https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

دکتر جلال مجیبیان پزشک شهیر یزدی

تاریخ ثبت : 14 تیر 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  سفر به یزد  »  دکتر جلال مجیبیان پزشک شهیر یزدی
دکتر جلال مجیبیان پزشک شهیر یزدی دکتر جلال مجیبیان پزشک شهیر یزدی

دکتر جلال مجیبیان پزشک شهیر یزدی

جلال مجیبیان در سال ۱۳۰۴ شمسی در محله تل شهر یزد متولد شد و پدرش استاد کاظم مجیبیان بنّا بود. جلال در مکتب بی‌بی سکینه ملّا، قرآن آموخت و به دبستان بَدر رفت. سپس دوره متوسطه را در دبیرستان مارکار و کیخسروی گذراند و به سفارش پدر، دانشجوی رشته پزشکی شد. درست در زمانی که به علت نبود پزشکان متخصص و امکانات کافی، خیلی از مادران و نوزادان هنگام وضع حمل و زایمان فوت می‌کردند.

دکتر جلال مجیبیان پزشک شهیر یزدی

دکتر مجیبیان، در سال ۱۳۳۴ شمسی با گرفتن مدرک پزشکی در رشته زنان و زایمان از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. دکتر جلال مجیبیان بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی IVF و سونوگرافی در آمریکا و آلمان، به یزد برگشت و با تلاش فراوان، اولین بیمارستان خصوصی استان یزد را با نام خود احداث نمود. دکتر مجیبیان از همان ابتدا یار و یاور نیازمندان بود و با انجام خدمت صادقانه به قشرهای مختلف مردم، یکی از پزشکان خوش‌نام و شایسته دیار دارالعلم یزد شد.

دکتر جلال مجیبیان پزشک شهیر یزدی

نگاهی به زندگی و خدمات مرحوم دکتر مجیبیان

دکتر مجیبیان در سال 1333 با «اشرف راجی» دختری از خانواده معروف یزدی ازدواج کرد و حاصل آن 3 فرزند به نام‌های «مهدیه» متخصص زنان و زایمان، «حمیدرضا» متخصص رادیولوژی و « نعیمه» می‌باشد که متأسفانه نعیمه به همراه همسرش دکتر راد در عنفوان جوانی و سال 1355 در اثر حادثه تصادف فوت می‌کنند.

دکتر جلال مجیبیان درباره انتخاب رشته پزشکی و تخصص زنان و زایمان این‌گونه می‌گوید: «ازآنجاکه مادرم برای به دنیا آوردن من بسیار سختی کشید و ممکن بود جان خود را از دست بدهد، این موضوع برای من انگیزه‌ای شد تا رشته زنان و زایمان را انتخاب کنم؛ همیشه دوست داشتم به مادرانی که در خطر از دست دادن جانشان بودند، کمک کنم. این خود باعث شد از روی علاقه این رشته را انتخاب کنم و آن را ادامه دهم.»

دکتر جلال مجیبیان پس از بازگشت به یزد، کار خود را در بیمارستان شیر و خورشید (بیمارستان بهمن) یزد آغاز کرد. درحالی‌که در این مرکز، هیچ‌گونه امکاناتی حتی سرم، نخ بخیه و... وجود نداشت. در آن زمان، شیر خشک نوزادان را نیز به‌صورت بشکه‌های ۲۰۰ کیلویی از خارج از کشور خریداری می‌کردند.

زمانی که سیل بزرگی در روستاهای شهرستان تفت آمده بود دکتر مجیبیان به همراه مدیرعامل وقت هلال‌احمر (آقای ولی رشتی) عازم آن مناطق شد و به کمک‌رسانی به مردم پرداخت.

دکتر جلال مجیبیان، اولین مطب خود را که خانه کوچک مرحوم ناجی _یکی از دوستان پدرش_ در کوچه سهل بن علی خیابان امام یزد بود، افتتاح کرد. ناجی، این منزل را رایگان به او داد و دکتر در موقع تأسیس بیمارستان مجیبیان، صبح‌ها در بیمارستان بود و عصرها به مطب می‌رفت.

دکتر جلال مجیبیان پزشک شهیر یزدی

راه اندازی بیمارستان دکتر مجیبیان

دکتر مجیبیان در سال ۱۳۴۲ هـ.ش با تلاش فراوان و کمک پدر، بیمارستان دکتر مجیبیان یزد

را با ظرفیت 20 تخت در خیابان کاشانی ساخت و به بهره‌برداری رساند. این بیمارستان خصوصی به‌صورت تخصصی در زمینه زنان و زایمان بوده و تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار گواهی ولادت در بیمارستان مجیبیان یزد صادر شده است. ساختمان جدید دیگری با ظرفیت 114 تخت نیز در سال 1357 شمسی به این بیمارستان اضافه گردیده است.

همواره در این بیمارستان سعی شده تا از بهترین و مجهزترین امکانات روز برای درمان بیماران استفاده شود تا حدّی که خیلی از اولین‌های علم پزشکی ایران همچون اولین تعویض خون نوزاد، مونیتورینگ جنین از امریکا، سونوگرافی تخصصی زنان، زایمان بدون درد با تزریق نخاعی، هیستروسکوپی، لاپاروسکوپی، کلپوسکوپی، داپلر رنگی و... به دست او و در بیمارستان او رقم خورده است.

بیمارستان دکتر مجیبیان در بخش‌های جراحی زنان و زایمان، جراحی مغز و اعصاب، جراحی عمومی، اطفال، چشم، پوست، ارتوپدی، داخلی قلب و عروق، داخلی، ارولوژی و... به فعالیت مشغول می‌باشد و مرکز درمان نازایی و ناباروری نیز دارد. بخش زنان و زایمان این بیمارستان، یکی از پیشرفته‌ترین بخش‌های موجود در بین بیمارستان‌های خصوصی کشور می‌شود.

دکتر «جلال مجیبیان» از پزشكان برجسته و تأثیرگذار یزدی در بامداد چهارشنبه یازدهم مرداد 1396 دعوت حق را لبیك گفت و در خاک آرمید.

دکتر مجیبیان


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi