اکثر ما به شدت مشغول کار و مسائل مختلف هستیم، مشاغل پر استرسی داریم یا آنقدر درگیر دنیای فناوری و تکنولوژی شده ایم که دیگر وقتی برای مراقبت کردن از خودمان نداریم.

معمولا وقت گذاشتن برای خودمان جزو آخرین اولویت های زندگی ماست. بدتر از همه اینکه گاهی اوقات نسبت به زمانی که برای خودمان و مراقبت از خودمان صرف می کنیم احساس عذاب وجدان داریم. برای همین، خود مراقبتی در شروع کار می تواند سخت و چالش برانگیز باشد. با همه اینها، خوشبختانه نکاتی وجود دارند که با رعایت آنها می توانید در مسیر خود مراقبتی قرار بگیرید و رفته رفته مهارت بیشتری در این زمینه پیدا کنید.

چطور خود مراقبتی را در زندگی مان پیاده کنیم؟

خوشبختانه کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای مراقبت از خودتان آنها را انجام بدهید. برای شروع، دنبال راهکاری بگردید که فکر می کنید برایتان از همه بهتر و موثرتر است. علاوه بر این می توانید درباره استراتژی های خود مراقبتی مطالعه کنید، به برنامه های خود مراقبتی ملحق شوید و یا از یک مربی یا مشاور در این زمینه کمک بگیرید.

مهم نیست چه رویکردی را انتخاب می کنید، هدف این است که بفهمید کدام یک از راهکارهای مراقبت از خود برای شما بهتر است و یاد بگیرید چطور از این راه ها برای استفاده کنید و آنها را به طور منظم در زندگی روزمره تان انجام بدهید. به این ترتیب می توانید نه فقط امروز، بلکه تا همیشه رفاه روحی و جسمی خودتان را تامین کنید. در سایت های متنوع جستجو کنید.

 

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi