https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

ثبت نام لاتاری گرین کارت صحیح و سریع

تاریخ ثبت : 17 بهمن 1400 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  ثبت نام لاتاری گرین کارت صحیح و سریع
ثبت نام لاتاری گرین کارت صحیح و سریع ثبت نام لاتاری گرین کارت صحیح و سریع

تا به حال عبارت لاتاری گرین کارت به گوشتان خورده؟ ممکن است در هر محفل و در هر زمانی در مورد لاتاری گرین کارت آمریکا شنیده باشید. آیا تمایل دارید صفر تا صد ثبت نام لاتاری گرین کارت امریکا را بدانید؟ بنابراین در این مقاله با ما همراه باشید. زیرا قصد داریم هر آنچه که شما برای ثبت نام لاتاری باید بدانید را به عنوان راهنمای جامع و کامل ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا در این مقاله ذکر کنیم.

ثبت نام لاتاری

ثبت نام لاتاری گرین کارت چه زمانیست؟ چگونه می توانم در ثبت نام لاتاری شرکت کنم؟ ثبت نام لاتاری چه مدارکی میخواد؟ بعد از ثبت نام لاتاری چه می شود؟ و ... . اینها سوالاتیست که ممکن است در ذهنتان شکل گرفته باشد. در ادامه به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد. بنابراین اگر شما هم از آن قبیل از افرادی هستید که در فکر مهاجرت به آمریکا و برنده شدن در لاتاری گرین کارت هستید، در این مقاله با ما همراه باشید.

ثبت نام لاتاری

ثبت نام لاتاری گرین کارت امریکا هر ساله توسط اداره مهاجرت و خدمات شهروندی آمریکا یا همان USCIS برگزار می شود و از این طریق به 55 هزار نفر از سراسر دنیا اقامت دائم امریکا و گرین کارت این کشور تعلق میگیرد. در واقع، اگر قصد دارید به امریکا مهاجرت کنید با ثبت نام لاتاری می توانید بدون دردسر و در سریعترین زمان ممکن، به این مهم دست یابید.

جالب است بدانید افراد تنها با ثبت نام لاتاری و برنده شدن در آن می توانند به امریکا مهاجرت کنند و آزادانه و به صورت قانونی در آنجا کار و تحصیل نمایند. همچنین می توانند به بسیاری از کشورهای دنیا بدون نیاز به ویزا سفر کنند و برای بستگان درجه یک خود نیز درخواست ویزا دهند.

زمان ثبت نام لاتاری

زمان ثبت نام لاتاری گرین کارت ایالات متحده هر ساله در بازه زمانی حدودا یک ماهه بین ماه های اکتبر و نوامبر میلادی (مهر و آبان شمسی) است. اما خیلی از علاقه مندان شرکت در قرعه کشی مهاجرتی آمریکا یا همان لاتاری، در آن بازه زمانی به علت های مختلف از ثبت نام جا می مانند و فراموش می کنند که در لاتاری شرکت کنند.

بنابراین این امکان برای علاقه مندان فراهم شده است که در پیش ثبت نام لاتاری شرکت کنند و نام خود را در لیست رزرو ثبت نام لاتاری قرار دهند که بلافاصله بعد از باز شدن سامانه، در لاتاری شرکت داده شوند و از این طریق شانس خود برای گرفتن گرین کارت ایالات متحده امتحان کنند.

شرایط و مدارک ثبت نام لاتاری

شرایط ثبت نام لاتاری بسیار ساده است؛ افراد تنها با متولد شدن در کشور مجاز به ثبت نام، داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم یا دو سال سابقه کار، داشتن پاسپورت معتبر و استفاده از عکس لاتاری مناسب واجد شرایط ثبت نام لاتاری خواهند بود. در ادامه این شروط را به تفصیل توضیح می دهیم:

به دنیا آمدن در کشور مجاز به ثبت نام لاتاری

هر ساله لیست کشورهایی که اتباع آن مجاز به ثبت نام لاتاری نیستند، از سوی اداره مهاجرت و خدمات شهروندی ایالات متحده امریکا اعلام می شود. معیار اینکه چه کشورهایی می توانند در ثبت نام لاتاری شرکت کنند و چه کشورهایی این امکان را ندارند به تعداد مهاجران آن کشور به آمریکا از روش های غیر لاتاری بستگی دارد.

ثبت نام لاتاری گرین کارت

به عنوان مثال، چون ایرانیان کمی هر ساله از طریق ویزاهای کاری، خانوادگی، سرمایه گذاری و … به امریکا مهاجرت می کنند، نه تنها ایران همواره جز کشورهای مجاز به ثبت نام است بلکه سهمیه بیشتری نیز نسبت به سایر کشورها دارد.

لازم به ذکر است اگر در کشور غیر مجاز برای ثبت نام لاتاری (نظیر هندوستان، انگلستان، کانادا، پاکستان، چین و ...) متولد شده اید اما همسر یا یکی از والدین شما در کشور مجاز به ثبت نام به دنیا آمده اند، شما باز هم امکان ثبت نام لاتاری دارید.

مدرک تحصیلی و سابقه کار برای ثبت نام لاتاری

افرادی که قصد دارند در ثبت نام لاتاری گرین کارت شرکت کنند، حتما باید یا مدرک تحصیلی حداقل دیپلم یا دو سال سابقه کار قابل اثبات طی پنج سال گذشته داشته باشند. به عبارت ساده تر اگر دیپلم ندارید حتما باید سابقه کار داشته باشید و بالعکس اگر سابقه کار ندارید، مدرک تحصیلی شما باید حتما حداقل دیپلم باشد.

 مدنظر داشته باشید بدون داشتن این شرایط هم افراد می توانند فرم ثبت نام لاتاری را تکمیل کنند و حتی برنده شوند اما در روز مصاحبه، با مشکل مواجه می شوند و درخواست ویزایشان رد می شود.

پاسپورت معتبر جهت ثبت نام لاتاری

شما برای ثبت نام لاتاری، نیاز به پاسپورتی دارید که در زمان ثبت نام، حداقل یک روز اعتبار داشته باشد.

ذکر این نکته ضروریست که اگر اعتبار پاسپورتتان بعد از ثبت نام لاتاری به اتمام برسد و شما برنده شده باشید، می بایست نسبت به تمدید پاسپورتتان اقدام بفرمایید.

عکس مخصوص ثبت نام لاتاری

عکسی هم که برای ثبت نام لاتاری استفاده می کنید باید شرایط به خصوصی داشته باشد که مهمترین آن استفاده از عکسی است که حداکثر طی 6 ماه گذشته گرفته شده باشد و از لحاظ حجم و سایز استاندارد باشد.

هزینه ثبت نام لاتاری

ممکن است شنیده باشید که می گویند ثبت نام لاتاری رایگان است. اما مدنظر داشته باشید در صورتی که بخواهید ثبت نام شما صحیح و بدون اشکال انجام شود بهتر است از موسسات مهاجرتی فعال در زمینه مهاجرت به آمریکا کمک بگیرید، مسلما در این صورت موسسات مهاجرتی هزینه کارگزاری خود را از شما دریافت می کنند و این هزینه در ازای خدمات از شما دریافت می شود.

لازم به ذکر است پرداخت این هزینه اندک از ضررها و اشتباهات احتمالی که در آینده ممکن است گریبانتان را بگیرد، جلوگیری میکند. البته باید در انتخاب موسسه مهاجرتی دقت لازم را داشته باشید تا به دام افراد بی تجربه و سودجو نیفتید. مهمترین ویژگی موسسات مهاجرتی معتبر و با تجربه گرفتن عکس لاتاری و بررسی فرم وشرایط شما توسط کارشناسان خبره مهاجرتیست.

اهمیت صحت ثبت نام لاتاری

نکته ای که باید برای شرکت در لاتاری در نظر داشته باشید این است که علی رغم اینکه لاتاری راحت ترین راه مهاجرت به امریکاست اما بروز کوچکترین اشتباه هر چند سهوی ممکن است پروسه مهاجرت شما را به تاخیر بیاندازد و در اکثر مواقع لغو کند.

 همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که شما نمی توانید از صحت اقداماتی که از زمان ثبت نام تا لحظه مصاحبه انجام می دهید، مطلع شوید و متاسفانه هر ساله شاهد هستیم که افراد به گمان اینکه زبان بلدند خود اقدام به ثبت نام و انجام امورشان می کنند و یا از افراد و موسسات بی تجربه و ناآگاه کمک میگیرند و شانس خود را برای گرفتن ویزا از دست می دهند.

پس این را بدانید برای گرفتن ویزای هر کشوری از جمله آمریکا، آشنایی و اطلاع از قوانین مهاجرتی آن کشور ضروریست. اگر غیر از این بود که همه انگلیسی زبانان به تنهایی و به راحتی می توانستند ویزای آمریکا را بگیرند؛ در حالیکه سالانه هزاران پرونده مهاجرتی و غیرمهاجرتی افرادی که زبان مادریشان انگلیسی است به علت عدم آگاهی از قوانین مهاجرتی ایالات متحده آمریکا در سفارت های مختلف ریجکت و رد می شود.

مراحل بعدی ثبت نام لاتاری

بعد ا انجام صحیح مراحل مربوط به ثبت نام، می بایست رسید نهایی ثبت نام لاتاری که حاوی مشخصات نفر اصلی و کد رهگیری 16 کاراکتری است را حفظ کرده و منتظر اعلام نتایج لاتاری باشید.

نتایج لاتاری هر سال در ماه می میلادی یعنی اردیبهشت اعلام می شود. البته لازم به ذکر است تنها نتایج لاتاری 2021 به علت شیوع ویروس کرونا با یک ماه تاخیر و در ماه جون (خرداد) اعلام شد. اما بعد از برنده شدن در لاتاری چه کارهایی باید انجام داد و چطور می توان به راحتی ویزای آمریکا را گرفت؟

ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

بعد از برنده شدن در لاتاری، با پر کردن فرم DS-260 (فرم مخصوص متقاضی ویزای مهاجرتی آمریکا) پروسه صدور ویزای شما آغاز می شود. پس از آن،  باید یک سری از  واکسن های مورد تایید امریکا که برای مهاجرت به این کشور ضروری هستند را تزریق کنید و برگه واکسیناسیون بین المللی بگیرید. در گام بعدی  مدارک هویتی، تحصیلی، شغلی و مالی خود را آماده و ترجمه کنید و منتظر زمان مصاحبه باشید. قبل از مصاحبه، مدیکال پزشکیتان را انجام دهید و روز مصاحبه در سفارت حضور یابید. افسری که با شما مصاحبه می کند مسئول تایید شما برای گرفتن ویزای آمریکاست بنابراین شما می بایست نظر ایشان را جلب کنید که اگر امور قبلی را بدون نقص انجام داده باشید و با استفاده از تجربه افراد آگاه و متخصص در این زمینه، با آمادگی و اعتماد به نفس روز مصاحبه حاضر شوید، می توانید به راحتی ویزا بگیرید.

منبع: کارت سبز https://cartesabz.net/


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi