https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

10 توصیه مهم برای خرید زمین و ویلا لوکس در شمال و مازندران

تاریخ ثبت : 27 اردیبهشت 1400 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  10 توصیه مهم برای خرید زمین و ویلا لوکس در شمال و مازندران
10 توصیه مهم برای خرید زمین و ویلا لوکس در شمال و مازندران 10 توصیه مهم برای خرید زمین و ویلا لوکس در شمال و مازندران

امروزه افراد با اهداف مختلفی اقدام به خرید ویلا و زمین در شمال می‌کنند. برای اینکه سرمایه گذاری مطمئنی داشته باشید، دارایی خود را دستخوش ضرر نکنید و با آگاهی بیشتری دست به خرید زمین یا خرید ویلا لوکس در شمال بزنید، باید برخی از نکات را هنگام خرید ملک در نظر بگیرید. در نظر گرفتن این نکات باعث می‌شود تا برای فروش زمین و ویلا و زندگی در آن دچار مشکل نشوید. ما در این مقاله به نکاتی که برای خرید ویلا یا زمین باید به آن توجه کنید، اشاره خواهیم کرد.

بودجه شما برای خرید ویلا چقدر است؟

ابتدا باید ببینید که به چه میزانی می‌خواهید برای خرید ویلا سرمایه‌گذاری کنید. بودجه شما تعیین می‌کند که مناطق شهری یا روستایی، ساحلی یا جنگلی، داخل بافت یا خارج بافت را برای خرید انتخاب کنید. قیمت زمین در مناطق شهری بیشتر از مناطق روستایی است. همچنین ویلاهایی ساحلی و زمین ساحلی نیز گرانتر از زمین و ویلای جنگلی است.

چه نوع ویلایی مد نظر شماست؟ ویلای جنگلی یا ویلای ساحلی؟ شهرکی یا غیر شهرکی؟

ویلاها در شمال یا ساحلی هستند یا جنگلی و یا در شهرک واقع شده‌اند یا غیر شهرکی‌اند. هر کدام از این ویلاها ویژگی‌هایی دارند که آن را از دیگری متمایز می‌کند. ویلاهای ساحلی معمولا در فاصله کمی از مرکز شهر قرار دارند، در فصل تابستان میزان شرجی هوا بیشتر است و میزان رطوبت هوا بالاتر خواهد بود. ویلاهای جنگلی به لحاظ معماری ساخت متنوع‌تر و فضای آرامتری برای زندگی هستند.

ویلای شهرکی هم در ساحل و هم در حاشیه جنگل وجود دارد. این ویلاها برای افرادی که ساکن شمال نیستند و تنها چند روز از سال را در ویلا سپری می‌کنند،‌ مناسب است. زیرا امنیت شهرک‌ها به دلیل وجود نگهبانی 24 ساعته تامین است و نیاز نیست که نگران تامین امنیت ویلا باشید. همچنین این فضا کمی خصوصی‌تر است و برای افرادی که نمی‌خواهند با افراد بومی منطقه تعامل زیادی داشته باشند، مناسب‌تر است.

راه دسترسی به ویلا را بررسی کنید

وضعیت دسترسی به ویلا نکته دیگری است که باید به آن توجه کنید. شما باید در تمام فصول سال به ویلای خود دسترسی داشته باشید. خرید ویلا در مناطق کوهستانی و صعب العبور در فصل زمستان شما را به دردسر می‌اندازد، زیرا در زمستان مناطق کوهستانی برفی است و احتمالا برای تردد دچار مشکل می‌شوید. 

ویلا جنگلی

ویلاهایی که در نزدیکی شهر قرار دارند، راه دسترسی به آنها مناسب است و شما می‌توانید از امکانات شهری نیز برخوردار شوید. مناطق حاشیه شهرهای شمالی معمولا فاصله کمی از شهر دارند و می‌توانید در این مناطق نیز اقدام به خرید ویلا یا زمین کنید.

اکثر شهرهای شمالی دارای چند راه دسترسی به پایتخت هستند. آزادراه تهران-شمال، جاده چالوس، هراز، فیروزکوه و رشت جزو جاده‌هایی هستند که مناطق شمالی را به پایتخت وصل می‌کنند.

برای خرید ویلا لوکس در شمال به امکانات آن توجه کنید

امکانات ویلا شامل استخر، سونا، جکوزی، اتاق مستر،آلاچیق، امکانات ورزشی و ... می‌باشد. آنچه بیشتر برای امکانات ویلای شمال در آگهی خرید ویلا مشاهده می‌شود ویلا با اتاق خواب مستر، استخر و آلاچیق است. هر چه امکانات یک ویلا بیشتر باشد،‌ قیمت خرید آن نیز بالاتر خواهد بود.

با خرید زمین در شمال می‌توانید ویلایی مطابق با سلیقه خود در آن بسازید و امکاناتی که می‌خواهید را در آن قرار دهید.

کیفیت ساخت ویلا باید متناسب با آب و هوای شمال باشد

با گسترش ساخت و ساز در مناطق شمالی،‌ عده‌ای بدون تبحر و تجربه درباره نوع ویلا مناسب برای آب و هوای شمال، شروع به ساخت و ساز به صورت انبوه می‌کنند. شمال منطقه‌ای با آب و هوای مرطوب است و هنگام انتخاب نوع معماری بنا و مصالح ساختمانی، باید به این مهم توجه داشت.

نتیجه بی توجهی به این مسائل، عرضه ویلاهایی بدون کیفیت است که طی مدت زمان کوتاهی خرج روی دست شما می‌گذارد.

هنگام خرید ویلا های شهرکی لوکس در شمال ویلاهایی با سبک معماری مدرن زیادی را مشاهده خواهید کرد.

 شما باید علاوه بر زیبایی به کیفیت ساخت و معماری سازگار با مناطق شمالی توجه داشته باشید.

ویلا ییلاقی

قبل از خرید ویلا شمال اگر خودتان دانش و تجربه کافی ندارید، از یک کارشناس یا فرد متخصص کمک بگیرید تا کیفیت مصالح به کار رفته در ساختمان را بررسی کند.

میزان بارش باران در مناطق شمالی زیاد است بنابراین بهتر است ویلاهایی که دارای سقف شیروانی هستند را برای خرید انتخاب کنید. ویلاهای بدون شیروانی به مراقبت و ترمیم همیشگی نیاز دارند و در اثر بی توجهی به مرور زمان دچار رطوبت و فرسودگی می‌شوند و هزینه‌های هنگفتی به بار می‌آورند. گروه مشاوران املاک کیان شمال با شناخت کافی از مناطق شمالی می‌تواند مشاوره‌های سودمندی برای خرید ویلا در شمال به شما ارائه دهد.

نوع سند و مالکیت ویلا را بررسی کنید

سندهای مختلف قولنامه‌ای، منگوله‌دار، اصلاحات اراضی، تک برگ و .. وجود دارند که هنگام خرید زمین یا خرید ویلا لوکس در شمال ممکن است با آنها مواجه شوید. سند تک برگ و سند منگوله‌دار معتبرترین نوع سند هستند و برای خرید ویلا و زمین، حتما املاکی با چنین سندهایی را مد نظر داشته باشید. قبل از خرید ملک به محل ملک مراجعه کنید و درباره آن از شهرداری یا دهیاری استعلام بگیرید.

برای خرید زمین توجه کنید که اگر قصد خرید زمین مسکونی را دارید باید زمین در بافت باشد تا بتوانید برای آن جواز ساخت بگیرید. عرض راهی که به زمین ختم می‌شود،‌ امنیت منطقه، بستر فرهنگی مردم منطقه مواردی هستند که برای خرید ملک باید به آن توجه کنید. گروه مشاورین املاک کیان شمال با شناخت از زمین‌های منطقه می‌تواند به شما برای انتخاب ملک مناسب کمک کند.

خرید نقد و اقساطی

شما می‌توانید زمین یا ویلاهایی را پیدا کنید که به صورت اقساطی فروخته می‌شوند. معمولا روی قیمت این املاک به خاطر اقساطی بودن آن کمی افزوده می‌شود که هنگام خرید باید به این مسئله توجه داشته باشید. برای انعقاد قرارداد خرید حتما از طریق مشاور املاک معتبر اقدام نمایید.

خرید یا اجاره از افراد معتبر

خرید و فروش در هر کاری نیاز به مهارت و تجربه دارد. اگر دانش کافی در این باره ندارید حتما از طریق افراد متخصص و معتبر اقدام به خرید کنید. کیان شمال سامانه فروش ویلا در شمال کشور است که سابقه‌ای چند ساله در خرید و فروش ویلا و زمین در شمال کشور را دارد و می‌توانید برای مشاوره از کمک کارشناسان آن بهره بگیرید.

قیمت ویلاهای اطراف روشی برای ارزیابی قیمت ویلا

برای ارزیابی قیمت ویلا، علاوه بر توجه به متراژ،‌ نوع مصالح و امکانات بنا می‌توانید با توجه به قیمت ویلاهای اطراف، محدوده قیمت ویلای مورد نظرتان را محاسبه کنید.

دوربین مدار بسته

تامین امنیت ویلا

تامین امنیت ویلا به خصوص برای افرادی که در مناطق شمالی ساکن نیستند، یک دغدغه مهم به شمار می‌رود. ویلاهای شهرکی به خاطر وجود نگهبانی معمولا مشکل امنیتی ندارند و از این جهت بسیار مناسب هستند. اما اگر ویلا غیر شهرکی است برای تامین امنیت ویلا می‌توانید اقدام به نصب حفاظ، دوربین مدار بسته و یا استخدام نگهبان کنید.

توجه به مواردی که برای خرید ویلا در شمال عنوان شدند،‌ املاک کیان شمال با نشانی اینترنتی https://kianshomal.com  به شما کمک می‌کند تا زمین یا ویلایی با شرایط مناسب خریداری کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi