https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

اولین پارک دوست‌دار کویر در یزد

تاریخ ثبت : 24 تیر 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  اولین پارک دوست‌دار کویر در یزد
اولین پارک دوست‌دار کویر در یزد اولین پارک دوست‌دار کویر در یزد

عملیات اجرایی اولین پارک دوست دار کویر کشور تا چند ماه دیگر در شهر جهانی یزد توسط شهرداری این شهر آغاز خواهد شد که این طرح، الگویی شایسته در بخش مدیریت مصرف آب در یزد و کشور می باشد. 
با توجه به مصرف زیاد آب در پارک ها، این طرح علاوه بر تأثیرگذاری در حوزه صنعت و کشاورزی، در بحث فعالیت های رفاهی و فضاهای تفریحی همچون پارک ها نیز حائز اهمیت است. بنابراین گسترش فضاهای سبز و تفریحی در یزد به طرح‌هایی متناسب با وضعیت خشکی شهر و کم‌آبخواه نیاز دارد که نه تنها خطری برای منابع آبی یزد نداشته باشد بلکه زمینه‌ای برای رونق این خطه کویری در بحث فضاهای تفریحی و رفاهی ایجاد کند.
در همین راستا مهدی جمالی‌نژاد، شهردار یزد گفت: در بحث فضای سبز، رویکرد شهرداری یزد استفاده از پساب فاضلاب و آب های خاکستری برای آبیاری می باشد. وی همچنین عنوان کرد: مجموعه شهرداری یزد مشغول بررسی طرحی متناسب با ویژگی های خشک و کویری یزد می باشد که با توجه به آن، پارک دوست دار کویر ایجاد خواهد شد.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه پارک دوست دار کویر با وسعت بالایش یک طرح ویژه در کشور محسوب می شود، تصریح کرد: مراحل طراحی این پارک حدود یک ماه دیگر خاتمه می یابد و حداکثر تا 2 ماه آینده، این طرح ویژه در خیابان نصر یزد ، کلنگ زنی خواهد شد.
لازم به ذکر است که هرچند طرح پارک دوست دار کویر به طور کامل در بلندمدت اجرایی خواهد شد، ولی می تواند الگویی مناسب در زمینه اجرای طرح‌های کم آب خواه برای سایر نهادهای استان یزد باشد.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi