https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

آماده سازی برای ثبت جهانی میبد، تا سال 1400 شمسی

تاریخ ثبت : 11 آبان 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  آماده سازی برای ثبت جهانی میبد، تا سال 1400 شمسی
آماده سازی برای ثبت جهانی میبد، تا سال 1400 شمسی آماده سازی برای ثبت جهانی میبد، تا سال 1400 شمسی

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان یزد، درباره ثبت جهانی میبد، گفت: با اعلام سیاست های این معاونت تا سال 1400، زمینه های لازم برای ثبت جهانی شهر تاریخی میبد، در سال 2020 میلادی، فراهم می شود.

میبد، یکی از شهرستان های استان یزد، با قدمتی حدود 7000 ساله است. میبد، نخستین شهر تاریخی کشور ایران است که در فهرست آثار ملی ثبت شده و دارای 13 روستا، هسته مرکزی، شارستان، باغ و بیرونه هاست.

از جمله آثار تاریخی میبد؛ نارین قلعه، مجموعه کاروانی رباط، مسجدهای تاریخی، آسیاب ها و آب انبارها، پیر چراغ، دروازه و برج و باروهای شهر را می توان نام برد.

به گزارش امروز، پنجشنبه، 11 آبان، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، افزود: سیاست های این اداره کل، در حوزه میراث فرهنگی، افزون بر 50 برنامه خرد در سه بازه زمانی متفاوت، شامل 10 برنامه کلان هم می باشد. وی، برنامه های پیش رو را زمینه ای برای ایجاد زیرساخت های مناسب از تولید تا بهره برداری و استاندارد سازی مصالح بومی و سنتی ذکر کرد. همچنین افزود: از برنامه های کلان تا سال 1400: تکمیل مطالعه و مستندسازی ثبت آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی (ملموس و ناملموس)، ساماندهی و توسعه پایگاه های میراث ملی و جهانی استان یزد با پشتیبانی دفتر امور پایگاه های سازمان می باشد که اجرای این برنامه ها، رشد و ارتقای بیش از پیش میراث فرهنگی استان یزد را به دنبال خواهد داشت.

با ثبت شهر تاریخی و خشتی یزد، نخستین پرونده مرتبط با یکی از شهرهای تاریخی ایران، در فهرست جهانی ثبت شد که حدودا بیش از ٧٠٠ هکتار از اراضی شهر یزد را شامل می شود. در این راستا باید اشاره کرد که پیش از این، باغ دولت آباد یزد و باغ پهلوان پور مهریز و همچنین، قنات های حسن آباد و زارچ استان یزد به ثبت جهانی رسیده بوده است.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi