https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

دیدنی‌هایی که در یزد باید ببینید

تاریخ ثبت : 27 شهریور 1400 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  دیدنی‌هایی که در یزد باید ببینید
دیدنی‌هایی که در یزد باید ببینید دیدنی‌هایی که در یزد باید ببینید

سفر به یزد، اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی دنیا را هرکس برای حداقل یک بار هم که شده باید تجربه کند. قدم زدن در بافت تاریخی و تماشای خانه‌های خشتی در کوچه‌های شهر، لحظات به‌یادماندنی سفرتان را رقم می‌زنند. اگر تا به حال به یزد سفر نکرده‌اید، هنوز هم دیر نشده. کافیست این مطلب را بخوانید و لیستی از جاهای دیدنی یزد را تهیه کنید. و بعد از آن به سراغ خرید بلیط هواپیما تهران یزد بروید.

یزد

میدان امیرچخماق

اولین مقصد در دیدنی‌های یزد، میدان امیرچخماق است. علاوه بر میدان، مجموعه امیرچخماق بازار، تکیه، آب انبار، و مسجد هم دارد. قدمت این مکان به دوره تیموریان بر می‌گردد که به دستور امیر جلال‌الدین چقماق (حاکم وقت یزد) ساخته شده‌اند.

مسجد جامع یزد

گفته می‌شود که ساخت مسجد جامع یزد از قبل از اسلام آغاز شده. و در دوره‌های مختلف مانند ایلخانی و تیموری، بنای گنبد و سر در مسجد به آن اضافه شده‌اند. کاشی‌کاری منحصر به فرد و گنبد زیبای مسجد، این شاهکار تاریخی را نمی‌توان در سفر به یزد ندید.

باغ دولت‌آباد

برای دیدن بلندترین بادگیر جهان، که ارتفاعی 33 متری دارد، باید به باغ دولت آباد بروید. عمارت داخل باغ معماری زیبایی دارد که در گذشته محل زندگی حاکم یزد و خانواده‌اش بوده. بعد از بازدید داخل بادگیر و بنا، در باغ قدم بزنید و از سرسبزی و هوای خوب این منطقه در دل کویر لذت ببرید.

خانه لاری‌ها

یکی از اعیانی‌ترین و زیباترین خانه‌هایی که در یزد می‌توان دید، خانه لاری‌هاست. این خانه تا مدت‌ها محل زندگی و سکونت خانواده لاری‌ها بود و در حال حاضر به روی عموم باز است. خانه لاری‌ها از 3 حیاط با ویژگی و زیبایی مختص به خودشان تشکیل شده. اتاق‌های عمارت با گچ‌بری و آینه‌کاری‌ها دیدنی هستند.

آتشکده بهرام

آتش این آتشکده که به ورهرام هم شناخته می‌شود، 1500 سالی است که روشن مانده. به غیر از آن، بنای ساده و جذاب آتشکده و باغ سرسبزش هم بسیاری را جذب خودش می‌کند.

موزه آب

این مکان که به خانه کلاهدوزها هم معروف است، اطلاعات خوبی از ابزار و لوازم حفر قنات و نگهداری و حمل آب را در اختیارتان می‌گذارد.

ساباط‌های یزد

کوچه پس کوچه‌های معروف و سرپوشیده یزد را ساباط می‌گویند. برای خنک شدن در تابستان و گرمای کویر، می‌توانید اینجا قدم بزنید. در خیابان مصلی و بلوار امامزاده جعفر، این ساباط‌ها و دالان‌ها را پیدا خواهید کرد.

بلیط هواپیما یزد

یکی از راه‌های سریع و راحت برای سفر یزد، انتخاب هواپیما و سفر هوایی‌ست. در سایت اسنپ‌تریپ با وارد کردن اطلاعات مورد نظرتان، مراحل پرداخت و خرید بلیط هواپیما یزد تهران یا هر مبدا و مقصد دیگری به سرعت انجام می‌شود. امکان مقایسه ایرلاین‌ها که بلیط سیستمی هواپیما را با قیمت‌های متفاوت ارائه می‌دهند، در اسنپ‌تریپ با چند کلیک امکان‌پذیر است. خدمات پشتیبانی به صورت 24 ساعته در دسترس بوده و تمام اطلاعات مربوط به پرواز و کنسلی را در سایت می‌توانید ببینید و مطالعه کنید.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi