https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

اسکان در یزد

تاریخ ثبت : 24 اسفند 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  سفر به یزد  »  اسکان در یزد
اسکان در یزد اسکان در یزد

یزد اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان

یزد شهر تاریخ و تمدن شهری که با جهانی‌شدن، روزبه‌روز به علاقه‌مندان و گردشگرانش اضافه شده و همگان را به بازدید خود مشتاق نموده است.

بافت تاریخی یزد شهره جهانیان است و ازآنجایی‌که خشت‌خشت آن بکر و دست‌نخورده مانده و گاهی هم اگر خدشه‌ای به آن واردشده ترمیم یافته است، دوستداران تاریخ و سنت را به‌سوی خود کشیده تا ببینند و بدانند که گذشتگان یزد چگونه در دل کویر نابغه شده و قنات را اختراع، خشت را کشف و سپس شهری پرآوازه بنا نموده‌اند.

شهری که تک‌تک خانه‌های خشتی آن، سخنگوی گوشه‌ای از تاریخ است و مردمان اصیلش به‌جای آنکه آن‌ها را تخریب و جایش آسمان‌خراش بسازند، کمر همت به مرمّت آن بسته و زیباتر از قبل استوارش ساخته‌اند تا پذیرای مردمان دیار غریب باشند و آرامش خود را به آن‌ها نیز هدیه دهند.

استان یزد با دارا بودن نزدیک به 200 هتل و اقامتگاه به یکی از مهمان‌پذیرترین استان‌های ایران مبدل شده است که شامل چندین نوع از قبیل هتل مدرن، هتل سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، خانه دربستی، خانه مسافر، مهمان‌پذیر و... می‌باشد.

اساس رده بندی هتل ها

در ابتدای امر هتلداری، هتل‌ها بر اساس چگونگی پاسخ به توقعات و نیازهای مشتری رده‌بندی می‌شدند که شاید این رده‌بندی، جهت مشخص کردن جایگاه هتل‌ها و به‌نوعی تبلیغ برای آن‌ها بوده است اما امروزه، درجه‌بندی هتل‌ها بر اساس ستاره‌های آن، تنوع و تعریف چگونگی خدمات آن می‌باشد.

تعداد ستاره هتل‌ها، نماینده تکنولوژی و سرویس‌های پیشرفته آن است و هرچه ستاره بالاتر و بیشتر باشد این خدمات مطلوب‌تر و پیشرفته‌تر خواهد بود. سیستم ستاره دهی به هتل‌ها در هر کشور و منطقه‌ای متفاوت و منحصربه‌فرد می‌باشد؛ ولی به‌طورکلی در ارزیابی هتل‌ها سه اصل اساسی بیانگر امتیازبندی آن‌هاست که عبارت‌اند از؛ امور تأسیساتی و مکانی هتل، امور مربوط به سطح سرویس و تجهیزات (کمیت و کیفیت خدمات رفاهی موجود در هتل)، امور مربوط به منابع انسانی و آموزش.

اقامت در هتل های مدرن و سنتی شهر یزد

هتل مدرن و هتل سنتی یزد به آن دسته از هتل‌هایی گفته می‌شود که دارای تجهیزات لوکس و فضایی بسیار زیبا می‌باشند و بر اساس کیفیت و امکانات خاص خود، موفق به کسب یکی از 4 ستاره زرین بین‌المللی شده‌اند.

هتل های 4 ستاره یزد

هتل‌ 4 ستاره، هتلی لوکس و مجلل می‌باشد که نه‌تنها کلیه خدمات عالی و لازم را جهت تأمین‌ راحتی و آسودگی به مهمانان لاکچری خود توسط پرسنل مجرب و آگاه ارائه می‌دهد؛ بلکه ‌دارای امکانات ایده‌آل و محل قرارگیری بسیار خوب هم می‌باشد.

استان یزد نیز با دارا بودن 9 هتل 4 ستاره مدرن و سنتی خود، سعی در میزبانی شایسته از مهمانان لوکس پسندی را دارد که هرساله به این استان کویری زیبا سفر می‌کنند. برخی از این 5 هتل مدرن و 4 هتل سنتی 4 ستاره یزد شامل هتل صفائیه یزد، هتل ارگ جدید یزد ، هتل داد یزد، هتل آنتیک ملک التجار یزد و هتل باغ مشیرالممالک می‌شوند که اغلب الزامات یک هتل 4 ستاره را دارند از قبیل؛

طراحی ساختمان به‌صورت خاص و جالب، فضای مناسب و دکوراسیون جذاب برای پذیرش، رزرواسیون بسیار سریع و کارآمد، کارکنان متعهد با یونیفرم یکسان، تجهیزات عالی رستوران و غذاهای متنوع، وجود اتاق‌های بزرگ و مجهز، سرویس‌دهی عالی، امکانات تفریحی برای مهمانان از قبیل استخر، سونا، زمین‌های بازی و ارائه خدمات ویژه از قبیل اتاق ملاقات، اینترنت داخل اتاق، کافی‌شاپ، سالن‌های چندمنظوره و...

هتل های 3 ستاره یزد

هتل 3 ستاره، هتلی بزرگ و شیک با خدمات بسیار خوب می‌باشد که اکثراً در حاشیه بزرگراه‌ها و مراکز تجاری واقع‌ شده‌اند. این هتل‌ها دارای اتاق‌های بزرگ و لابی آراسته با خدمات نسبتاً عالی می‌باشند.

هتل راه و ما یزد، هتل الزهرا یزد، هتل والی یزد، هتل پارسیان آزادی یزد، هتل ترنج یزد، هتل حاج ملک یزد برخی از 9 هتل مدرن و 14 هتل سنتی برجسته و تاپ 3 ستاره یزد به شمار می‌روند.

رستوران بزرگ به همراه 3 وعده غذایی، پذیرش 24 ساعته تلفنی و ارائه خدمات به ۲ زبان زنده دنیا، اتاق‌های بزرگ و راحت، مبلمان باکیفیت، سرویس حمام زیبا و مجهز، سوییت اتاق لوکس، چندین رستوران و... ازجمله امکانات و خدمات رفاهی این هتل‌ها می‌باشد.

هتل های 2 ستاره یزد

هتل‌ 2 ستاره، معمولاً بخشی از هتل‌های زنجیره‌ای محسوب می‌شود که دارای امکاناتی خوب ولی محدود هستند. اتاق‌های این هتل‌ها ممکن است که رستوران و اتاق‌های متوسط یا حتی کوچک داشته باشند و خدمات نیز در داخل اتاق ارائه نشود.

استان یزد در این زمینه نیز 18 هتل مدرن و سنتی ۲ ستاره دارد که 6 عدد آن‌ها مدرن و 12 هتل دیگر سنتی می‌باشند و چندی از آن‌ها شامل هتل فرهنگ یزد، هتل فرهنگیان یزد، هتل کهن کاشانه یزد، هتل لیلی و مجنون یزد و هتل ادیب الممالک یزد می‌شود.

برخی از تجهیزات و خدمات رفاهی هتل‌های 2 ستاره نظیر بوفه صبحانه، لوازم نظافت شخصی داخل حمام و سرویس بهداشتی، دکوراسیون منظم و هماهنگ، خانه‌داری بسیار خوب، رستوران با قابلیت ارائه سرویس در هر وعده غذایی، تخت‌هایی با اندازه معمولی و بزرگ‌تر، امکانات تفریحی، پرسنل آموزش‌دیده و... می‌باشند.

هتل های 1 ستاره یزد

هتل 1 ستاره به هتل‌های معمولاً کوچکی گفته می‌شود که فضایی شخصی و متعلق به مالکی خاص می‌باشد و در آن‌ها تنها تسهیلات و خدمات اولیه ارائه می‌شود. این هتل‌ها، غالباً باید در نزدیکی مراکز تجاری، رستوران‌ها و پایانه‌های حمل‌ونقل عمومی ساخته شوند.

هتل بهار اردکان، هتل سنتی خالو میرزا عقدا، هتل باغ پهلوان پور مهریز و هتل علی بابا یزد جزو بهترین‌های آن می‌باشند.

هتل‌های 1 ستاره یزد دارای پذیرش و تلفن عمومی هستند، مجهز به حمام و سرویس بهداشتی با مواد بهداشتی کافی می‌باشند، اتاق‌ها روزانه نظافت می‌گردند و در آن‌ها تلویزیون رنگی و میز و صندلی نیز قرار دارد.

اقامتگاه بوم گردی چیست؟

اقامتگاه بوم‌گردی به مکان سنتی و آرامش بخشی گفته می‌شود که حس اصیل ایرانی و تجربه زندگی ایرانی با اقلیم‌های مختلف را به گردشگر انتقال می‌دهد و بر اصل مهمان‌نوازی و مهرورزی ایرانی پایه‌ریزی شده است.

هدف از تأسیس این‌گونه اقامتگاه‌ها؛ توسعه پایدار، احیاء ارزش‌های بومی و سنتی، حفظ محیط‌زیست و کمک به اقتصاد جامعه محلی می‌باشد.

مهمان‌نوازی به‌عنوان بِرندی در گردشگری ایران به‌حساب می‌آید که همواره تغییردهنده تصویر ذهنی گردشگران خارجی می‌باشد و سعی در نشان دادن جذابیت‌های کشور همیشه سربلندمان ایران را دارد. کشور و مردمانی که به فرهنگ اصیل خود پایبند و مفتخرند؛ هنوز با نوشیدن چای و دم‌نوش، نشستن دور یک سفره، اجرای آداب‌ورسوم میزبانی ایرانی، تعارف‌های پی‌درپی جهت اکرام مهمان و... خوشحال می‌شوند و با آن راحت‌تر هستند. آداب و اصولی که به‌نوعی گردشگران خارجی را نمک‌گیر مهمان‌نوازی ایرانی کرده است.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی یزد هم با فضای سنتی و دوستانه خود، مصداق بارز همین مهمان‌نوازی‌های ایرانی می‌باشند. نزدیک به دو دهه است که از تأسیس این اقامتگاه‌ها در ایران می‌گذرد و تاکنون با استقبال بی‌نظیر گردشگران داخلی و خارجی مواجهه گشته است.

شرایط و الزامات عمومی اقامتگاه بوم گردی

در کلیه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ضمن اهمیت اصول فنی و مهندسی با استفاده از مصالح بومی، باید موارد مهم دیگری نیز رعایت شوند که عبارت‌اند از؛ طراحی داخلی و خارجی سنتی و بومی، مدیریت پسماندها و پساب‌ها، مصرف بهینه آب و برق و سازگار با طبیعت، استفاده از پوشش محلی، ارائه خوراک و نوشیدنی‌های بومی در حین رعایت ذائقه گردشگران، حضور راهنمایان و بَلدهای محلی برای بازدید از طبیعت و فرهنگ پیرامون اقامتگاه، الزام کارمندان به اخذ گواهینامه معتبر کمک‌های اولیه و امداد از مراجع ذی‌صلاح و...

شب های ماندگار در اقامتگاه های بوم گردی یزد

استان کویری یزد، بیش از 50 اقامتگاه بوم‌گردی دارد که شامل خانه‌هایی خشتی و تاریخی می‌باشند و بیانگر سنت و فرهنگ مردمان یزد هستند. برخی از این زیبا اقامتگاه‌های بوم‌گردی یزد عبارت‌اند از؛ اقامتگاه بوم‌گردی جنگل یزد، اقامتگاه بوم‌گردی نارنجستان یزد، اقامتگاه بوم‌گردی نارتی تی تفت، اقامتگاه بوم‌گردی شَعرباف یزد، اقامتگاه بوم‌گردی عمه رباب میبد، کاروانسرای زین الدین یزد و...

چایخانه سنتی، صندوقچه‌های قدیمی، جاجیم و گلیم، غذاهای محلی، شب‌نشینی دور آتش، دوشیدن شیر گاو، پختن نان، اتاق‌های کاملاً سنتی و... ازجمله تجهیزات و امکانات خاص اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌باشند.

اسکان در مهمانپذیرهای یزد

مهمان‌پذیرهای یزد مکان‌هایی شبیه هتل‌های کوچک، ارزان و تمیز هستند که یکی از انتخاب‌های مسافران کوله به دوش و دائم در سفرهای کوتاه‌مدت و خصوصاً کاری می‌باشد، مخصوصاً زمانی که هزینه اقامت یکی از معیارهای اصلی است.

رقابت در بین این مهمان‌پذیرها طی 5 تا 10 سال گذشته رو به رشد بوده به‌طوری‌که کیفیت آن‌ها روزبه‌روز در حال بهبود می‌باشد و تمام نکات امنیتی در این فضا رعایت می‌شود.

استان یزد با وجود 22 مهمان‌پذیر همه‌روزه میزبان این مهمانان همیشه در سفر است که چندی از بهترین‌های آن شامل مهمانسرای جهانگردی اردکان، مجموعه اقامتی سرای کاوه یزد، مهمان‌پذیر امیرچخماق یزد، مهمان‌پذیر ناصر میبد و... می‌باشد.

در اکثر مهمان‌پذیر، کمدی مخصوص تک‌تک مهمانان و یک آشپزخانه مشترک تمیز وجود دارد. اتاق‌های مهمان‌پذیرها شبیه خوابگاه هستند و تختخواب‌های سفری به تعداد مختلف از 4 تا 40 نفره در آن موجود می‌باشد. همچنین در داخل بعضی از اتاق‌ها، سرویس بهداشتی، حمام و تلویزیون نیز قرار دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اماکن اقامتی یزد به صفحه هتل‌های یزد مراجعه کنید.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi