https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

شکم گردی در رستوران های یزد

تاریخ ثبت : 06 شهریور 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  سفر به یزد  »  شکم گردی در رستوران های یزد
شکم گردی در رستوران های یزد شکم گردی در رستوران های یزد

در مطالب قبلی بهترین فست فودهای یزد که پیتزاهای خوشمزه‌ای سرو می‌کنند و یا همبرگرها و سوخاری‌های لذیذی دارند به شما عزیزان معرفی کردیم؛ اما نوبتی هم باشد نوبت غذاهای ایرانی است. در اینجا از بهترین رستوران‌های یزد که غذاهای ایرانی دل‌چسبی دارند، نام می‌بریم. امیدواریم اگر به یزد آمدید این رستوران‌ها خاطره خوبی از یزد برای شما و خانواده‌تان به یادگار بگذارند.

شکم گردی در رستوران های یزد

تالار یزد

اکثر یزدی‌ها معتقدند در لیست بهترین رستوران‌های یزد، تالار یزد شماره یک است و بس! تالار یزد که به نام مؤسس آن «قهوه‌چی» معروف است در سال 1364 توسط آقای حاج غلامعلی قهوه‌چی الحسینی تأسیس شده و یکی از باسابقه‌ترین رستوران‌های یزد است. آقای قهوه‌چی با صداقت و پشتکار خود در طی سالیان زیاد توانست لقب حاجی آشپز را در میان یزدی‌ها به دست آورد به همین دلیل تالار یزد با نام رستوران حاجی آشپز هم شناخته می‌شود. تالار یزد سالن‌های عروسی متعددی در کنار رستوران خود دارد و ممکن است هنگام سرو غذا صدای شادی و پای‌کوبی را هم بشنوید اما طعم غذاهای تالار قهوه‌چی آن‌قدر دل‌چسب است که نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن گذشت.

با خیال راحت هرکدام از غذاهای منو حاجی آشپز را انتخاب کنید و از سفارش خود لذت ببرید. کباب‌کوبیده، کباب‌برگ و خورشت فسنجان در کنار شیرین‌پلو و ته‌چین از خوشمزه‌ترین غذاهای حاجی آشپز هستند. اگر می‌خواهید قیمه یزدی را امتحان کنید تالار قهوه‌چی بهترین انتخاب است. تالار یزد در بلوار جمهوری، نرسیده به دروازه قرآن یزد از شما پذیرایی می‌کند فقط به علت ازدحام جمعیت سعی کنید تا ساعت 1 بعدازظهر خودتان را به آنجا برسانید.

شکم گردی در رستوران های یزد

رستوران مشیرالممالک یزد

اگر می‌خواهید غذای خود را در یک باغ سرسبز آن هم در دل کویر سرو کنید به رستوران مشیر اللمالک واقع در هتل باغ مشیرالمالک بروید. این هتل 3 رستوران به نام‌های رستوران نقاشی، رستوران باغ و رستوران یزد دارد که هرکدام از آن‌ها می‌توانند خاطره خوش را برای شما به یادگار بگذارند. هنگامی‌که به رستوران نقاشی وارد می‌شوید حس می‌کنید به یک مهمانی شاهانه دعوت شده‌اید؛ دیوارهایی پر از نقاشی و پنجره‌هایی مشبک با شیشه‌های رنگی و دو طوطی زیبا که به زبان بی‌زبانی به شما خوشامد می‌گویند. رستوران نقاشی با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی از میهمانان خود پذیرایی می‌کند.

شکم گردی در رستوران های یزد

رستوران باغ واقع در محوطه بیرونی هتل مشیراللممالک با درختانی سر به فلک کشیده و نهر آب روان شما را به دل تاریخ خواهد برد. در این رستوران می‌توانید غذای خود را روی تخت‌های چوبی میل کنید و از تماشای فواره‌ها و حوض‌های آب روان لذت ببرید. رستوران یزد هم با 150 نفر ظرفیت و سرو غذاهای محلی و نوشیدنی‌های سرد و گرم در خدمت شماست.

مجموعه رستوران‌های مشیرالممالک به دلیل کیفیت بالا و فضای زیبا و دل‌نشین یکی از بهترین رستوران‌های یزد است. هتل باغ مشیرالممالک در خیابان انقلاب، بلوار مشیرالممالک واقع شده است.

شکم گردی در رستوران های یزد

رستوران خوان دو حد 

اکثر گردشگران در سفر به یزد علاقه دارند غذای خود را در یکی از خانه‌های سنتی یزد میل کنند اگر شما هم از این دسته هستید سری به رستوران خوان دوحد واقع در بلوار عاصی زاده، کوچه سنگریزه بزنید. این رستوران یک خانه قدیمی خشتی است با دو حیاط که یکی به سبک قاجار و دیگری به سبک صفوی ساخته شده است. اگر درباره اسم این رستوران تعجب کرده‌اید باید بگوییم حد در لهجه یزدی به معنای طرف است و یزدی‌ها به این‌طرف و آن‌طرف می‌گویند این‌حد و اون‌حد. این رستوران هم چون دارای دو حیاط در دو طرف ساختمان است به آن دوحد می‌گویند. در کنار حیاطی دل‌نشین، خوان دوحد با اتاق‌هایی که سبک قدیمی چیدمان شده‌اند از شما پذیرایی می‌کند. در خوان دو حد پیشنهاد ما به شما چلوکباب، دیزی و خورشت فسنجان است و البته شولی یزد به‌عنوان پیش‌غذا!

شکم گردی در رستوران های یزد

رستوران گل سرخ یزد

یکی از بهترین چلوکباب‌های یزد در رستوران گل سرخ سرو می‌شود. این رستوران که در شهرک دانشگاه بلوار فردوسی قرار دارد یکی از بهترین رستوران‌های یزد به دلیل کیفیت بالای غذا و قیمت مناسب است. غذاهای دل‌چسب گل سرخ باعث شده که در اینجا هیچ‌وقت جای سوزن انداختن نباشد! شرط انصاف نیست از رستوران گل سرخ بگوییم اما از خورشت قورمه‌سبزی و چلومرغ خوشمزه آن حرفی نزنیم که می‌توان گفت در یزد لنگه ندارد. هنگامی‌که گل سرخ رفتید جای ما را هم خالی کنید.

شکم گردی در رستوران های یزد

رستوران نگین

رستوران نگین یزد با انواع غذاهای ایرانی باکیفیت، برای پذیرایی از شما و خانواده‌تان آماده است. این رستوران در میدان شهدای محراب قرار دارد و به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالا در ایام تعطیل پر از مشتری است. کباب‌های نگین را امتحان کنید. نوش جانتان!

شکم گردی در رستوران های یزد

رستوران سزار یزد

قبلاً مفصل درباره سزار گفته‌ایم؛ ولی نمی‌شود درباره بهترین رستوران‌های یزد صحبت کرد و نامی از رستوران سزار نبرد. این رستوران در منو خود علاوه بر غذاهای ایتالیایی، غذاهای ایرانی دل‌چسبی دارد که در کنار پلو قالبی همراه با ته‌دیگ سیب‌زمینی سرو می‌شوند.  بهترین انتخاب‌ها در منو غذاهای ایرانی سزار چلوکباب، ته‌چین و ماهیچه هستند. رستوران ایتالیایی سزار در میدان ابوذر جنب بانک صادرات واقع شده است.

شکم گردی در رستوران های یزد


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi