https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

افتتاح موزه تخصصی دیرینه شناسی کامبرین در یزد

تاریخ ثبت : 25 اردیبهشت 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  افتتاح موزه تخصصی دیرینه شناسی کامبرین در یزد
افتتاح موزه تخصصی دیرینه شناسی کامبرین در یزد افتتاح موزه تخصصی دیرینه شناسی کامبرین در یزد

موزه تخصصی دیرینه شناسی کامبرین 24 اردیبهشت ماه 97 در یزد افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی یزد، موزه دیرینه شناسی کامبرین با حضور جمعی از مسئولین استان در شهر میراث جهانی یزد افتتاح گردید.
موزه دیرینه شناسی کامبرین یکی از موزه های استان یزد است که از ارزش والایی برخوردار می باشد. در این موزه 400 نمونه فسیلی از انواع بی مهرگان نظیر خانواده خارپوستان، سرپایان، بازو پایان، آمونیت‎ها، دو کفه‎ای ها، تریلوبیت، شکم پایان و آمونیت های هترومورف و ناتیلوئید ها به نمایش در آمده و چند کارگاه آموزشی نیز وجود دارد که درس گفتارهای چگونگی رسوب برداری آثار و تاریخچه ای را برای علاقه مندان ارائه می دهد.
ساشا ریاحی مقدم، معاون میراث فرهنگی استان درباره موزه دیرینه شناسی کامبرین اظهار داشت: این موزه تنها موزه دیرینه شناسی کشور می باشد که تمام نمونه ها به صورت علمی رسوب برداری و تبدیل به نمونه‎های آموزشی و موزه ای شده اند، به طوری که در سطح کشور منحصر به فرد و در سطح دنیا قابل تأمل هستند. این موزه توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی یزد راه اندازی شده است.

گفتنی است که این موزه در میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین، کوچه دروازه قصاب ها، جنب آب انبار شش بادگیری قرار گرفته و بازدید از آن برای عموم آزاد است.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi