https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

دومین حضور کمپ بین المللی ورنادوک در یزد

تاریخ ثبت : 10 اردیبهشت 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  دومین حضور کمپ بین المللی ورنادوک در یزد
دومین حضور کمپ بین المللی ورنادوک در یزد دومین حضور کمپ بین المللی ورنادوک در یزد

ساشا ریاحی مقدم، معاون میراث فرهنگی یزد اظهار نمود: کارگاه آموزشی، کنفرانس و کمپ بین المللی ورنادوک با حضور معماران برجسته سراسر جهان از 1 اردیبهشت 97 با همکاری معاونت میراث فرهنگی کشور ، اداره کل میراث فرهنگی یزد و همچنین پایگاه باغ جهانی دولت آباد ، در یزد در حال برگزاری است.
وی خاطر نشان کرد: این روش مستندنگاری که در عین سادگی، بسیار دقیق، کاربردی و کم‌هزینه می باشد، از سال 2005 برای مستند نگاری بناها در فنلاند به کار گرفته شده و در حال حاضر با حمایت کمیته‌ علمی بین‌المللی ایکوموس در حال گسترش است که در واقع این کمیته با همکاری کارگاه مستندنگاری بین‌المللی معماری بومی، سالیانه یکبار در کشورهای مختلف اقدام به برگزاری کارگاه و کنفرانس مربوطه می‌کند.
این مقام مسئول گفت: هدف از اشاعه‌ این شیوه‌ مستندنگاری، علاوه بر یادگیری مرحله به مرحله‌ کار مستندنگاری، ایجاد ارتباطات بین‌المللی برای فعالیت های بیشتر و آشنایی با تخصص شرکت‌کنندگان در این زمینه است که حاصل این کارگاه آموزشی، طراحی‌ در مقیاس های دقیق از بنایی تاریخی و نمایش آن ها در نمایشگاه های پایان دوره می باشد.
شایان ذکر است که مستندنگاری معماری بومی، تکنیک طراحی دستی می باشد که در آن با استفاده از وسایلی ساده نظیر مداد، جوهر و قلم، کلیه‌ جزئیات بناهای تاریخی ثبت می گردد.

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi