https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

بررسی شرایط ویزای کشورها درباره بیمه مسافرتی

تاریخ ثبت : 05 اردیبهشت 1400 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  بررسی شرایط ویزای کشورها درباره بیمه مسافرتی
بررسی شرایط ویزای کشورها درباره بیمه مسافرتی بررسی شرایط ویزای کشورها درباره بیمه مسافرتی

همانطور که میدانید برای سفر به بسیاری از کشورها نیاز هست که ویزا تهیه کنید. ویزا در واقع مجوز شما برای ورود به کشوری خاص یا محدوده ای از کشورهای خاص برای مدت محدود است. معمولاً ویزا ها با موضوعات مختلفی مثل ویزای کاری، ویزای دانشجویی، ویزای تفریحی یا بازدید و توریستی، ویزای خانوادگی و ... صادر می شوند. همچنین ویزاها عمدتاً دارای مهلت زمانی مشخص برای استفاده هم هستند. 

در مورد تفاوت پاسپورت (گذرنامه) با ویزا (روادید) هم باید گفت که گذرنامه شامل اطلاعات هویتی هر فرد مثل نام و تاریخ تولد و محل تولد و تابعیت کشوری است، اما روادید شامل اجازه ورود و حضور با مدت مشخص در کشوری دیگر است. 

در روابط بین کشورها گاهی قراردادهایی بین کشورهای مختلف بسته می شود که باعث برداشته شدن الزام داشتن ویزا برای ورود می شود. به طور مثال بین کشور ایران و ترکیه این مسئله وجود دارد و اتباع ایران و ترکیه می توانند بدون داشتن ویزا به صورت متقابل بین ایران و ترکیه رفت و آمد کنند. همچنین قراردادی بین کشورهای اروپایی برقرار شده است که به قانون منطقه شنگن معروف است که افرادی که میخواهند به این کشورهای اروپایی سفر کنند ویزای شنگن دریافت می کنند و با این ویزا می توانند به کلیه کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کنند.

اما شما برای دریافت ویزا می بایست به سفارتخانه یا کنسولگری آن کشوری که قصد مسافرت دارید مراجعه کرده و با ارائه مدارک هویتی و سایر مدارکی که از شما درخواست می شود، درخواست ویزا را ارائه کنید. یکی از مدارکی که از شما درخواست می شود، بیمه مسافرتی برای مدت زمانی هست که قصد مسافرت دارید. در اینجا قصد داریم به بیان برخی از مسائل مهم در زمینه بیمه مسافرتی بپردازیم:

1- بیمه مسافرتی را معمولاً می بایست برای مدت زمانی درخواست دهید که درخواست ویزا کرده اید. البته گرفتن بیمه مسافرتی برای مدتی بیشتر از آن معمولاً مزیت خاصی ایجاد نمی کند.

2- در اکثر طرح های بیمه مسافرتی حداکثر مدت زمان برای هر سفر 92 روز هست. بنابراین اگر هم مدت بیشتری درخواست ویزا می کنید باید مطلع باشید که در طول مسافرت خود از روز 93 به بعد تحت پوشش نیستید.

3- شروع بیمه مسافرتی از اولین مهر خروج از ایران روی گذرنامه شما خواهد بود. بنابراین نگران مدت زمان فرآیند اخذ ویزا نباشید. همچنین بیمه نامه ای که برای شما صادر می شود، به شما شش ماه مهلت می دهد تا از ایران خارج شده و از بیمه نامه خود استفاده کنید.

4- در برخی از شرکت های بیمه مثل بیمه سامان، این امکان وجود دارد که اگر به شما ویزا داده نشد، و اگر هم در طول مدت زمانی که بیمه نامه را خریداری کرده اید تا زمان رد شدن ویزا از کشور خارج نشده باشید، می توانید بیمه نامه را ابطال کرده و حق بیمه خود را دریافت کنید.

5- در حال حاضر بیشترین کشورهایی که بیمه مسافرتی برای درخواست ویزای آنها ضروری است، کشورهای عضو شنگن، آمریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا، تایلند و ... هستند.

6- با توجه به رشد ضریب نفوذ اینترنت و خرید های اینترنتی در دنیا، شما می توانید بیمه مسافرتی خود را به صورت آنلاین خریداری کنید. خرید آنلاین بیمه مسافرتی امری کاملاً مرسوم بوده و فقط کافی است که از وب سایت های معتبر که نمایندگی رسمی شرکت بیمه را دارند خریداری کنید. قاعدتاً بیمه نامه های مسافرتی که به صورت اینترنتی خریداری می شوند فاقد مهر و امضا بوده و توسط سفارت هم مورد پذیرش هستند.

7- با توجه به اینکه بیمه نامه مسافرتی قابل تمدید در طول زمان سفر نیست، سعی کنید که کمتر از مدت زمانی که قصد مسافرت دارید بیمه تهیه نکنید. چرا که بعد از آن فاقد بیمه بوده و یا مجبور می شوید به چندین برابر قیمت در کشور خارجی یک بیمه درمان موقت تهیه کنید و یا اینکه در صورت بروز حادثه یا بیماری، خودتان به صورت شخصی هزینه ها را پرداخت کنید.

 

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi