https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

خواهرخواندگی یزد با شهرهای کربلا و پوتی

تاریخ ثبت : 01 اردیبهشت 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  خواهرخواندگی یزد با شهرهای کربلا و پوتی
خواهرخواندگی یزد با شهرهای کربلا و پوتی خواهرخواندگی یزد با شهرهای کربلا و پوتی

الهه جورابی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر یزد، با اشاره به اهمیت و جایگاه مبحث خواهرخواندگی، از در دست اقدام بودن خواهرخواندگی یزد با شهرهای کربلا در عراق و همچنین پوتی در کشور چین در آینده ای نزدیک خبر داد.
موضوع خواهرخواندگی و یا به اصطلاح دیگر، خواهرشهری، نوعی قرارداد بین شهرها برای ایجاد همبستگی بیشتر فرهنگی و انسانی است. در این راستا می بایستی که معمولاً دو شهر برای خواهر‌خواندگی دارای تشابهاتی نظیر دو شهر علمی یا دانشگاهی، دو شهر تاریخی، دو بندر و یا دارای دو سمبل مشترک دیگر برای ایجاد این انگیزه باشند. شایان ذکر است که رواج گردشگری بین دو شهر مد نظر و نیز نامگذاری متقابل خیابان‌ ها به نام شهرهای مذکور، از نتایج اعلام خواهرخواندگی دو شهر می باشد. 
 
الهه جورابی اظهار کرد: در حال حاضر شهر یزد با پنج شهر جهان خواهرخوانده می باشد که این خواهرخواندگی‌ها شامل شهر‌های: اولگین در کشور کوبا، یاسپرین در کشور مجارستان، یئوسو در کره جنوبی، استان ارومچی در کشور چین و نزول در کشور عمان است.
 
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر یزد با اعلام این که پیوند خواهرخواندگی پوتی در کشور چین با یزد در دست اقدام است، در رابطه با روند پیگیری‌ خواهرخواندگی یزد و کربلا که چند سالی است مطرح شده بیان کرد: پیگیری این پیوند خواهرخواندگی در اولویت برنامه‌های شورای شهر قرار دارد که البته انعقاد آن به رایزنی و زمینه‌سازی در این رابطه نیازمند می باشد.

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi