https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

گردشگری تاریخی چیست و چگونه سفری موفق را تجربه کنیم؟

تاریخ ثبت : 19 بهمن 1400 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  گردشگری تاریخی چیست و چگونه سفری موفق را تجربه کنیم؟
گردشگری تاریخی چیست و چگونه سفری موفق را تجربه کنیم؟ گردشگری تاریخی چیست و چگونه سفری موفق را تجربه کنیم؟

گردشگری تاریخی (Historical Tourism) سفری برای درک فرهنگ ها و مکان های گذشته است. میراثی که اجداد من و شما برای آیندگان به جای گذاشته‌اند.

شاید بتوان گفت یکی از بهترین راه‌ها برای درک تاریخ، سفر به مکان‌های باستانی و تاریخی باشد.

تجربه سفر به مکان ها و فعالیت ها و به طور واقعی داستان‌ها و مردم گذشته را گردشگری تاریخی می‌گویند.

بسیاری از از مکانهای گردشگری تورهای گردشگری تاریخی را به صورت خاص ارائه می دهد که شما می توانید با  پرداخت هزینه آن این تورها ملحق شوید اما در کنار آن شما می توانید بطور شخصی خود را ایجاد کنید کافیست قبل از سفر کمی تحقیق در مورد آن شهر یا مکان داشته باشید.

چند نکته برای ایجاد تور گردشگری خود ساخته

اول از همه قبل از سفر مکان دقیق آن میراث تاریخی را بیابید.

گردشگری تاریخی همه چیز در مورد یافتن مکان های مناسب است کافی است در اینترنت  مکان های تاریخی آن شهر را جستجو کنید یا با افرادی که در این شهر قرار دارند صحبتی کنید و مکان‌های تاریخی آن شهر را از خودشان جویا شوید.

با کمی مطالعه قبل از رفتن به آن مکان تاریخی می‌توانید بیشتر با تاریخ آن ارتباط برقرار کنید.

فرهنگ همیشه بخش اصلی سفر بوده است. اما در قرن ۲۱ برخی افراد ادعا کردند که فرهنگ دیگر هدف گردشگری نیست اما گردشگری امروزه به عنوان یک فرهنگ شناخته می شود جاذبه های فرهنگی نقش مهمی در گردشگری در تمام سطوح دنیا ایفا می کنند.

گردشگری تاریخی به دلایل مختلف حائز اهمیت است تاثیر مثبت اقتصادی و اجتماعی بسیار خوبی دارد علاوه بر آن به حفظ میراث فرهنگی هم کمک می کند.

اغلب گردشگران علاقه شدیدی به تاریخ و مکان‌های تاریخی قدیمی دارند و آن را با سایر لذت‌های گردشگری مانند خرید بازدید از پارک های تفریحی جایگزین نمی‌کند.

گردشگری تاریخی و اهمیت آن

گردشگری تاریخی همانند گردشگری فرهنگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا نشان دادن تاریخ یک کشور بزرگی و عظمت آن کشور را نشان می دهد و علاوه بر آن زیبایی به هنر گذشتگان ما را یادآور می شود.

مهم‌ترین مزایایی که گردشگری تاریخی برای ما به ارمغان می‌آورد:

کدام مناطق تاریخی بیشتر مورد بازدید قرار می‌گیرد؟

مناطق تاریخی بسیاری زیادی در هر کشور یا شهر وجود دارد که هر ساله تعداد زیادی از کاربران به آنجا مراجعه می‌کنند اما در لیست زیر پربازدید‌ترین مکان‌های تاریخی که هر گردشگر به آنجا سفر می‌کند را به شما نشان خواهیم داد.

گردشگری تاریخی

معروف‌ترین کشورها برای گردشگری تاریخی

مطمئناً هر چه کشوری قدمتش بیشتر باشد می تواند یکی از گزینه های گردشگری به حساب آید. 

کشورهایی که دارای جاذبه های تاریخی قابل توجهی هستند در صدر لیست پربازدیدترین ها قرار می گیرد در ادامه به  معرفی ۴ تا از بهترین کشورهای گردشگری تاریخی خواهیم پرداخت.

۱- ایران

ایران به دلیل قدمت به فرهنگ غنی که دارد یکی از بهترین کشورها برای گردشگری تاریخی به حساب می آید جاذبه های تاریخی ایران به بیش از ۵ هزار سال قبل برمیگردد وجود اماکن تاریخی و جاذبه های شگفت انگیز فرهنگی، بسیاری از گردشگران و توریست ها را به این کشور سوق داده است.

۲- مصر

 مصر باستان تمدن بسیار بزرگ و تاریخی دارد آثار باستانی این کشور به عصر حجر باز می گردد.  معابد، هرم‌های بزرگ و کوچک در این کشور به تنهایی از بسیاری از کشورهای دیگر جذاب‌تر و تاریخی‌تر خواهند بود و این جاذبه‌ها بسیاری از گردشگران را به این کشور سوق داده است.

۳- ایتالیا

ایتالیا هم یکی از کشورهایی است است که از زمانهای بسیار دور مکان های تاریخی بسیار خوبی را در خود جای داده است این کشور با توجه به اهمیتی که تاریخ خود می دهد از دیرباز آسیب رسیدن به این مکان ها جلوگیری کرده است.

 ایتالیا به دلیل حضور امپراتوری های بزرگ و مهم مانند امپراطوری روم در تاریخ خود اماکن تاریخی زیادی دارد و گردشگران زیادی هر ساله برای دیدن این مکان‌ها به این کشور سفر می‌کنند.

۴- ترکیه

امپراتوری عثمانی یکی از امپراتوری های بزرگ در زمان های گذشته به حساب می آمده است و کشور ترکیه اصلی‌ترین شهر این امپراتوری است.

این کشور بنای تاریخی بسیار زیاد و چشمگیر دارد و در کنار آن با توجه به ارتقاء چشمگیر بخش گردشگری هر ساله میزبان تعداد زیادی گردشگر هم هست.

چگونه تجربه سفر موفق در این شهرها داشته باشیم؟

تجربه سفر

برای داشتن یک تجربه سفر موفق در سفر می بایست کارهایی را قبل از سفر و در حین سفر انجام دهیم در این مطلب برخی از مهمترین آنها اشاره ای خواهیم داشت.

1- برنامه ریزی داشته باشید

شاید اولین و مهمترین کار برای کسب تجربه موفق در سفر برنامه ریزی باشد حیف است که زمان تعطیلات خود را به راحتی هدر دهید بهتر است  قبل از از شروع سفر خود  مطالعه در مورد آن شهر و مکان های گردشگری آن داشته باشید و قبل از سفر برنامه خود را برای مشاهده آن و کان ها تعیین کنید.

2- زود از خواب بلند شوید.

همه‌ی ما خواب را به سفر ترجیح می‌دهیم حتی اگر در خود آن شهر باشیم . پیشنهاد می‌کنم در طول سفر خود سحرخیز باشید تا متوجه شوید تجربه سفر شما بسیار شیرین‌تر خواهد شد.

با اینکار ساعت‌های زیادی را برای گردش در سطح شهر و مکان‌های تاریخی صرف خواهید کرد.

3- با فرهنگ محلی آن شهر آشنا شوید

برای کیک تجربه موفق در سفر داشته باشید پیشنهاد می کنم با فرهنگ های محلی آشنا شوید فرهنگ یک مکان را با یادگیری واقعی تاریخ و سنت های آن لذت بردن از زیبایی ها زندگی روزمره کاوش کنید.

4- غذاهای محلی را حتما امتحان کنید

سعی کنید هر روز طعم جدیدی از غذاهای محلی را بچشید حتی اگر در نهایت از آن غذا متنفر شود حتماً به خاطر داشته باشید که امتحان کردن غذاهای محلی یکی از بهترین راه ها برای چشیدن طعم فرهنگ آن محل خواهد بود.

 همچنین اگر از آشپزی لذت می برید می توانید برخی از دستور غذاهای محلی را از طریق کلاسهای آشپزی اختصاصی به عنوان یک سوغات به خانه خود ببرید

نتیجه گیری

در پایان اگر به دنبال یک تجربه سفر موفق در مکان‌های تاریخی می‌گردید پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر بررسی در مورد تاریخچه‌ی آن محل یا کشور داشته باشید زیرا گردشگری تاریخی همانطور که از اسمش پیداست به تاریخ و گذشته کشورها باز می‌گردد.

برای اطلاع بیشتر از مکان‌های تاریخی و تجربه‌ی سفری موفق پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت بومی شو به آدرس https://bomisho.ir/ سری بزنید.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi